Hallo allemaal
Ik heb pas ontdekt dat een derbi een 2takt brommer is, daarmee dat ik ook een hele grote fout heb gemaakt. Ik heb ongeveer 10km met mijn derbi gereden op PURE BENZINE. Nu heb ik hem uiteen gehaald ( de brommer deed normaal, nooit vastgelopen ) gewoon om te controleren of er niets aan mankeert. De cilinder was er niet goed aan toe, piston zit vol met diepe krassen maar binnenkant cinder valt nog mee op lichte krasjes na. Maar ik wil weten hoe ik nu controleer hoe men krukas en al de rest er aan toe is en hoe weet ik of ik men blok moet reviseren of niet. En als ik men cilinder vervang en voortaan met olie erbij rijd, zou ik dan niks moeten doen? Want hij heeft nooit moeilijk gedaan ofso..
Alvast bedankt!
Hoe controleer je of je blok niet naar de kloten is?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme/x-race
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Hoe controleer je of je blok niet naar de kloten is?
Met een warmloper heb je meestal wel geluk (MEESTSAL) omdat je blok niet vast klapt, want dan ben je verder van huis.
Nieuwe cilinder en zuiger dat moet hem wel doen als je echt nergens last van had.
Of je hem moet reviseren? als jij nergens last van had, bijvoorbeeld het getik in het blok, dan bedoel ik dus de krukaslagers etc..
dan is dit niet nodig.
Krukas op speling voelen verticale speling, je moet hem dus niet omhoog kunnen trekken.
horizontaal mag de krukas een beetje hebben.
Maar zoals ik al zij nieuwe cilinder deze keer wel met OLIE, en je kan weer verder.
Nieuwe cilinder en zuiger dat moet hem wel doen als je echt nergens last van had.
Of je hem moet reviseren? als jij nergens last van had, bijvoorbeeld het getik in het blok, dan bedoel ik dus de krukaslagers etc..
dan is dit niet nodig.
Krukas op speling voelen verticale speling, je moet hem dus niet omhoog kunnen trekken.
Maar zoals ik al zij nieuwe cilinder deze keer wel met OLIE, en je kan weer verder.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme/x-race
Re: Hoe controleer je of je blok niet naar de kloten is?
Dankje! dit is precies het antwoord waar ik op had gehoopt!julian schreef:Met een warmloper heb je meestal wel geluk (MEESTSAL) omdat je blok niet vast klapt, want dan ben je verder van huis.
dan is dit niet nodig.