aluminium velgen schuren?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Br(ommer)imme
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.

aluminium velgen schuren?

Ongelezen bericht door Br(ommer)imme »

Yoo derbi gasten,
Aangezien ik aanslag op mijn velgen heb achter :thumbdown: , wil ik daar wat aan veranderen.
Is het verstandig om de velg(en) te schuren en daarna poleisten, of zit er een speciaal laagje over het
aluminium heen dat er beter niet afgehaald kan worden? Zoals altijd ;) 'alle info is welkom'.
Beginnende sleuterlaar
DannyB
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Black Edition 2005 *verkocht*
Malaguti XSM 50

Re: aluminium velgen schuren?

Ongelezen bericht door DannyB »

Nee, er zit geen speciaal laagje over je aluminium velgen, te minste niet dat ik weet. ik neem aan dat je met aanslag oxidatie bedoeld ? zo ja dat kun je eraf schuren (Niet te grof schuurpapier zo zou ik beginnen 180-240-320-400) en als je het polijst komt er een soort laagje op, dat vuil afstoot en het aluminium beschermd. als je gaat polijsten neem een katoenen polijst schijf met groene polijstpasta ( deze haalt kleine krassen en oxidatie etc weg). daarna blauwe polijstpasta. vervolgens de boel goed ontvetten en met een flanellen schijf en witte pasta glanspolijsten. boel een beetje afnemen met een zachte droge doek en geniet van je resultaat :D

Zo doe ik het ook, ben de achterbrug momenteel aan het polijsten, hoop dat het voor jou ook werkt 8-)
Br(ommer)imme
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.

Re: aluminium velgen schuren?

Ongelezen bericht door Br(ommer)imme »

Kijk eens aan,
Bedankt voor de adviezen ik ga het meteen proberen :D
Beginnende sleuterlaar
Plaats reactie