inhouden?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

inhouden?

Ongelezen bericht door robooh »

laatst viel me brommer ineens uit onder het rijden met een maatje achterop, maar reed net een brug af, dus hij sloeg meteen weer aan en kon zo verder rijden, dus ik dacht dat de benzine misschien bijnaaa op was, dus meteen vol getankt maar zat nog 2L in, toen thuis merkte ik dat hij meteen uit viel zodra je geen gas gaf(dit was eerst niet zo) dus ik even het vlotterbakje van de carb af gehaald en schoolgemaakt, sproeier even doorgeblazen, en toen er weer op, toen maar even opnieuw de stationairschroef gedraaid tot ie goed stationair liep. maar sinds dien lijkt het alsof hij inhoud, maar hij gaat nog steeds net zo hard als daarvoor, ik dacht dat het me achterrem was, deze remt ook ineens heel slecht, en heb al eens gehad dat ik daardoor amper vooruit kwam. dus even de achterkant opgetild en een slinger gegeven aan het wiel, maar deze draaide hartstikke soepel rond :blink: verder weet ik niet echt wat het kan zijn. heb afgelopen 2maanden niks vervangen of aangepast,dus daar kan het ook niet aan liggen. jullie enig idee waarom hij zou kunnen inhouden opeens?(of ik maak me druk om niks en het lijkt alleen zo :wtf: )
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heb je de voorrrem en wiellagers ook gecontroleerd?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door robooh »

Ik merk wel dat me senda veel trilt, voor me gevoel tenminste,maar voel geen speling als op beide wielen.voorrem loopt zeker weten niet aan. Beide wielen draaien ook soepel rond, wat het verder nog kan zijn weet ik echt niet.
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Hij houdt in? Maar hij gaat nog steeds net zo hard?
DRD EDITION
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door robooh »

Ja hij rijdt anders,het lijkt alsof hij minder kracht heeft,lastig uit te leggen,maar voor mij rijd ie anders ineens,trekt minder op enzo,en doet er langer over om op topsnelheid te komen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Misschien zuigerveren wat versleten of misschien verbeeld je het ook wel gewoon :emo:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door robooh »

blok is gekocht als gereviceerd, bij atilla op marktplaats,of dit zo is weet ik natuurlijk niet..
zou het misschien een kleine warmloper zijn geweest waardoor ik minder vermogen krijg? bij me 20jaar oude yamaha buitenboordmotor was dat wel, ding is iets van 3x warmgelopen, vaart nog steeds en start prima enzo, maar is nu een 5.5pk geworden inplaats van 8pk. ook denk ik dat er een dmp cilinder opzit, dus zal wel slecht zijn afgewerkt.

-brommer viel uit, sloeg meteen weer aan omdat ik een brug afreed
-tank was niet bijna leeg, ongeveer 2,5liter vol nog, dus geen vuil in carb?
-hiervoor geen problemen
dit heb ik gedaan
-sproeier en vlotter al schoongemaakt
-valse lucht gecheckt met remmenreiniger bij luchtfilter en spruitstuk,had geen effect,bleef t zelfde stationair lopen
-na opnieuw stationair hebben afgesteld blijft ie weer lopen, eerst viel ie meteen uit zonder gas, terwijl ie altijd gewoon stationair liep..
wat het naast een warmloper zou kunnen zijn, geen idee?
me membraan heeft hier denk ik niks mee te maken?
het is wel zeker dat ik het me niet verbeeld, een maatje die altijd achterop zit merkt ook verschil in optrekken,normaal wordt ie elke versnelling tot zn 3e, naar achter getrokken, nu gaat ie eerder naar voren dan achteren

als het een warmloper is, en ik binnekort een vastloper krijg, zit ik te denken aan deze 3 cilinders
-airsal hiero 50
-airsal 50
-dr50
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als eerste Atilla (uit Heerhugowaard) is een oplichter/verkeerde verkoper..
Was me nog niet bekend dat hij uberhaubt een motorblok kan reviseren.


Verder kan het natuurlijk aan veel dingen liggen, zuigerveren, bougie, ontsteking.
Ik denk dat je het beste onderdeel voor onderdeel kunt controleren en dingen kunt uitsluiten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door garfield »

Dmp cilinder he...
Kijk voor de gein eens of je koppakking niet lek is.
(Bij deze cilinders zit er een dunne aluminium pakking tussen,die wil nog wel eens lek raken)

Kan je vervangen door een standaard pakking,deze lekken nooit :mrgreen:
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door robooh »

probleem gevonden, zuiger(kop) was gebarsten??, en zat een dikke veeg op de zuiger, zal morgen even een fototje maken ervan.
nu zit er een creco cilinder op, iemand daar ervaring mee? trekt in ieder geval vele malen beter dan me oude dmp cilinder.
nu de eerste 500km inrijden, volgens die bromboer hoef ik em pas na die 500km weer af te stellen, maar lijkt me beter als ik dit nu doe? ik rij die eerste 500km niet boven de 5duizend toeren, met niemand achterop en met een extra dopje olie in de tank samen met werkende oliepomp.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De bovenkant van de zuiger is gebarsten??? lol > DMP.
Van Creco nog niets gehoord.

Met inrijden zou ik hem voor de veiligheid iets te rijk zetten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

Re: inhouden?

Ongelezen bericht door robooh »

derbi-ftw schreef:De bovenkant van de zuiger is gebarsten??? lol > DMP.
Van Creco nog niets gehoord.

Met inrijden zou ik hem voor de veiligheid iets te rijk zetten.
ja maar kwam wel omdat me thermostaat niet meer open ging, dus eigenlijk totaal geen koeling,terwijl me radiateur toch echt altijd warm werd.. maar nu maar even kijken hoe deze gaat. heb em vanmiddag na 50km rijden even heel snel openetrokken en hij trok echt lekker vond ik, stuk beter dan die dmp die ik had.
nu heb ik dan die creco-cilinder?, 17.5mm met sproeier 86,leovince xfight en 12-53. maar ik moet nog gaan afsstellenn, begin denk bij sproeier 94?
Plaats reactie