Pagina 1 van 1

twv scr corse

Geplaatst: do 27 feb 2014, 09:45
door RYZLuc
Ik rijd nu met 13-48 met de scr corse chrome. Op de top draait hij nog steeds overtoeren, wat is het maximale voortandwiel wat ik kan pakken zodat hij ook nog een beetje kracht onder de powerband heeft?

Betreft een standaard AM6 met powerfilter.

Re: twv scr corse

Geplaatst: do 27 feb 2014, 11:30
door DRD 85 J-Man
powerfilter er af halen en je normale luchtfilter erop zetten.
13/53 gaan rijden ipv 48 achter, je hebt gewoon géén vermogen onder de powerband met een expansiepijp

Re: twv scr corse

Geplaatst: do 27 feb 2014, 21:28
door kristof
DRD 85 J-Man schreef:powerfilter er af halen en je normale luchtfilter erop zetten.
13/53 gaan rijden ipv 48 achter, je hebt gewoon géén vermogen onder de powerband met een expansiepijp
als hij 53 achter gaat steken gaat hij zeker overtoeren maken
je kan proberen een 14 tandwiel of een iets kleiner atw, 1 tand voor zijn 3 tanden achter dus als 14 vtw niet leuk meer rijd kan je proberen 1 of 2 tandjes kleiner te gaan achter

Re: twv scr corse

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 09:37
door DRD 85 J-Man
kristof schreef:
DRD 85 J-Man schreef:powerfilter er af halen en je normale luchtfilter erop zetten.
13/53 gaan rijden ipv 48 achter, je hebt gewoon géén vermogen onder de powerband met een expansiepijp
als hij 53 achter gaat steken gaat hij zeker overtoeren maken
je kan proberen een 14 tandwiel of een iets kleiner atw, 1 tand voor zijn 3 tanden achter dus als 14 vtw niet leuk meer rijd kan je proberen 1 of 2 tandjes kleiner te gaan achter

Verklaar dan waarom ik met 13/53 geen overtoeren draai met mijn scr :emo: want 5 tandjes verschil merkt de brommer natuurlijk niet

Re: twv scr corse

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 10:29
door Xtreme06
Het gaat over een AM6,die heeft een andere inwendige vertanding dacht ik :think:
En los daarvan,als je overtoeren draait moet je juist een groter vtw of een kleiner atw gebruiken.
Dus een groter atw zal zeker niet helpen :emo:

Re: twv scr corse

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 10:41
door DRD 85 J-Man
Ik snap niet hoe een groter atw niet helpt, ben serieus.
de ketting doet er dan toch een X aantal tandjes langer over om 1 rondgang te maken? dus mij leek het logisch dat dan je toeren wat zakken omdat het langer duurt.
kan je mij dat miss uitleggen, wat die inwendige vertanding betreft ook geen idee.

Re: twv scr corse

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 11:39
door ramonl
groter VTW = hogere topsnelheid minder snel optrekken Kleiner VTW = sneller optrekken lagere top Groter ATW = sneller optrekken lagere top lager ATW=hogere top minder snel optrekken.

met een te lichte vertanding ga je overtoeren maken, dus met een een groter atw zal hij juist meer overtoeren draaien.

Re: twv scr corse

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 12:06
door DRD 85 J-Man
duidelijk, bedankt

Re: twv scr corse

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 12:44
door ramonl
no problem :happy:

Re: twv scr corse

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 14:53
door RYZLuc
Oké, bedankt allemaal! Weer wat wijzer geworden ;)