Derbi valt uit en start niet meer; Ontsteking kapot?
Geplaatst: di 29 mar 2016, 20:02
Beste Derbi rijders,
Ik heb een probleem met mijn Derbi;
Mijn Derbi heeft pas een blokrevisie gehad omdat de lagers naar zn grootje waren.
Het probleem is dat de ene keer als ik mn derbi start kan ik 2 uur rijden zonder problemen (ik heb in deze 2 uur mn derbi afgesteld en de bougie was mooi koffiebruin, zoals het hoort (sproeier 84, standaard luchtfilter, standaard uitlaag met prop (gat van 12mm+-))
Een paar uur later brommer weer gestart en bereden zonder enige problemen.
Volgende dag wilde ik mn brommer weer starten, hij sloeg aan en begon vrijwel gelijk met stotteren; na enige 10 tallen meters te hebben gereden viel hij uit en was niet meer aan te krijgen.
Dus ik de bougie gecheckt en was nat en zwart; ik de bougie schoongemaakt en nog een keer geprobeerd, sloeg hij weer af na een 10tal meters.
Wat ik hier zelf al uit concludeerde was dat het niet aan mn afstelling ligt van mn carburateur (aangezien hij eerst mooi koffiebruin was)
Ik denk dus dat het mijn ontsteking is, deze doorgemeten te hebben heb ik de volgende waardes:
Rood + Massa = 119,3 Ohm (Handboek: 80 Ohm 10%)
Groen + Massa = 757 Ohm (Handboek: 610 Ohm 10%)
Bougiedop = 4,9 Ohm (Handboek: 5.0 Ohm 10%)
Bougiekabel zonder dop (met massa) = 5,1 Ohm (Handboek 3,4 Ohm 15%)
Ontstekking zelf heb ik helemaal schoolgemaakt (contactpuntjes ontvet en opgeschuurd etc) en ook het vliegwiel helemaal schoongemaakt.
Ook heb ik al andere bougies gebruikt.
Ook heb ik nog een bruine kabel uit mn ontsteking komen?
Zijn deze waardes oke?
Hebben jullie nog tips?
Dank jullie zeer!
Ik heb een probleem met mijn Derbi;
Mijn Derbi heeft pas een blokrevisie gehad omdat de lagers naar zn grootje waren.
Het probleem is dat de ene keer als ik mn derbi start kan ik 2 uur rijden zonder problemen (ik heb in deze 2 uur mn derbi afgesteld en de bougie was mooi koffiebruin, zoals het hoort (sproeier 84, standaard luchtfilter, standaard uitlaag met prop (gat van 12mm+-))
Een paar uur later brommer weer gestart en bereden zonder enige problemen.
Volgende dag wilde ik mn brommer weer starten, hij sloeg aan en begon vrijwel gelijk met stotteren; na enige 10 tallen meters te hebben gereden viel hij uit en was niet meer aan te krijgen.
Dus ik de bougie gecheckt en was nat en zwart; ik de bougie schoongemaakt en nog een keer geprobeerd, sloeg hij weer af na een 10tal meters.
Wat ik hier zelf al uit concludeerde was dat het niet aan mn afstelling ligt van mn carburateur (aangezien hij eerst mooi koffiebruin was)
Ik denk dus dat het mijn ontsteking is, deze doorgemeten te hebben heb ik de volgende waardes:
Rood + Massa = 119,3 Ohm (Handboek: 80 Ohm 10%)
Groen + Massa = 757 Ohm (Handboek: 610 Ohm 10%)
Bougiedop = 4,9 Ohm (Handboek: 5.0 Ohm 10%)
Bougiekabel zonder dop (met massa) = 5,1 Ohm (Handboek 3,4 Ohm 15%)
Ontstekking zelf heb ik helemaal schoolgemaakt (contactpuntjes ontvet en opgeschuurd etc) en ook het vliegwiel helemaal schoongemaakt.
Ook heb ik al andere bougies gebruikt.
Ook heb ik nog een bruine kabel uit mn ontsteking komen?
Zijn deze waardes oke?
Hebben jullie nog tips?
Dank jullie zeer!