Stotteren,knallen,afslaan,afkoelen en weer rijden

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Derbi-Kreidler1972
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda , Kreidler Florett , Tomos

Stotteren,knallen,afslaan,afkoelen en weer rijden

Ongelezen bericht door Derbi-Kreidler1972 »

Hallo , sinds kort heb een Senda in de schuur. Rijdt perfect , maar als ie warm wordt
gaat ie stotteren en knallen en houdt er zelfs mee op. Na een korte periode (shagje roken)
trap ik hem ook zo weer aan. Kan het misschien zo zijn dat door een slippende koppeling
het blok zo heet wordt , dat de bougie kan gaan overslaan ? Er zijn nieuwe koppelingsplaten
onderweg , want die zijn toch echt wel op. Maar ik kan het niet laten om in de tussentijd
toch af en toe een blokje om te gaan.
Er zit een malossi-cilinder op , 80cc is mij verteld. Ik zie het aan de buitenkant niet , kan net zo goed een 70cc zijn. Uitlaat is ook van malossi en de brandstof krijgt ie door een Keihin 24mm.
Vandaar de koppelingsplaten , want het rijdt een crosmotor gelijk.. Maar wordt ook behoorlijk heet op deze manier. Kan deze hitte invloed hebben op de bougie of misschien ontsteking ?
derbi-yzf
Tuner
Vervoersmiddel: KTM

Re: Stotteren,knallen,afslaan,afkoelen en weer rijden

Ongelezen bericht door derbi-yzf »

koop maar een nieuwe ontsteking, dan kun je weer fijn rijden,

zoiezo je bougie vervangen,

ooit zit het in de bobine, ooit in de ontsteking zelf, en als je een ontsteking hebt met zown stalen binnenkant met daar achter de magneten kan het daar ook aan liggen, want die wil nog wel eens verschuiven

conclusie: ontsteking nakijken/vervangen
Derbi-Kreidler1972
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda , Kreidler Florett , Tomos

Re: Stotteren,knallen,afslaan,afkoelen en weer rijden

Ongelezen bericht door Derbi-Kreidler1972 »

Welbedankt voor je advies , zat er al aan te denken nieuwe vonkenmachine... Weet dat bij kreidler een standaard elektronische ontsteking gaat haperen bij 13.000 toeren en meer. Had dezelfde gedachten bij m'n Derbi , gezien de orginele ontsteking hier nog op zit en het toerental aardig oploopt op het lange,rechte eind met de set-up die er nu op zit. Heb al wel de carberateur er af gehad en schoongemaakt (bleek een 28mm te zijn) en het lijkt al beter te lopen. Maar dat kan ook zijn omdat de buitentemp. momenteel niet erg hoog is. Wat je zegt over het verschuiven (grondplaat) lijkt mij niet , want eens verschoven blijft verschoven en zal die ook bij lage toeren niet goed meer lopen. Dus een nieuwe ontsteking lijkt mij ook het beste. HPI , PLV , of een normale ?
Plaats reactie