Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
tijnvdleur
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 20:24
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door tijnvdleur »

onlangs na een lekke koppakking, een nieuwe cilinderkit gemonteerd, betreft de airsal 50 (NT) inclusief zuiger en de hele boel.

nu heb ik ongeveer de eerste 100 km erop zitten, en kijk even naar de kleur van mijn (nieuwe) bougie.
ik vind dat hij nog niet lekker loopt (weinig vermogen). hij rijd wel gewoon goed en slaat ook niet af ofzo, maar het trekt niet lekker door.

Afbeelding

lijkt mij wat aan de zwarte kant, dus ik denk 1 misschien 2 maatjes kleiner? ik merk ook als ik mijn gas los laat, dat hij niet helemaal naar stationair terugzakt in een keer.

er zat een brief in de doos bij de cilinder dat ik de ontsteking op 0,5mm voor het dode punt moest zetten, nou heb ik hier geen micrometer, dus ik heb de grondplaat in ongeveer 10 standen gehad, en gewoon gekeken wanneer hij het beste liep. hij staat nu een klein stukje (1mm) met het streepje rechts van het puntje op het blok. (vroeger dus), ik hoor nu wel een soort tokken in de motor, equivalent aan het toerental

als ik hem op het streepje zet, hoeveel voorontsteking is dit dan? en hoe moet ik in godsnaam meten wanneer de vonk optreedt als ik geen contactpunten heb?:P

moet dit echt bij die airsal cilinders? of beter gewoon op het standaard streepje laten staan? misschien iemand ervaringen?

Bedankt.
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door garfield »

Je kan de ontsteking gewoon op het streepje laten staan.
Zo heel snel zijn deze cilinders nu ook weer niet dat dit veel gaat uitmaken.

Zou inderdaad een iets kleinere sproeier monteren.
Als je de standaard 17,5 mm carburateur hebt,kan deze wel 5 maatjes kleiner.
Zo te zien in je mengsel echt veel te rijk,dan komt ie ook moeilijk op toeren.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
tijnvdleur
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 20:24
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door tijnvdleur »

Duidelijk, hij is helemaal origineel, alleen prop uit de uitlaat en ring uit de carb. Zit nu 98 in, ik heb 94 en 92, welke zou jij eggen?
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door garfield »

Probeer de 92 maar,is nog aan de grote kant.
Meestal doe ik met 5 maten kleiner per keer.
In jouw geval dus dan 6 maten..

Niet gelijk voluit gaan blazen,rijd eerst lekker warm en dan een stukje volgas.
(Als je sproeier te klein is,wordt ie een stuk warmer en houdt hij in)

Dan nog eens naar je bougie kijken.
Het midden moet koffie met melk kleurtje hebben.

Wordt het grijs/wit dan is de sproeier te klein.
Maar je zal ergens tussen de 85 en 95 uitkomen :happy:
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
tijnvdleur
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 20:24
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door tijnvdleur »

Hoe snel verkleurt de bougie?
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door garfield »

Als je een paar km rijdt,kan je het al zien.
Zodra deze goed warm wodlrdt,begint de kleur te veranderen.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
tijnvdleur
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 20:24
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door tijnvdleur »

Ik heb net een stukje gereden met sproeier 94, het lijkt beter, in het begin rookte hij heel erg, toen de thermostaat open ging niet meer, en toen voelde ik ook echt een verbetering. Morgen rijd ik ermee naar het werk, dan zal ik de kleur nog eens bekijken. Post ik hIer wel een foto
tijnvdleur
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 20:24
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door tijnvdleur »

dit is met sproeier 94


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door garfield »

Dat begint in de buurt te komen.
Je kan nog wel een maatje of 2 kleiner er in doen.

Gewoon afbouwen totdat je de goede maat hebt gevonden,maar je zit nu al aardig goed.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
tijnvdleur
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 20:24
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Airsal 50 Gemonteerd, Hup nodig met afstellen.

Ongelezen bericht door tijnvdleur »

ga ik nu 92 monteren, ik ben bang om te klein te gaan, min vorige liep vast, door een te kleine sproeier vandaar, deze cilinder is net ne week oud :p\
Plaats reactie