Schakelwals vervangen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
zjwan2502
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 2008 MHR Team 80

Schakelwals vervangen

Ongelezen bericht door zjwan2502 »

Ik vroeg mij af hoelang het ongeveer duurt om mijn schakelwals te vervangen op mijn brommer NT blok. Zal mezelf over een paar maanden pas voorstellen en wat foto's uploaden.
*DROP A GEAR AND DISAPPEAR*
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Schakelwals vervangen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Waarom wil je je schakelwals vervangen?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Ongelezen bericht door Gooncy »

als je een beetje handig bent, half uurtje fzo.
DRD EDITION
zjwan2502
Beginnende Derbi fan

MikeY van het forum wou zoiets doen maar had het volgensmij nooit afgemaakt/uitgewerkt en was ook veel te ingewikkeld.

Dit is wat ik nu zelf heb.http://imgur.com/2FgM4wL

Die blauwe bouten moet je aan de onderkant van het blok indenken en niet rechts van je krukas/ schakelwals.

dan zou ik mijn laatste 4 versnellingen weg kunnen afwerken op de schakelwals waardoor ik niet te snel kan. en als ik op 't circuit ga dan hoef ik alleen mijn afdichtbout los te halen (gewoon een auto carter boutje omdat die kort zijn). Moet dan wel een gat in de onderkant van mijn blok boren en draad tappen. en nog een kleiner boutje ter grootte van de inkepingen in de schakelwals. en ter lengte van de binnendiameter van de wals ( aangezien deze hol is zou hij er dan ook niet in kunnen vallen). dus het meest linkerblauwe ding moet je langer indenken. als je dat boutje (bij de wals) verder vastmaakt dan kan ie verder naar de 3e,4e,5e en 6e versnelling, maar doe je hem los (zodat ie naar buiten komt te staan dan kunnen je versnellingen niet verder naar de 3e,4e,5e en 6e versnelling. en dan rijd je netjes 45 ongeveer. dan moet je je boutje weer vastmaken (die je in het blok hebt gezet.) en je versnellingsbakolie er weer ingooien aan de bovenkant.

dusja je bent er wel rond de 10minuten mee bezig en je moet een bakkie hebben om je olie op te vangen. maar dan rijd je wel zonder problemen en geen gezeik met de politie omdat het permanent is. dan hoef je ook niet om de 7kmh te schakelen :happy: maar gewoon om de 20 ofzo.
zjwan2502
Beginnende Derbi fan

ik wil 't best wat duidelijker uitleggen als t niet duidelijk genoeg is. Ik hoef 'm ook niet te vervangen maar moet hem wel uit mijn blok halen om wat aanpassingen te maken.
Plaats reactie