Remzuiger

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
JimAA
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85
Locatie: Tiel

Remzuiger

Ongelezen bericht door JimAA »

Hallo,
Ik wilde zojuist mijn remblokken vervangen. Nu heb ik me remklauw al los en de blokken eruit. Alleen passen me nieuwe blokken niet omdat me zuiger te ver deruit staat. Nu krijg ik de zuiger niet terug geduwd met een waterpomp tang.

Hebben jullie nog tips??
rinyenspijk
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 20:34

Re: Remzuiger

Ongelezen bericht door rinyenspijk »

Hallo

Je kan de remzuiger gewoon met de waterpomptang terug duwen/knijpen,let op duw de remzuiger van boven en van beneden omstebeurt een stukje terug dit voor komt dat de je remzuiger scheef duwt.

Mvg riny
peter96M
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
Locatie: groningen

Re: Remzuiger

Ongelezen bericht door peter96M »

En anders zitten ze vast en kun je ze beter reviseren.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Remzuiger

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Met een waterpomp moet je wel voorzichtig zijn dat je geen bramen maakt op je remzuiger.
Je kunt beter je zuigertjes eruit persen waarschijnlijk zit er vuil in. Daarna kun je schoonmaken of meteen nieuwe erin doen....
marcelmans
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 15:49
Vervoersmiddel: derbi senda sm extreem 2004: airsal 70cc, 19,5mm mikuni, yasuni R2.
derbi senda sm x-race 2007: airsal 70cc, 17,5mm delorto, metrakit thrower
Locatie: Haarlem

Re: Remzuiger

Ongelezen bericht door marcelmans »

mocht je ze willen persen. dit kun je met je rempomp doen. je moet eerst de zuiger eruit zien te krijgen waarvan het helft niet vast zit aan de remslang. dit doe je door met een waterpomptang de zuiger vast te houden die juist wel aan de kant zit van de remslangaansluiting waardoor je de andere eruit perst.
daarna split je de remklauw en pak je een stuk fietsband hieruit knip je een stuk wat net over het gaatje heen valt waar vloeistof doorheen gaat. en zet je de remklauw weer aan elkaar met fietsbandstukje ertussen en ga je weer pompen tot de andere zuiger eruit valt.
niet schoonmaken met een schuurpapiertje, gebruik een niet zo grove scotsh bride
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen
Plaats reactie