Nieuwe cilinder 50cc
Nieuwe cilinder 50cc
Welke 50cc cilinder raden jullie aan prijs/kwaliteit?
Mijn wens is dat het snel optrekt tot ongeveer 70km/u. Meer hoeft dat niet te zijn.
Heb een 17.5 dellorto carb en leovice v6 uitlaat.
Mijn wens is dat het snel optrekt tot ongeveer 70km/u. Meer hoeft dat niet te zijn.
Heb een 17.5 dellorto carb en leovice v6 uitlaat.
Re: Nieuwe cilinder 50cc
niemand? Zou in de 100-200 euro prijsklasse moeten zijn..
Eeen kennis raad een Hebo aan maar die is net wat te duur.
Eeen kennis raad een Hebo aan maar die is net wat te duur.
Re: Nieuwe cilinder 50cc
misschien een dr50 maar daar heb ik geen ervaring mee, ik rijd lekker standaard
en anders gewoon een std cilinder
en anders gewoon een std cilinder
Re: Nieuwe cilinder 50cc
Njah, Als ik toch een andere cilinder zou moeten dan kies ik toch liefst een goeie.
Bedoel je deze?: http://www.easyparts.be/Cilinderkit-DR- ... 78901.html
Tot nu toe heb ik deze in mijn favorieten:
Airsal 50cc
http://www.opvoeren.nl/merk/derbi/gpr50 ... 50cc-derbi
DOPPLER 50CC RACING CILINDER DERBI
http://www.opvoeren.nl/merk/derbi/gpr50 ... cing-derbi
DR Gietijzer Ø40 Pen Ø12 Derbi EBE/ EBS050
http://www.easyparts.be/Cilinderkit-DR- ... 78901.html
POLINI Gietijzer (2 zuigerveren) Ø50 Pen Ø12 Derbi EBE/ EBS05
http://www.easyparts.be/Cilinderkit-POL ... 78909.html
Welke zou je nemen en waarom?
Bedoel je deze?: http://www.easyparts.be/Cilinderkit-DR- ... 78901.html
Tot nu toe heb ik deze in mijn favorieten:
Airsal 50cc
http://www.opvoeren.nl/merk/derbi/gpr50 ... 50cc-derbi
DOPPLER 50CC RACING CILINDER DERBI
http://www.opvoeren.nl/merk/derbi/gpr50 ... cing-derbi
DR Gietijzer Ø40 Pen Ø12 Derbi EBE/ EBS050
http://www.easyparts.be/Cilinderkit-DR- ... 78901.html
POLINI Gietijzer (2 zuigerveren) Ø50 Pen Ø12 Derbi EBE/ EBS05
http://www.easyparts.be/Cilinderkit-POL ... 78909.html
Welke zou je nemen en waarom?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Nieuwe cilinder 50cc
Zou gewoon de standaard cilinder erop houden.
Wil je toch echt een andere, dan is de Airsal wel een goede keus.
Die trekt ietsjes harder en maakt iets minder toeren als de standaard cilinder.
Eigenlijk precies wat je wilt.
En met een LeoVince uitlaat gaat geen enkele cilinder erg ver boven de 70 km komen.
Sterker nog, met de standaard uitlaat ontgrenst ga je harder..
Wil je toch echt een andere, dan is de Airsal wel een goede keus.
Die trekt ietsjes harder en maakt iets minder toeren als de standaard cilinder.
Eigenlijk precies wat je wilt.
En met een LeoVince uitlaat gaat geen enkele cilinder erg ver boven de 70 km komen.
Sterker nog, met de standaard uitlaat ontgrenst ga je harder..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuwe cilinder 50cc
De huidige cilinder is aan vervanging toe, en is een airsal 50cc. Dus gewoon dezelfde bestellen?
Ik wil juist dat het inderdaad gewoon goed optrekt tot 70km/u. Zijn de andere cilinders hoogtoerig?
En wat is het verschil in diameter eigenlijk? Hoe groter de diameter van de piston, hoe meer koppel, of?
Is de originele uitlaat beter dan? Heb die ook liggen.. Maar denk niet in erg goede staat.
Ik wil juist dat het inderdaad gewoon goed optrekt tot 70km/u. Zijn de andere cilinders hoogtoerig?
En wat is het verschil in diameter eigenlijk? Hoe groter de diameter van de piston, hoe meer koppel, of?
Is de originele uitlaat beter dan? Heb die ook liggen.. Maar denk niet in erg goede staat.
-
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Nieuwe cilinder 50cc
Airsal 50 cc is een goede keuze heb ik zelf ook als vervanging' s cilinder,
inderdaad de zuiger die jij hier piston noemt (Engelse benaming) , is hoe groter de diameter hoe meer koppel en snelheid die jij kunt behalen dus bijvoorbeeld 70/80 cc,
als je een leovince v6 hebt zou ik die er op houden.
inderdaad de zuiger die jij hier piston noemt (Engelse benaming) , is hoe groter de diameter hoe meer koppel en snelheid die jij kunt behalen dus bijvoorbeeld 70/80 cc,
als je een leovince v6 hebt zou ik die er op houden.
Re: Nieuwe cilinder 50cc
Hmm.. Airsal heeft zeker en vast ook mijn voorkeur ivm de prijs en de goede reviews die krijgt.
Voor beter koppel is de POLINI Gietijzer ( 2 zuigerveren) niet ook een goede optie dan?
Heeft een Ø50 diameter zuiger en airsal Ø40.
Voor beter koppel is de POLINI Gietijzer ( 2 zuigerveren) niet ook een goede optie dan?
Heeft een Ø50 diameter zuiger en airsal Ø40.
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Nieuwe cilinder 50cc
Dat is wel een 78cc cilinder en geen 50..
Zal vast wel goed lopen,maar is een beetje zonde om daar maar 70 mee te willen rijden.
Zal vast wel goed lopen,maar is een beetje zonde om daar maar 70 mee te willen rijden.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuwe cilinder 50cc
Ahzo! Had ik niet gezien. Stond ook niet op de site hoeveel cc.
Dus de airsal is de beste keuze voor mijn setup?
Dus de airsal is de beste keuze voor mijn setup?