Hallo ik heb een derbi gpr nude heb hem sinds 2 dagen het probleem is sinds vandaag dat die niet meer boven de 5000 toeren komt ik denk zelf dat ik een grotere sproeier moet doen.
de setup is
-metrakit uitlaat
-standaard cilinder
-dellorto 16 mm carburateur met sproeier 88
voor de rest alles standaard
DaliasD schreef:probeer eerst even een andere bougie.
maat sproeier lijkt aardig goed.
Andere bougie geprobeert maakt niet uit. carburateur schoongemaakt toen deed die het even goed en na 5 min weer brak dus ik weet niet wat het probleem is
Als , zoals je aangeeft, een schoonmaakbeurt van de carburateur helpt, dan moet je de carburateur en luchtfilterbox nog eens goed onderzoeken .
Vooral in de carburateur zijn er nog wel een aantal aandachtspunten.
functioneert de choke goed maw loopt ie soepel heen en weer en wordt het doorloopgat goed afgedicht.
Zit je vlotternaald goed en is het rubberen puntje niet beschadigd zodat ie niet goed afsluit.
Sproeibuis boven hoofdsproeier er even uit tikken en aan beide kanten goed schoonmaken.
ontluchtingsgaten carburateur goed open ?
luchtfilterbox ook goed schoonmaken.
Succes
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
RaliasR schreef:Als , zoals je aangeeft, een schoonmaakbeurt van de carburateur helpt, dan moet je de carburateur en luchtfilterbox nog eens goed onderzoeken .
Vooral in de carburateur zijn er nog wel een aantal aandachtspunten.
functioneert de choke goed maw loopt ie soepel heen en weer en wordt het doorloopgat goed afgedicht.
Zit je vlotternaald goed en is het rubberen puntje niet beschadigd zodat ie niet goed afsluit.
Sproeibuis boven hoofdsproeier er even uit tikken en aan beide kanten goed schoonmaken.
ontluchtingsgaten carburateur goed open ?
luchtfilterbox ook goed schoonmaken.
Succes
Okee dan ga ik dat eens proberen dacht zelf dat het een te kleine sproeier was omdat de luchtfilter ontgrenst is zat sproeier 88 in heb er nu 102 in als je hem start rijd die 5 min goed ook volop in de toeren en daarna brak
Rhytz schreef:lijkt me sterk dat je sproeier opeens te klein is, als ie het eerst goed deed. loop je carburateur ff na, kijken of alles werkt en niet verstopt is
Ik heb gister de carburateur schoongemaakt toen liep die even goed maar daarna nieet meer dus ik snap er niks van