Pagina 1 van 2

dubbele uitlaat maken

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 22:01
door daanverbakel
hallo,
ik wil een 2e demper gaan monteren onder mijn 85# de tailepijp kan ik daar gewoon een stuk tussen uit halen en een Y of een T stuk tussen zetten die ik bv bij de forum gamma etc kan halen. een Y stuk zijn die daar ook verkrijg baar? en en mijn 2 pijp kan ik die van een verwarmingsbuis maken ? en kan je dat ook lassen ?
alvast bedankt groeten

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: do 24 mar 2011, 19:32
door jens extreme sm
kan van een verwarmingsbuis, denk alleen dat je hem zelf moet buigen.
staat ook een howto bij de howto's :P

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: do 24 mar 2011, 23:23
door Huug
Ik heb thuis niet de mogelijkheid om iets makkelijk te buigen of zo. een nieuw ophangpunt aan de andere kant kan ik wel laten lassen, maar is het mogelijk dit thuis te doen zonder allerlei apparatuur ?

een smit ken ik wel hier in de buurt die aardig kan lassen maar dat is toch vrij prijzig :(

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: za 26 mar 2011, 20:12
door jens extreme sm
ik weet niet echt hoe duur het is, die buizen laten buigen kan nooit echt duur zijn, laten lassen geen flauw idee wat dat kost ik doe t altijd zelf. maar als je het laat doen is het wel gelijk goed.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: za 26 mar 2011, 23:31
door Huug
zou je ook misschien wat anders (flexibeler) kunnen gebruiken ? is alleen buigen lastig ? dat lassen kan ik anders ook wel laten doen maar als ik het zelf daar kan lassen scheelt dat weer wat.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: di 29 mar 2011, 16:22
door Bart
gewoon laten buigen bij een metaalbedrijf, die hebben altijd wel een buigmachine.
Ik doe het gewoon op mijn werk dus :D

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: di 29 mar 2011, 16:29
door n00n
Bij gamma kan je ook pijpenbuiger halen.
Bij lokale metaalboer stuk stalen pijp halen met dunste wand.

Zelf buigen en lassen.

Lukt je vast niet in 1x goed, maarja trial en error.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: di 29 mar 2011, 17:06
door royvi
Precies,
en als je zelf wil buigen: je belt een kerel die dat kan op, vraagt of hij dat een avondje even tijd heeft voor je. Vaak doen ze het wel voor een paar biertjes dan :D :P
En lassen stelt niks voor, en als de las niet mooi is je kan hem zo glad slijpen en dan zie je er niks meer van. Je zou er dan nog een keer overheen kunnen gaan met lasapparaat en dat weer mooi glad slijpen. Gebeurt niks meer mee dan.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: di 29 mar 2011, 18:24
door Huug
Afbeelding

Afbeelding

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: di 29 mar 2011, 18:26
door n00n
Gaan minder gassen uit de linker pijp komen.

Mooier is ok een Y stuk te maken voor een betere verdeling van de uitlaat gassen.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: di 29 mar 2011, 18:30
door Huug
je weet niet of deze aan de binnenkant niet gewoon een stukkie van de aangelaste kant doorloopt :P

wat je ook kan doen is een ringetje in de normale demper. doordat de druk daar dan iets hoger wordt gaan er meer uitlaatgassen door de andere dan normaal en wordt de rook gelijk.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: di 29 mar 2011, 23:12
door daanverbakel
bedankt allemaal, huug wat moet je voor je uitlaat + taile pijp hebben als je hem verkoopt?

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 08:20
door Huug
daanverbakel schreef:bedankt allemaal, huug wat moet je voor je uitlaat + taile pijp hebben als je hem verkoopt?
Hij is niet van mij :lol: zoek even op marktplaats daar staan er volgens mij 2 of 3.
ik heb zelf straks 2 dempers liggen en 2 bochten (1 nette en 1 nieuwe) dan ga ik het zelf ook maken :lol:

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 11:11
door jens extreme sm
hey maar vraagje, als je een 2e demper erop doet en zelf last, gaan de berekeningen van de uitlaat dan niet naar kloten en heb je dan niet juist vermogenverlies? want die uitlaat is berekend op tegendruk en als je een nieuwe demper koopt lijkt me dat je dan minder tegendruk hebt? is dus eigenlijk minder compressie,

weet iemand hier meer van?

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 17:57
door Huug
jens extreme sm schreef:hey maar vraagje, als je een 2e demper erop doet en zelf last, gaan de berekeningen van de uitlaat dan niet naar kloten en heb je dan niet juist vermogenverlies? want die uitlaat is berekend op tegendruk en als je een nieuwe demper koopt lijkt me dat je dan minder tegendruk hebt? is dus eigenlijk minder compressie,

weet iemand hier meer van?
Dat zit in de bocht. hij gaat van een 2e demper niet beter of slechter lopen. de tegendruk heeft te maken met de vorm van de bocht.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 18:36
door dennis449
nee ik heb daar ook geen last van loopt nog steeds zoals die met enkele demper liep

maar anders kun je ook gewoon de 2de demper afsluiten!

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: za 02 apr 2011, 09:49
door jens extreme sm
dennis449 schreef:nee ik heb daar ook geen last van loopt nog steeds zoals die met enkele demper liep

maar anders kun je ook gewoon de 2de demper afsluiten!
ja das lekker nutteloos dan, komt er uit 1 rook en uit de ander niks, ik dacht ook al dat je geen vermogen uit je demper haalden maar alsnog ff navragen. dan ga ik het denk ik ook doen :P

grt

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: wo 06 apr 2011, 14:59
door JB1
jens extreme sm schreef:
dennis449 schreef:nee ik heb daar ook geen last van loopt nog steeds zoals die met enkele demper liep

maar anders kun je ook gewoon de 2de demper afsluiten!
ja das lekker nutteloos dan, komt er uit 1 rook en uit de ander niks, ik dacht ook al dat je geen vermogen uit je demper haalden maar alsnog ff navragen. dan ga ik het denk ik ook doen :P

grt
Er zit geen vermogen in een demper, hij neemt het wel op.
een tailpipe is puur om de gassen af te voeren, dit doet hij het beste met een rechte pijp, bij een demper zit er een buisje in met gaten erin. Door die gaten komt er een werveling die de trek van de uitlaatgassen ten nadele komt.
Een tailpipe hoor wel bij de berekening ! 3cm kan al een verschil zijn.

Vroeger in de 50cc GP klasse werd gewoon zonder demper gereden, puur om het vermogen.

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: wo 06 apr 2011, 15:25
door royvi
Ik heb een stukje tailpipe van mijn orginele uitlaat gehaald om mijn demper pas te maken.
Maar je merkt het niet, alleen moet ik hem nog opnieuw afstellen. Want hij houd op top iets in en verslikt zich bij 7500 toeren met sproeier 92, en met sproeier 94 verslikt hij zich op 6000/7000 toeren en houd iets minder in op top. Alleen sproeier 96 had de brommerboer niet meer op voorraad....

Re: dubbele uitlaat maken

Geplaatst: vr 08 apr 2011, 16:38
door Boeki
Met jou ori setupje is het logisch dat je daar niets van merkt.