Beste leden, bij deze vraag ik maar hulp via het forum. Ik kom er niet meer uit. Ik heb enigsinds verstand van brommers, maargoed dat is niet voldoende.
Ik heb een Derbi GPR uit 2006. Dit werd een project gezien ik hem van kaal frame heb gekregen en zonder ooit aangeraakt of gezien op moes bouwen. Inmiddels heb ik een 2ehands lopend blok gekocht, apart ontsteking gekocht en ingezet, en vervolgens nog wat onderdelen gedaan.
Setup
50cc dr
17,5mm dellorto
Gianelli extra bovenlangs pijp
B8 bougie
Sproeier 57,5
Probleem:
Zodoende heb ik de brommer lopend. Krijg hem alleen gestart volgas. Eenmaal aan moet ik gas houden want stationair loopt hij niet. Spuugt veel benzine, en loopt ontzettend beroerd onderin de toeren. Eenmaal boven ene bepaald aantal toeren lijkt hij wel op het achterwiel door te willen als ik meegeef. Schakel op en vervolgens hetzelfde.
Wat heb ik geprobeerd?
Dit begon met Sproeier 65. Ook hier exact hetzelfde. Sproeiers likken geen verschil te maken, en ook de Gasnaaldstand veranderen heeft geen effect. Tandwiel verhouding is origineel dus hier ligt het probleem ook niet, En dit zeker gezien hij in zn vrij onderin ook moeilijk omhoog kruipt. Valse lucht Is uitgesloten. Ik ben einde raad. Wellicht denk ik aan de uitlaat maar dat verklaard mij het spugen en helemaal niet willen kruipen van de toeren totaal niet. Gezien hij zonder uitlaat normaal ok zou lopen in toeren.
Mvg Tim R.
Slecht lopen onderin, spuugt benzine uit carb.
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Slecht lopen onderin, spuugt benzine uit carb.
Dat lijkt meer op een membraam wat niet meer afsluit.
Dan blaast hij bijna al het mengsel terug de carburateur in.
En inderdaad,boven een bepaald toerental maakt het niet zoveel meer uit en loopt het wel goed.
Kontroleer dus eerst het membraam maar eens.
Dan blaast hij bijna al het mengsel terug de carburateur in.
En inderdaad,boven een bepaald toerental maakt het niet zoveel meer uit en loopt het wel goed.
Kontroleer dus eerst het membraam maar eens.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga ik doen, zal vanmiddag even een update geven 

Dus zodoende de membraankleppen nagekeken. Lijken in orde te zijn maar voor de zekerheid vervangen. nog steeds slecht aanwillen, benzine spugen maar loopt als wel iets beter. andere suggesties? nu zag ik dat (nu ik de uitlaat iets losser heb gehad en gehouden) er gewoon benzine uit kom lopen. als in dat hij slecht ontsteekt. nou is het logisch de bougie te vervangen, maar na dat gedaan te hebben blijkt het hetzelfde. hoe weet ik dat mn ontsteking gewoon goed en of op tijd staat. gezien ik geen enkel afstel materiaal meer in beschikking heb mag ik vanaf hier uit de losse pols werken.