Pagina 1 van 1

KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 14:18
door Gooncy
Hey, ik had net ff mijn koelvloeistof eruit laten lopen omdat ik het ff wou verversen. (vloeistof was bruin-zwart)

Toen heb ik de ondersteslang bij de waterpomp losgehaald, daar is alles uit gekomen, daarna had ik die er weer opgezet, en bij het reservoir tot max bijgevuld. Toen bedacht ik me dat ik ook nog de slang die van je radiateur naar je cilinder gaat, daar ook nog koelvloeistof bij moest doen. :sad:

Nou, onderste slang bij de waterpomp weer los gehaald, en in die slang die van de radiateur naar de cilinder gaat weer bijgevuld tot er wat kvs bij de waterpomp dingetje uit kwam lopen.

Ik heb het dus niet in de juiste volgorde gedaan... :palm:

Toen even gauw ontlucht en stukje wezen rijden, na 3 km was die wat gedaald dus weer wat bijgevuld, alleen 1 probleem, ik wou even aan mn cilinder voelen, die was snikheet, verbrande me vinger zowat, had hem nog nooit zo heet gevoeld. :wtf:

Nou de grote vraag(en) is(zijn) nu: Is het erg dat ik het niet in de juiste volgorde heb gevuld? Mag die zo heet worden na +- 3 km?
Pompt die alles wel goed rond nu?

Sorry beetje domme fout(vraag)

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 14:53
door julian
Wat ik altijd doe met koelvloeistof verversen is:
Alles er uit natuurlijk, daarna weer vullen ik pak dan de slang van de radiateur, en vul eest die slang met een trechter, daarna zet ik hem er weer op.
Dan pak ik de slang van het kvs tankje en vul ik die met een trechter, daarna zet ik die weer op het tankje, en dan ket kvs tankje bij vullen en dan is het goed, nooit problemen mee gehad.

Dat ie zo heet word, is gewoon dat ie niks rond gepomp krijgt omdat alles weer wegloopt in je tankje,
haal de dop er is af en dan bij vullen en in de slangen knijpen. (laat dan wel je brommer lopen)

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 16:09
door garfield
Wees blij dat het geen oud type blok is..
Dat is pas onhandig vullen..
Eerst de radiator vullen met een stukje slang en een trechter.
Daarna de slang naar de cilinderkop vullen..

Wat erg "handig" is ,is dat het tankje even hoog zit als de radiator...
Zo heeft die erg weinig nut.

Bij het nieuwe blok zit er tenminste nog een omloop van de kop naar het tankje (voor de thermostaat),zodat deze zich vanzelf ontlucht.

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 19:05
door Gooncy
Oh dus de slang die van je radiateur naar de waterpomp gaat moet ook nog bijgevuld worden?

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 20:11
door kaj7kaj
Bij mijn oud type blok vul ik hem eerst gewoon bij het reservoir,
Daarna trek ik de slang van de cilinderkop naar de radiateur bij de radiateur los en vul deze tot dat het er bij de radiateur uitloopt en dan druk ik de slang er weer op.

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 20:50
door Joram
Idd, zie het probleem niet met OT.

Vullen via slang vanaf cilinder en hele systeem en rad zit direct nokvol, ff reservoir nog aanvullen direct de boel ontlucht.

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 21:30
door Gooncy
Dus, de slang die van de radiator naar de waterpomp gaat bijvullen? Zodat de radiator vol zit? :happy:

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 22:53
door Joram
Nee, de lange slang vanaf de cilinderkop naar de radiator.

Bij de radiator loshalen en vanaf daar bijvullen, na tijd zie je de kvs bij radiator helemaal bovenaan zitten.

Re: KVS Verkeerd bijgevuld

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 07:17
door Gooncy
ooh zo ja, bedankt allemaal. :P