Pagina 1 van 1
Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:31
door Rinkeeee96
Beste
Ik wil een andere uitlaat onder mijn derbi drd pro bj 2007,
Zit std cil en std uitlaat onder maar ontgrensd. Top 70.
Zit zelf te denken aan een Gianelli bovenlangs. Of een yasuni r1. Doel is meer om wat meer kracht te krijgen om wheelies te maken. Wat is hiervoor het beste? Top zou ik op 70 willen houden, maar mocht t harder gaan door nieuwe uitlaat wil ik mijn vertanding aanpassen.
Heb op Jos Dijkman gekeken en een Gianelli was bovenlangs 200 en yasuni r2 230. R1 stond er niet tussen. Wat zijn andere uitlaten die flink meer koppel onderin geven? Heb al gekeken op derbi team uitlaten en daaruit kwam dus de yasuni r1.
Volgende waar ik over twijfel is de bevestigen van onderlangs uitlaat. Heb zitten kijken en er zou aan mijn voetsteuntjes van passagier iets moeten zitten om hem aan te bevestigen. Maar dit zit bij mij aan de linker kant en niet rechter?
Mvg
Rinke
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:54
door derbi-ftw
Een SCR Corse Chrome is een goede uitlaat voor een 50cc.
Veel beter dan een Gianelli Conti of een Yasuni R1.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:58
door DerbiSendaWouter
Met een van de bovengenoemde uitlaten ga je hem niet op 70 houden, ook al pas je je tandwiel verhouding aan.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 18:34
door Rinkeeee96
Wat zou de topsnelheid dan zijn ongvr? Tandwiel verhdng is nu 14-53. Met een Gianelli bovenlangs?
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 18:51
door derbi-ftw
100+
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 20:12
door Rinkeeee96
mhh oke dat is iets teveel van het goede. En als ik een grotere carb neem? zit nu std op. Om deze in te wisselen met een 21mm? of 19? weet niet of 21 nog nut heeft op std cil en std uitlaat...
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 20:14
door derbi-ftw
met een 19mm (tegen over een 17,5) heb je wel iets meer koppel en verbruik.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 20:15
door DerbiSendaWouter
Grote carburateur gaat niet veel verschil maken. Je verbruik en koppel gaan een beetje omhoog. Je kunt niet verwachten keihard op te trekken zonder dat je top omhoog gaat. Je zult dus of met minder trekkracht of met een hogere top genoegen moeten nemen.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 20:19
door Rinkeeee96
mmhhh kut... Wil graag wheelie's gaan maken. Maar wil ook geen top hebben van 100+
Opzich 80-85 kan nog. Idee hoe ik dat kan doen?
mvg
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 21:31
door James
Dan moet je 12-53 nemen , maar dat zou ik alleen doen als je de brommer niet voor school gebruikt.
Je maakt dan op top redelijk wat overtoeren maar als je niet constant hard rijd valt het te doen.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 22:08
door Rinkeeee96
ja brommer is wel dagelijks gebruik. maar woon in een gebied waar nagenoeg geen politie komt
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: di 03 feb 2015, 09:42
door DerbiSendaWouter
Ga dan gewoon ontgrenst rijden, ik heb ook een jaar gereden op een brommer die 100+ kon en ik moest nog wel door een stad met veel politie. Ik ben ook nooit aangehouden.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: di 03 feb 2015, 10:32
door Rinkeeee96
oke, laatste vraagje, als ik die yasuni r1 or r2 wil, wat is het verschill tussen die 2? en waar kan ik die kopen? jos dijkman had r1 niet. En hoe moet ik die bevestigen? bevestigings beugel zit aan mijn linker voetsteun en niet rechter? of zitten er de beugels bij om hem aan de rechter te bevestigen?
mvg
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: di 03 feb 2015, 10:44
door derbi-ftw
Is een Yasuni R1 voor een normale Senda niet gewoon hetzelfde als voor een Pro?
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: di 03 feb 2015, 11:06
door Rinkeeee96
denkt niet dan? bovenlangs kan bij mij ook alleen maar rechts.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: di 03 feb 2015, 11:59
door derbi-ftw
Bovenlangs is anders dan onderlangs.
Re: Derbi drd pro uitlaat
Geplaatst: di 03 feb 2015, 15:40
door rx50
Onderlangse uitlaat is zowel bij derbi dra extreme etc rechtsom net als een pro. Hetzelfde dus.
Als we het over bovenlangse uitlaten hebben dan zit er wel verschil in.