Valse lucht gaskabelkapje.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Br(ommer)imme
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.

Valse lucht gaskabelkapje.

Ongelezen bericht door Br(ommer)imme »

Beste Derbi liefhebbers,
Mijn brommer wil niet meer stationair lopen :crazy: , hij valt na enige tijd uit.
Als ik remmenreiniger op het gaskabel kapje spuit valt de brommer direct uit. :thumbdown:
Het vreemde aan het kapje vind ik dat hij maar met een schroefje vast zit, ik heb al op internet lopen zoeken naar zon kapje maar tevergeefs alleen gevonden op easyparts waar ze te veel vragen voor een stukje plastic :evil: . Heeft iemand misschien nog een tip hiervoor of een goede manier om dit kapje te bevestigen (Met het kapje is op zich niets mis naar mijn mening alleen zit hij maar aan een kant vast), waarschijnlijk zit die net niet goed gemonteerd waardoor er valse lucht word gezogen aan de kant waar ik hem niet kan bevestigen. Zijn er trouwens pakkingen voor? Ik neem aan dat dit vast wel te verhelpen is? :happy:
Beginnende sleuterlaar
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Re: Valse lucht gaskabelkapje.

Ongelezen bericht door D25 »

euhm als je remreiniger spuit op de plek waar hij valse lucht zuigt gaat hij sneller lopen hij valt niet uit :emo:

en ten tweede ik heb gewoon een pakking onder dat kapje zitten waardoor het allemaal wel dicht blijft
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Br(ommer)imme
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.

Ongelezen bericht door Br(ommer)imme »

Hellaas, het is wel valse lucht en hij kan wel degelijk uitvallen van remreiniger. :box:
Weet je toevallig nog waar je die pakking hebt gekocht? Zou het misschien ook aan me zuigerveren kunnen liggen(compressie heeft me derbi nog wel)km stand: 14000? Want hij loopt eigenlijk bijna niet meer stationair en reageerd niet meer op de stationair schroef. De luchtschroef geeft ook bijna geen reactie alleen als ik hem een paar slagen open draai blijft die iets langer lopen stationair maar ook dan valt die na een tijd uit. Ik heb bijna alles al gecheckt en gereinigd en de slangetjes al vervangen. Bovendien kan ik hier verder niks van vinden op internet. Ik hoop dat een van jullie het probleem kent :happy:
Beginnende sleuterlaar
ebervanroij
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Luchtschroef bij mij helpt ook niet, brommer loopt alleen koud stationair, kan dit aan de compressie liggen? Zoja gewoon een nieuwe zuiger kopen?
Afbeelding
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Ongelezen bericht door D25 »

ebervanroij schreef:Luchtschroef bij mij helpt ook niet, brommer loopt alleen koud stationair, kan dit aan de compressie liggen? Zoja gewoon een nieuwe zuiger kopen?
heb je hem al geprobeerd te verhitten en toen met vaseline in te smeren? hierdoor wordt je poort timing ook beter :thumbup:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Plaats reactie