Pagina 1 van 1

thermostaat

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 18:48
door Joost2
Wie rijdt er hier nog met een thermostaat. Zal ik me oude in nieuwe kop monteren of eruit gooien? Kbegrijp dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn:)

Re: thermostaat

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 19:31
door airsal0113
ik wil later graag auto techniek doen en ben zo af en toe wel eens in wat boeken bezig,
en ik heb daar gelezen dat bij koude motor je cilinder slijtage tot 8x meer is.
dus ik denk dat ik daarom mijn thermostaat er wel in hou zeker in deze (koudere tijden) van 't jaar
het is maar net wat je zelf wilt.

mocht je hem erin houden zou ik wel nog even controleren of hij ook wel opent.
heb ik zelf ook paar dagen geleden nog gedaan, gewoon in een bakje oid leggen met koken of iig warm water.

Re: thermostaat

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 19:47
door Thomasbroeze
Er nog nooit een thermos staat er in gehad, vind het niet nodig, als je hem gewoon lekker rustig warm rijd.
Niks aan de hand

Re: thermostaat

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 22:35
door Joost2
Ja dat zou wel kunnen wel van die slijtage zoiets heb ik ook wel eens gelezen. Als je thermostaat echter besluit op een gegeven moment niet op te gaan zit je ook met een probleem pje :wall:

Re: thermostaat

Geplaatst: di 14 jan 2014, 18:19
door 0118-tim
Als je toch besluit om een thermostaat te plaatsen dan kun je misschien overwegen een temperatuurmeter te nemen. Zo weet je altijd of ie de goede temperatuur heeft.
Is de temperatuur te hoog dan heb je kans dat je thermostaat niet meer werkt.
Thermostaat hoort uit m'n hoofd bij 85 graden te openen.

Succes ermee!

Re: thermostaat

Geplaatst: di 14 jan 2014, 18:54
door royvi
Dat gezeur om die thermostaat altijd, ik heb destijds met mijn Derbi zo'n 11.000 kilometer probleemloos gereden. Zo'n ding gaat echt niet zomaar kapot, en mocht hij kapot gaan dan heb je je temperatuursensor nog en kun je op tijd je brommer uit doen.
Zonder thermostaat duurt het (vooral met een standaard) brommer echt een eeuwigheid voor hij warm is in de winter, vooral als je relatief korte stukken rijdt is het gewoon kut.

Re: thermostaat

Geplaatst: di 14 jan 2014, 19:28
door Joram
Thermostaat zit dr niet voor niets in, houd je blok op temperatuur.

Bij standaard set-up er lekker in laten.

Re: thermostaat

Geplaatst: di 14 jan 2014, 19:44
door basserd
alleen als hij te warm is en hij staat los knijpt je thermostaat de doorlaat wel.
ik heb altijd met hoogtoerige setups thermostaat eruit. en met de ori uitlaat erin

Re: thermostaat

Geplaatst: di 14 jan 2014, 19:50
door Joram
Doorlaat is niet zo'n probleem met standaard spul, snel laat je hem er beter uit.

Sterker nog meeste cilinders kun je hem er niet eens plaatsen.

Re: thermostaat

Geplaatst: di 14 jan 2014, 22:00
door basserd
Joram schreef:Doorlaat is niet zo'n probleem met standaard spul, snel laat je hem er beter uit.

Sterker nog meeste cilinders kun je hem er niet eens plaatsen.
zelfs in een malossi mhr team 80 kun je hem nog inzetten

Re: thermostaat

Geplaatst: di 14 jan 2014, 23:37
door Joram
Echt snelle niet, malossi doet het wel ja maar zou em niet snel in een team stoppen :emo:

Re: thermostaat

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 10:57
door basserd
In een parmakit 110cc kan hij ook, das toch wel 1 van de snelste cilinders...

Re: thermostaat

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 15:54
door garfield
0118-tim schreef:Thermostaat hoort uit m'n hoofd bij 85 graden te openen.
Ik heb een temperatuurmeter in de slang naar de radiator zitten. maar de standaard thermostaat gaat al bij 60 graden open.
(kan je mooi zien, eerst blijft de temperatuur heel laag (minder dan 40 graden, meter geeft dan -- aan)
Dan loopt deze ineens op naar de 60 graden(thermostaat begint te openen) en loopt op naar tussen de 68 en 75 graden.

Toch leuk speelgoed, zo`n TrailTech Vapor teller (A)