vocht probleem???
-
- Banden plakker
vocht probleem???
hey
ik zal me eerst even gelijk voorstellen,
ben kevin van de weele
woon in omgeving goes ( zeeland )
ben 16 jaar en dit is mijn eerste brommer, wel al veel scooters gehad
nou heb ik gisteren een aprilia sx50 gekocht en ik naar mijn werk gereden heeft hij daar buiten gestaan ongeveer een hele middag
wil ik wegrijden naar huis start hij niet met kicken dus ik en mijn baas even gekeken toen maar proberen aan te lopen dit ging wel na veel keer proberen steeds viel hij dood. op den duur starte hij ik naar huis gereden zonder problemen ( het was wel pest weer )
ik in de schuur gezet savonds ergens heen gedaan ( waar hij weer in het slechte weer stond) ik wil naar huis weer hetzelfde probleem als smiddags. en vanochtend ga ik even kijken naar de schuur, 1x duwen met de hand en gelijk lopen. ik denk dat het iets met vocht is want onze schuur is gewoon verwarmd enzo vloerverwarwing.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen! en zin gehad hebben om dit hele verhaal te gaan lezen XD
mvg
ik zal me eerst even gelijk voorstellen,
ben kevin van de weele
woon in omgeving goes ( zeeland )
ben 16 jaar en dit is mijn eerste brommer, wel al veel scooters gehad
nou heb ik gisteren een aprilia sx50 gekocht en ik naar mijn werk gereden heeft hij daar buiten gestaan ongeveer een hele middag
wil ik wegrijden naar huis start hij niet met kicken dus ik en mijn baas even gekeken toen maar proberen aan te lopen dit ging wel na veel keer proberen steeds viel hij dood. op den duur starte hij ik naar huis gereden zonder problemen ( het was wel pest weer )
ik in de schuur gezet savonds ergens heen gedaan ( waar hij weer in het slechte weer stond) ik wil naar huis weer hetzelfde probleem als smiddags. en vanochtend ga ik even kijken naar de schuur, 1x duwen met de hand en gelijk lopen. ik denk dat het iets met vocht is want onze schuur is gewoon verwarmd enzo vloerverwarwing.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen! en zin gehad hebben om dit hele verhaal te gaan lezen XD
mvg
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Re: vocht probleem???
Het lijkt er wel op dat het een vocht probleem is. Probeer is een dag rond te rijden zonder dat hij nat word, als hij het dan goed doet zet dan is de tuinslang erop terwijl hij loopt, als hij uitvalt weet je zeker dat het een vocht probleem is, dan kun je verder weer kijken wanneer hij uitvalt, bijvoorbeeld als je je blok nat maakt of je kabelboom.
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda drd 2003 vespa ciao aeon cobra 50
ja dat had mijn bromquad eerst ook. Bij mij was het probleem dat er water in de kabelboom lekte waardoor de stekkertjes kortsluiting met elkaar maakten. Bij mij heeft hij daardoor op den duur de onstekingsspoelen vernield.
- Patje
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2006 (Te Koop in onderdelen)
KAN temaken hebben met vocht, maar als ik dit verhaal zo lees denk ik dat het eerder te maken heeft met de temperatuur.
Als hij met dit weer de middag buiten heeft gestaan, dan start hij natuurlijk wel wat moeilijker.
Dus het is dan ook niet gek dat hij in je schuur met verwarming in een keertje start!
Met dit weer kan je beter een paar maten sproeier groter steken. Ook met choke starten
Als hij met dit weer de middag buiten heeft gestaan, dan start hij natuurlijk wel wat moeilijker.
Dus het is dan ook niet gek dat hij in je schuur met verwarming in een keertje start!
Met dit weer kan je beter een paar maten sproeier groter steken. Ook met choke starten

Burn rubber, not your soul
-
- Banden plakker
Ja maar het is echt niet normaal dat ik 50x moet kicken ofso.?
ja ik weet niet niet precies hij heeft ook wel lang stil gestaan dus misschien weer beetje opwarme ofso :p
en choken zal ik ook is wat meer proberen jah
ja ik weet niet niet precies hij heeft ook wel lang stil gestaan dus misschien weer beetje opwarme ofso :p
en choken zal ik ook is wat meer proberen jah
-
- Banden plakker
iemand die het even snel echt weet? want zo kan ik amper weg :S teminsten ik kan sogtends weg dan heeft hij in warme schuur gestaan maar als ik dan naar huis wil ... -.-
- Patje
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2006 (Te Koop in onderdelen)
Is volkomen normaal in deze kou hoor, ik heb het ook! Als hij niet start na een paar keer kicken (met choke) gewoon aanlopen en even warm laten draaien... Je zult merken dat je in de zomer dit probleem niet meer hebt 

Burn rubber, not your soul
-
- Banden plakker
Jah hij lijkt mij niet egt goed maarja, met scooter had ik dat nooit en twee maten hebben ook een sx en die starten gewoon goed???
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
tja dat zal aan je afstelling liggen.
-
- Banden plakker
Oh nu wil ik bij school weg choke ik beetje en is het goed! teminsten 5x kicken ofso maar dat is vrij normaal
zal wel beetje aan gelegen hebben dat hij lang had stil gestaan en ik had gister ook even carb enzo schoongemaakt
kan dus close en bedankt voor de reacties!
zal wel beetje aan gelegen hebben dat hij lang had stil gestaan en ik had gister ook even carb enzo schoongemaakt
kan dus close en bedankt voor de reacties!