Derbi GPR50 Nude koppelingdeksel gaat niet dicht.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi GPR nude50
Derbi GPR50 Nude koppelingdeksel gaat niet dicht.
Hallo,
ik heb onlangs een GPR Nude gekocht en die heeft een koppelingsprobleem. wanneer ik de koppeling indrukte of gas gaf in ze vrij dan ging die helemaal trillen net als bij een auto als je de koppeling niet indrukt in de 1e versnelling. dus ik probeerde het op te lossen door de koppelingsplaten te verwisselen. hierna kreeg ik niet meer de deksel goed erop en ontkoppelt de koppeling niet. ik heb de drukplaat op de goede manier gemonteerd. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
ismet
p.s. ik heb precies dezelfde probleem als een oude topic die al is gesloten. helaas heeft de TS de oplossing niet opgeschreven. maar je kan nog wel de foto's zien.
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=12691" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb onlangs een GPR Nude gekocht en die heeft een koppelingsprobleem. wanneer ik de koppeling indrukte of gas gaf in ze vrij dan ging die helemaal trillen net als bij een auto als je de koppeling niet indrukt in de 1e versnelling. dus ik probeerde het op te lossen door de koppelingsplaten te verwisselen. hierna kreeg ik niet meer de deksel goed erop en ontkoppelt de koppeling niet. ik heb de drukplaat op de goede manier gemonteerd. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
ismet
p.s. ik heb precies dezelfde probleem als een oude topic die al is gesloten. helaas heeft de TS de oplossing niet opgeschreven. maar je kan nog wel de foto's zien.
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=12691" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ismetvld op wo 04 dec 2013, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12071
Re: Derbi GPR50 Nude koppelingdeksel gaat niet dicht.
Probeer hem een PB te sturen zou ik zeggen ?
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
-
- Banden plakker
Dankjewel voor de tip, maar heb het al gedaan. helaas geen reactie.
mvg
mvg
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12071
Tja dan zou ik het ook niet weten, want ben niet bekent met het probleem waar het over gaat
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Bij een nt blok is het haast onmogelijk om hem niet erop te krijgen.
Goed opletten dat als je het deksel plaatst je de schakelas zo hebt dat het pinnetje die in het midden van de klok zit er goed in gaat.
Als de drukplaat juist zit, en dus niet verdraaid en zo uitsteekt moet het gewoon goed gaan.
Goed opletten dat als je het deksel plaatst je de schakelas zo hebt dat het pinnetje die in het midden van de klok zit er goed in gaat.
Als de drukplaat juist zit, en dus niet verdraaid en zo uitsteekt moet het gewoon goed gaan.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Banden plakker
Sorry voor het niet melden maar het gaat hier om een OT blok. Ik heb dat pennetje goed gedraaid. Als ik de koppelinghev indruk doet die niets, maar als ik de andere kant op draai dan glijdt die er zeg maar van af. Maar dat is normaal imdat die vertandingn andere kant op moet gaan. Weet nog steeds niet hoe ik het moet oplossen. Enige wat ik heb gedaan is de koppelingsplaten vervangen en de veertjes. Ik heb ook al de oude platen en veren erin gezet, lukt nog steeds niet. Heb geen flauw idee wat het kan zijn.
-
- Pro tuner
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Ik heb het 1x gehad met mijn deksel en toen had ik het pinnetje verkeerd.
Goed opletten dat het pinnetje zo zit dat de as hem ook daadwerkelijk kan grijpen, en opletten met de tandwielen voor water/oliepomp.
Goed opletten dat het pinnetje zo zit dat de as hem ook daadwerkelijk kan grijpen, en opletten met de tandwielen voor water/oliepomp.

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreem 2004: airsal 70cc, 19,5mm mikuni, yasuni R2.
derbi senda sm x-race 2007: airsal 70cc, 17,5mm delorto, metrakit thrower - Locatie: Haarlem
zoiezo goeie tip probeer je geduld te houden met dit soort dingen want vaak eindigd dit met een hoop gekanker en 2 koppelingsdeksels aan het eind van de rit.
er is maar 1 manier hoe die erop past. ik laat persoon lijk altijd het koppelings heveltje eraf en draai de koppeligs hevel pen met mijn vingers in de goeie richting.
als je het gevoelt hebt dat de koppeling pen goed zit dan goed kijken of je olie- en waterpomptandwiel goed zit als deze ook goed zitten zou hij als het waren zo erop moeten vallen! is dit niet het geval zou ik een kijkje nemen of je tandjes van je koppelingshevelpen nog goed zijn, de tandjes die op de koppeling zelf zitten, of dat de pen van je olie- of waterpomp niet beschadigd zijn!
suc6
er is maar 1 manier hoe die erop past. ik laat persoon lijk altijd het koppelings heveltje eraf en draai de koppeligs hevel pen met mijn vingers in de goeie richting.
als je het gevoelt hebt dat de koppeling pen goed zit dan goed kijken of je olie- en waterpomptandwiel goed zit als deze ook goed zitten zou hij als het waren zo erop moeten vallen! is dit niet het geval zou ik een kijkje nemen of je tandjes van je koppelingshevelpen nog goed zijn, de tandjes die op de koppeling zelf zitten, of dat de pen van je olie- of waterpomp niet beschadigd zijn!
suc6
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen
-
- Banden plakker
allemaal al gedaan, helaas geen nut gehad. weet echt niet meer wat ik moet doen. las wel ergens dat ik me koppelingsplaten op moest schuren, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat wanneer ik me oude koppelingsplaten erin zet er niks veranderd.
mvg
mvg
-
- Pro tuner
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
Onzin, het moet gewoon passen.
Maak eens foto's ofso, want je hebt het pinnetje gewoon niet goed zitten. Heb die deksels zo vaak erop gedaan en het gaat alleen fout door pinnetje gedraaid betin proberen te doen.
Maak eens foto's ofso, want je hebt het pinnetje gewoon niet goed zitten. Heb die deksels zo vaak erop gedaan en het gaat alleen fout door pinnetje gedraaid betin proberen te doen.

-
- Banden plakker
dat pennetje die uit me drukplaat steekt zit heel erg losjes. maar ik draai die wel het goede kant op zodat die in de vertanding gaat van de koppelingsdeksel. en ik krijg wel me deksel erop maar dan moet ik heel veel druk erop zetten en draait de koppelingshevel helemaal niet.
mvg
p.s. ik zal morgen gelijk even foto's maken
mvg
p.s. ik zal morgen gelijk even foto's maken
-
- Pro tuner
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
Die moet ook losjes zitten, je kan hem in en uittrekken normaal.