Pagina 1 van 2

begrenzen derbi 2010

Geplaatst: do 14 mei 2015, 18:35
door zworky
Beste Derbi rijders,

Ik heb een derbi senda Xtreme uit 2010. Ik kocht deze onbegrenst. Hij is helemaal orgineel en loopt ongeveer 80. Helaas heeft oom politie mij op de rollerbank gezet. en nu moet die een herkeuring. Maar daarvoor moet hij weer begrenst worden. Ik kocht de Derbi zonder begrenzing. Mijn vraag is. Hoe kan ik heb zelf weer begrenzen zodat hij door de herkeuring heen komt?
Moet ik dan gewoon een passende ring daar bij de cabaratuer doen zodat hij minder lucht krijg? en een prop staalwol in de uitlaat persen, en een andere sproeier?
Kan iemand mij advies geven hoe ik hem weer kan begrenzen?

Hoop snel van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

Zworky

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: do 14 mei 2015, 18:46
door Mclaren
Plaats een flinke prop in de uitlaat zodat hij bagger loopt en net 40 gaat, laat hem keuren en haal hem erna weer er uit. :thumbup:

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: do 14 mei 2015, 19:31
door garfield
Inderdaad, gewoon een M10 carrosseriering in de uitlaatpoort van je cilinder leggen en dan je uitlaat er weer opzetten.
Dan gaat ie echt niet veel harder als 40 meer, desnoods een 1 tandje groter voortandwiel erop(komt ie helemaal niet meer op toeren in z`n 6..)

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: do 14 mei 2015, 20:16
door zworky
als hij dan zo bagger 40 loopt word die dan wel gekeurt? moet die dan niet gwn netjes lopen?

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: do 14 mei 2015, 20:25
door garfield
Dat is nu juist het kromme...

Hoe hij loopt maakt niets uit, als hij maar niet harder loopt als 45 km per uur.
Daarom ook een groter tandwiel voor, heeft ie totaal geen kracht meer in z`n 6 (en daar meten ze hem in)

Mijn X-Race haalde de 45 niet eens tijdens het inrijden, kon niet in z`n 6 komen.
Was gewoon gevaarlijk met optrekken, zo traag..

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: do 14 mei 2015, 20:26
door zworky
nog een vraagje ... moet ik dan ook ff kleine sproeier er in doen... 65 is standaart dacht ik? of is dat niet nodig?

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 11:27
door garfield
Heb je een 14mm carburateur dan?
Bij mij zat er een 56 sproeier in,maar die was eigenlijk te klein.

Houd gewoon een maatje of 5 kleiner aan als je nu hebt.

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 18:13
door zworky
dit staat op de caberateur... delorto 8452-id en dan aan op ander deel van de cabrateur 2 09 en dan weer ergens anders 17...dus denk 17 mm?

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 18:29
door zworky
Dell'Orto PHVA-17,5 die heb ik XD

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: za 16 mei 2015, 15:44
door Mikaa46
Derbi heeft sinds 2007 standaard 17,5 mm alleen zijn ze begrenst naar 14... Er zit een ring in de carburateur en een luchtprop in je luchtfilter.

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: za 16 mei 2015, 17:21
door zworky
misschien moet ik gewoon zoon ring los kopen en terug doen in de caberatuer... maar waar moet die precies zitten.. tussen de luchtinlaat en de luchtfilter toch?

zoon ring moet ik dan toch hebben?

http://www.easyparts.nl/Luchtsproeier-- ... 14624.html

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 17 mei 2015, 17:27
door Schakelman
Ik zou me om de carb niet druk maken. Heeft weinig van doen met de topsnelheid. Gewoon een ring in de uitlaat doen en de sproeiermaat wat naar beneden aanpassen zoals gezegd wordt.

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 17 mei 2015, 18:29
door D25
en natuurlijk niet vergeten de knipperlichten,remlicht en de reflectoren achteraan je brommer en aan de zijkant goed te maken :thumbup:

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: di 19 mei 2015, 12:10
door zworky
Reflectoren aan zijkant verplicht?

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 24 mei 2015, 13:34
door zworky
ik heb nog een vraagje.. mijn standaart 17,5 mm cabrateur. daar moet toch een sproeier dik in? 6mm?

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 24 mei 2015, 16:21
door mototje
1:
ja refelctoren aan de zeikant zijn verplicht, bij mijn brommer zaten deze standaard op de voorvork.

2:
ja, dellorto dik moet er in. idd 6 mm.

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 19:55
door zworky
ik ben nu bezig met de uitlaat te begrenzen. kan ik die corrosorie ring ook tussen de demper en de uitlaat monteren of heeft dit geen effect?
of moet dit persee tussen de uitlaat en de cillinder?

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:09
door garfield
Die moet echt bij de uitlaatpoort.
Als je hem bij de demper zet,heeft het niet veel effekt (gat in de demper is niet zo groot..)

Is iets meer werk,maar dan weet je zeker dat het goed is.

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:21
door zworky
thx voor de info. weet iemand toevallig ook welke maat carroserie ring ik moet hebben (buite diameter) binne diameter doe ik dan denk ik maar 10 mm of 12,5?

zit gewoon standaart uitlaat onder

oja en nog een vraagje.. kan ik die er gewoon tussen klemmen of moet ik die lassen? aangezien ik nog nooit gelast heb D:

Re: begrenzen derbi 2010

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 21:07
door garfield
Gewoon een M10 carrosseriering halen bij de bouwmarkt..
Die plak je met een beetje vet (of vloeibare pakking) in je uitlaatpoort.

Dan kan de uitlaat gewoon normaal gemonteerd worden (drukt tegen de ring en dat sluit prima af.)
Hoef je echt niet voor te gaan lassen...

Is een klusje van hooguit een half uur en daar zit je nu al 2 weken over te dubben?