Derbi Senda SM X-Race leovince v6
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race
Derbi Senda SM X-Race leovince v6
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw in de Derbi/Schakelbrommer wereld! Ik heb sinds ongeveer een weekje een Derbi Senda SM X-Race met een leovince v6 uitlaat. Deze was eerst ontgrensd maar omdat ik vaak langs het politiebureau rij en de scheg ( een zwembad in Deventer waar ook vaak rollerbankje staat ), is hij begrensd naar 60. Ik neem aan dat zij dit hebben gedaan door een propje in de uitlaat te doen en vervolgens hebben uitgeboord. Als ik een ander topic moet geloven zou dat 12 mm moeten zijn. Nu wil ik wel iets harder rijden, zo tegen de 70 aan, niet veel harder maar toch dat ik mijn maten een beetje bijhoud en zodat ik beetje normaal mee kan rijden met het verkeer. Hoeveel millimeter zou ik dan moeten uitboren en waar zit dit propje dan precies?
Ik had nog een vraag en dat is, mijn derbi heeft niet echt veel trekkracht... Wanneer ik een bult oprijd verliest hij al gauw 10 km/u... dit is de derbetreffende bult: https://www.google.nl/maps/@52.28062,6. ... zFsNYA!2e0
absoluut niet stijl, en toch verlies ik trekkracht en snelheid... iemand een idee hoe dit kan en misschien eventueel kan worden opgelost?
Laatste vraag: Gisteren stond ik zonder benzine, mijn lampje brand niet als hij leeg is of bijna leeg is... Iemand een tip hoe ik dit in de gaten kan houden zodat ik niet weer zonder benzine sta en mijn ouders moet bellen of ze even 50 km willen rijden om mij even benzine te brengen?
Alvast bedankt voor de reacties.
- Rhandy.
Ik ben nieuw in de Derbi/Schakelbrommer wereld! Ik heb sinds ongeveer een weekje een Derbi Senda SM X-Race met een leovince v6 uitlaat. Deze was eerst ontgrensd maar omdat ik vaak langs het politiebureau rij en de scheg ( een zwembad in Deventer waar ook vaak rollerbankje staat ), is hij begrensd naar 60. Ik neem aan dat zij dit hebben gedaan door een propje in de uitlaat te doen en vervolgens hebben uitgeboord. Als ik een ander topic moet geloven zou dat 12 mm moeten zijn. Nu wil ik wel iets harder rijden, zo tegen de 70 aan, niet veel harder maar toch dat ik mijn maten een beetje bijhoud en zodat ik beetje normaal mee kan rijden met het verkeer. Hoeveel millimeter zou ik dan moeten uitboren en waar zit dit propje dan precies?
Ik had nog een vraag en dat is, mijn derbi heeft niet echt veel trekkracht... Wanneer ik een bult oprijd verliest hij al gauw 10 km/u... dit is de derbetreffende bult: https://www.google.nl/maps/@52.28062,6. ... zFsNYA!2e0
absoluut niet stijl, en toch verlies ik trekkracht en snelheid... iemand een idee hoe dit kan en misschien eventueel kan worden opgelost?
Laatste vraag: Gisteren stond ik zonder benzine, mijn lampje brand niet als hij leeg is of bijna leeg is... Iemand een tip hoe ik dit in de gaten kan houden zodat ik niet weer zonder benzine sta en mijn ouders moet bellen of ze even 50 km willen rijden om mij even benzine te brengen?
Alvast bedankt voor de reacties.
- Rhandy.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Derbi Senda SM X-Race leovince v6
Je zou zelf even moeten kijken hoeveel mm je de prop moet uitboren, je moet natuurlijk steeds een beetje uitboren en niet in één keer een heleboel. De prop zit in het begin van je uitlaat. Als je de uitlaat er af haalt, dan hoor je hem al te zien zitten.
De vraag over de trekkracht kan ik niet beantwoorden. Misschien dat je in een te hoge versnelling zit?
Je kan je benzine lampje maken. Misschien is het lampje stuk, of er zit een breuk in de bekabeling ergens, of je benzinesensor
is stuk. Ook kun je een benzinekraan er op zetten die een reserve stand heeft, dan kun je de benzine kraan op de reserve stand draaien en dan verbruik je de laatste resten uit je tank waardoor je eventueel naar het dichtstbijzijnde tankstation kunt rijden.
De vraag over de trekkracht kan ik niet beantwoorden. Misschien dat je in een te hoge versnelling zit?
Je kan je benzine lampje maken. Misschien is het lampje stuk, of er zit een breuk in de bekabeling ergens, of je benzinesensor
is stuk. Ook kun je een benzinekraan er op zetten die een reserve stand heeft, dan kun je de benzine kraan op de reserve stand draaien en dan verbruik je de laatste resten uit je tank waardoor je eventueel naar het dichtstbijzijnde tankstation kunt rijden.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Beginnende Derbi fan
Ik ga eens even kijken en prutsen.Tino schreef:Je zou zelf even moeten kijken hoeveel mm je de prop moet uitboren, je moet natuurlijk steeds een beetje uitboren en niet in één keer een heleboel. De prop zit in het begin van je uitlaat. Als je de uitlaat er af haalt, dan hoor je hem al te zien zitten.
In te hoge versnelling zit ik niet, het is alleen als ik de bult op ga...Tino schreef:De vraag over de trekkracht kan ik niet beantwoorden. Misschien dat je in een te hoge versnelling zit?
Reserve stand heb ik niet nodig, gewoon een indicatie dat ie over bv. 15 kilometer op is... ( Sorry ik ben een Sym Orbit 2 gewend dus dit is heel wat anders. ). Is er een andere oplossing om te zorgen dat je een indicatie krijgt dat hij bijna leeg is e.d.? Zo'n stappenteller / pedometer ofzo misschien een idee? Hoe doen jullie dat dan?Tino schreef:Je kan je benzine lampje maken. Misschien is het lampje stuk, of er zit een breuk in de bekabeling ergens, of je benzinesensor is stuk. Ook kun je een benzinekraan er op zetten die een reserve stand heeft, dan kun je de benzine kraan op de reserve stand draaien en dan verbruik je de laatste resten uit je tank waardoor je eventueel naar het dichtstbijzijnde tankstation kunt rijden.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e - Locatie: Denekamp
ik kijk zelf voor ik wegga in mijn tank, ik weet hoever ik rijd en ik weet hoeveel ik daarin ga verbruiken. Dan kan ik zelf wel bedenken of ik het haal of niet. Maar dit komt denk ik wel meer met ervaring.
hoe ik zie hoeveel er nog inzit komt ook met ervaring. Ik heb een 8 liter tank, ik kijk hoe vol hij nog is in de tank, dan ga ik tanken. Blijkt dat er 5 liter bij ingaat, weet ik in vervolg dus dat als hij op dat niveau staat dat er nog 3 liter in zit.
edit: en je mag best veel toeren maken als je de bult opgaat hoor, gewoon versnelling terug proberen en kijken of hij dan wel doortrekt.
hoe ik zie hoeveel er nog inzit komt ook met ervaring. Ik heb een 8 liter tank, ik kijk hoe vol hij nog is in de tank, dan ga ik tanken. Blijkt dat er 5 liter bij ingaat, weet ik in vervolg dus dat als hij op dat niveau staat dat er nog 3 liter in zit.
edit: en je mag best veel toeren maken als je de bult opgaat hoor, gewoon versnelling terug proberen en kijken of hij dan wel doortrekt.
-
- Beginnende Derbi fan
Nou, ik ga dat dan ook maar eens doen, kijken of dat een beetje helpt.noudi93 schreef:ik kijk zelf voor ik wegga in mijn tank, ik weet hoever ik rijd en ik weet hoeveel ik daarin ga verbruiken. Dan kan ik zelf wel bedenken of ik het haal of niet. Maar dit komt denk ik wel meer met ervaring.
Ga ik binnenkort even proberen, hopelijk werkt dat wat beter... Bedankt voor de tips!noudi93 schreef:edit: en je mag best veel toeren maken als je de bult opgaat hoor, gewoon versnelling terug proberen en kijken of hij dan wel doortrekt.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Er zijn ook benzinemeters te koop, als je dit echt graag wilt.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e - Locatie: Denekamp
met mijn vertandingen moet ik ook wel een versnelling terug als ik bult op ga, anders loopt ie ook terug. Aangezien ik cruise onder de powerband, dus als er een heuveltje komt, heeft ie geen kracht. Dus moet je een versnelling terug.
-
- Beginnende Derbi fan
Dankjewel, ik ga het morgen even uitproberen!noudi93 schreef:met mijn vertandingen moet ik ook wel een versnelling terug als ik bult op ga, anders loopt ie ook terug. Aangezien ik cruise onder de powerband, dus als er een heuveltje komt, heeft ie geen kracht. Dus moet je een versnelling terug.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11868
Ook kun je met tanken gewoon ervoor zorgen dat je om de 100km een tankstation opzoekt, zo kom je nooit zonder benzine te staan.
Mvg Daniël
Mvg Daniël