Opgevoerde Derbi GPR- Hulp bij afvoeren?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2008
Opgevoerde Derbi GPR- Hulp bij afvoeren?
Hallo,
Ik heb pas een opgevoerde Derbi GPR gekocht met de volgende setup:
Airsal 70cc
17,5mm carb
Gianelli Street uitlaat
Sproeier maat 96
Met een top van +-100km/u
Mijn vraag nu is: Wat kan ik hieraan doen om het naar een snelheid van bijvoorbeeld 60 of 50km/u te brengen, aangezien ik de boete en WOK-melding niet wil riskeren. Mij is door de verkoper verteld dat ik de uitlaat voor een originele moest vervangen, de sproeier kleiner moest en dat de cilinder er dan op kon blijven. Is dit waar of raad iemand iets anders aan om deze snelheid te behalen?
Als er meer info nodig is hoor ik het graag
Alvast bedankt
Giannio
Ik heb pas een opgevoerde Derbi GPR gekocht met de volgende setup:
Airsal 70cc
17,5mm carb
Gianelli Street uitlaat
Sproeier maat 96
Met een top van +-100km/u
Mijn vraag nu is: Wat kan ik hieraan doen om het naar een snelheid van bijvoorbeeld 60 of 50km/u te brengen, aangezien ik de boete en WOK-melding niet wil riskeren. Mij is door de verkoper verteld dat ik de uitlaat voor een originele moest vervangen, de sproeier kleiner moest en dat de cilinder er dan op kon blijven. Is dit waar of raad iemand iets anders aan om deze snelheid te behalen?
Als er meer info nodig is hoor ik het graag
Alvast bedankt
Giannio
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
Re: Opgevoerde Derbi GPR- Hulp bij afvoeren?
een 50cc zal toch echt beter zijn om hem te begrenzen, je zult een prop (begrenzing) in de uitlaat moeten zetten (werkt het beste met originele uitlaat), en inderdaad een kleinere sproeier om hem af te stellen.
WOK krijg je vanaf 56 km/u op de rollerbank. Het grootste nadeel is als hij begrenst is dat je moeilijk(er) mee zult komen in het verkeer.
WOK krijg je vanaf 56 km/u op de rollerbank. Het grootste nadeel is als hij begrenst is dat je moeilijk(er) mee zult komen in het verkeer.

-
- Banden plakker
Maakt het merk cilinder heel veel uit? Wat is bijv. het verschil tussen een 50cc van Airsal en van TNT?
En welke maat sproeier zou je aanbevelen?
Ik ben opzich tevreden met een snelheid van zo'n 60-65 als beter niet mogelijk is, waar ik rij word er toch niet super gecontroleerd maar ik zou liever een wat lagere snelheid hebben, de huidige top is namelijk 104 en dat gaat mij wel wat te ver.
En welke maat sproeier zou je aanbevelen?
Ik ben opzich tevreden met een snelheid van zo'n 60-65 als beter niet mogelijk is, waar ik rij word er toch niet super gecontroleerd maar ik zou liever een wat lagere snelheid hebben, de huidige top is namelijk 104 en dat gaat mij wel wat te ver.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Airsal is een goed bekend merk en is ook wel te doen.
TNT daar in tegen maakt goedkope aftermarket onderdelen, wat vaak veel slechtere kwaliteit is (en dan minder lang mee gaat)
TNT daar in tegen maakt goedkope aftermarket onderdelen, wat vaak veel slechtere kwaliteit is (en dan minder lang mee gaat)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
En welke maat sproeier zou het best bij een begrensde originele uitlaat gaan?
Alvast bedankt en ik zal problemen waar ik nog mogelijk tegen aan loop ook hier posten.
Alvast bedankt en ik zal problemen waar ik nog mogelijk tegen aan loop ook hier posten.
-
- Banden plakker
Weet iemand of een eurobegrenzer zou werken? Of zou de brommer dan nogsteeds veel toeren maken en daardoor misschien schade of rare geluiden veroorzaken? Of heeft de cilinder en uitlaat vervangen en dan afstellen toch een groter voordeel?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2007 Black edition
Gewoon originele uitlaat met prop, 50cc cilinder, als het nodig is kleiner voortandwiel. sproeier verschilt per brommer, gewoon ff proberen.
'en wat heb jij voor tandwielverhouding op je scooter?'
-
- Banden plakker
Hartstikke bedankt voor de tips, nog een vraag: Wat zou er gebeuren als ik de 50cc monteer maar een prop in deze uitlaat plaats ipv de originele, want die kan ik niet zo 123 vinden 

-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2007 Black edition
Grote kans dat dat heel k*t gaat lopen, je kunt het altijd proberen maar ik zou ff verder zoeken naar originele uitlaat. omdat zo'n gianelli onder de powerband voor geen meter trekt en met zo'n prop erin komt hij dus niet in z'n powerband. 

'en wat heb jij voor tandwielverhouding op je scooter?'
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
Gianelli is een heel hoogtoerige uitlaat, door de prop zal dit niet lekker lopen omdat ie alleen in zn powerband fijn rijdt, en door de prop lukt dit niet echt meer.
Je kunt beter een originele uitlaat zoeken of een Leovince V6 of een andere laagtoerige uitlaat
Edit: had de reactie hierboven niet gezien, maar komt op hetzelfde neer.
Je kunt beter een originele uitlaat zoeken of een Leovince V6 of een andere laagtoerige uitlaat
Edit: had de reactie hierboven niet gezien, maar komt op hetzelfde neer.

-
- Banden plakker
Hoi even een bump:
Ik heb een originele uitlaat met prop weten te vinden, ik kan deze over zo'n 2 weken eronder zetten. Ik ben van plan de 70cc er nog even op te laten, en deze later eventueel te vervangen voor een 50cc. Lopen de originele uitlaat en een 70cc een beetje samen(en met welke snelheid ongeveer, heb namelijk geen flauw idee wat ik kan verwachten)De sproeier moest ik zelf proberen begrijp ik, maar kan ik de carburateur wel erin laten?
Alvast bedankt
Giannio
Ik heb een originele uitlaat met prop weten te vinden, ik kan deze over zo'n 2 weken eronder zetten. Ik ben van plan de 70cc er nog even op te laten, en deze later eventueel te vervangen voor een 50cc. Lopen de originele uitlaat en een 70cc een beetje samen(en met welke snelheid ongeveer, heb namelijk geen flauw idee wat ik kan verwachten)De sproeier moest ik zelf proberen begrijp ik, maar kan ik de carburateur wel erin laten?
Alvast bedankt
Giannio
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
De originele uitlaat en 70cc cilinder zal prima lopen hoor (Voorral als het een DR/Top Performance/Gietijzeren cilinder is)
Om bij de carburateur van een GPR te komen was volgens mij nog wel een karwei dacht ik.
Om bij de carburateur van een GPR te komen was volgens mij nog wel een karwei dacht ik.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl