Pagina 1 van 1
Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: zo 06 sep 2015, 15:08
door DerbiBrothers
Hallo allemaal
Ik heb een derbi senda x-race/x-treme 2003 en rijd veel te snel, ik heb nattuurlijk geen verstand van deze brommers.. dus daarmee is mijn vraag hoe ik hem gewoon terug 50-55 laat gaan. Hij rijd nu ongeveer 90-100 km/u setup: 70cc zwarte top 21mm carbu Polini 5 plaats koppeling V6 uitlaat (prop eruit) Carbon conti membraam Doppler krukas, ik heb al geprobeerd om de uitlaat terug te begrenzen maar dan gaat hij heel te traag (iets van een 30 ofso ik geraak in ieder geval niet verder dan 2de vittese), als hij gewoon aan het lopen is (niet rijdend) maakt hij suuuuuuper veel herrie en maakt te veel toeren men stiefvader zei dat de rotatie te hoog staat ofsoiets moet ik alles terug vervangen door origineel? of wat moet ik doen? kan iemand mij ook vertellen wat de kostprijs hiervan zal zijn?
alvast bedank!

Re: Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: ma 07 sep 2015, 20:31
door julian
dat ie maar 30 gaat komt omdat je hem gewoon te zwaar begrensd, of niet afgesteld?
ga is draaien aan je stationair schroef en luchtschroef,, dit hoeft niet te zijn kan ook dat ie valse lucht pakt.
wil je echt maar 50/55 gaan , pak dan gewoon een 50 cc cilinder met 17,5 carb en met plaatje, zuipt je brommer ook wat minder.
voor de rest kun je je leovince v6 gewoon begrenzen en op je 50 cc zetten,
een 50 cc cilinder zit volgens mij rond de 140 euro van airsal dan.
Re: Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: ma 07 sep 2015, 23:22
door DerbiBrothers
julian schreef:dat ie maar 30 gaat komt omdat je hem gewoon te zwaar begrensd, of niet afgesteld?
ga is draaien aan je stationair schroef en luchtschroef,, dit hoeft niet te zijn kan ook dat ie valse lucht pakt.
wil je echt maar 50/55 gaan , pak dan gewoon een 50 cc cilinder met 17,5 carb en met plaatje, zuipt je brommer ook wat minder.
voor de rest kun je je leovince v6 gewoon begrenzen en op je 50 cc zetten,
een 50 cc cilinder zit volgens mij rond de 140 euro van airsal dan.
Oke, ik heb een cilinder gevonden, ik ga die deze week halen, maar wat bedoel je met 17,5 carbu
>met plaatje< ? En weet je ook wat die Carbon conti membraam en polini 5 plaats koppeling? Ik heb hier geen flauw idee van wat dat allemaal is daarmee dat ik hem ook terug origineel wil maken
Re: Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: ma 07 sep 2015, 23:23
door DerbiBrothers
Wat dat is* (Carbon conti membraam en polini 5 plaats koppeling)
Re: Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: di 08 sep 2015, 12:57
door Rinkeeee96
Carbon conti membraam is je membraam, dit zorgt ervoor de je benzine mengsel je blok ingaat. Snel gezegd. Hier hoef je niks mee te doen. Polini 5 plaats koppeling hoef je ook niks mee te doen. Is alleen een sterkere koppeling, anders gaat hij slippen met een snellere setup. Het enige wat je moet doen om hem 50-55 te laten lopen is 50cc cil erop zetten, je 21mm carburateur veranderen naar een 17.5mm. Dus een andere carb kopen. Dan zal je brommer ook zuiniger rijden. 17.5mm en 21mm is de doorsnede van de carb, dus hoe groter. hoe meer benzine en lucht de cilinder inkan. Verder kan je je v6 houden en hier een prop in lassen. als je dan 30 rijdt kun je hem wat uitboren totdat je de snelheid rijdt die je wil hebben. Verder moet je je carberateur dan gaan afstellen. Kijk eens op het "how to carburateur afstellen" op het forum hier.
Re: Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: di 08 sep 2015, 13:03
door Rinkeeee96
kwa kosten:
50cc orgineel kost 110 bij josdijkman
17.5mm carb kost nieuw 60 euro bij josdijkman, maar zou rondkijken voor een 2de handse, meestal rond de 25-30 euro
En wat sproeiers zal je nodig hebben, meestal 12 euro voor een setje van 10
Re: Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: di 08 sep 2015, 22:52
door DerbiBrothers
Rinkeeee96 schreef:Carbon conti membraam is je membraam, dit zorgt ervoor de je benzine mengsel je blok ingaat. Snel gezegd. Hier hoef je niks mee te doen. Polini 5 plaats koppeling hoef je ook niks mee te doen. Is alleen een sterkere koppeling, anders gaat hij slippen met een snellere setup. Het enige wat je moet doen om hem 50-55 te laten lopen is 50cc cil erop zetten, je 21mm carburateur veranderen naar een 17.5mm. Dus een andere carb kopen. Dan zal je brommer ook zuiniger rijden. 17.5mm en 21mm is de doorsnede van de carb, dus hoe groter. hoe meer benzine en lucht de cilinder inkan. Verder kan je je v6 houden en hier een prop in lassen. als je dan 30 rijdt kun je hem wat uitboren totdat je de snelheid rijdt die je wil hebben. Verder moet je je carberateur dan gaan afstellen. Kijk eens op het "how to carburateur afstellen" op het forum hier.
dankje! dit is de perfecte uitleg die ik nodig had!

Re: Derbi gaat te snel en maakt veel toeren
Geplaatst: wo 09 sep 2015, 15:58
door DerbiBrothers
daanrt schreef:Dan moet je langzamer gaan rijden joh
HAHAHA GOEIE! nee lol langzamer? ik rij in eerste vitesse al tegen de 30-40 en in eerste vitesse blijven rijden is niet goed