Derbi krukas loopt zwaar

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
wouter0025
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi drd Racing limited edition 2007

Derbi krukas loopt zwaar

Ongelezen bericht door wouter0025 »

hallo,

ik heb sinds kort een derbi en heb toen zelf een andere cilinder erop gezet. Vergat ik de koelvloeistof bij te vullen.....en ja natuurlijk ook de kop niet goed aangedraaid met 12N.... :wall: :wall: domme fouten allemaal maar wat er gebeurde is dat tijdens het rijden de brommer het eerst wel nog deed maar later verloor ik opeens in 1 keer enorm veel snelheid. Ik stopte langs de weg en wachte tot het blok afkoelde, toen het allemaal was afgekoeld (1 uur gewacht) ben ik naar huis gereden maar op de terugweg had ik enorm weinig kracht (ging eerst 65 en daarna 42). Eenmaal thuis cilinder eraf gehaald zuiger eraf(deze waren niet beschadigd) maar nu loopt hij enorm zwaar aan in de 1e versnelling als het blok uitstaat. Normaal gaat het nog wel maar het hele wiel blokkeerde soms zoveel kracht koste het. Nu is mijn vraag, heb ik de krukas gemold, de krukas lagers of heb ik heb blokolie verpest waardoor de krukas stroef loopt?

mvg Wouter
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Derbi krukas loopt zwaar

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Zet hem eens in de neutraal en draai dan eens aan het vliegwiel, voel je dan dat die zwaarder draait dan anders?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie