revisie
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme 2005
revisie
hey mensen,
vandaag een flink gekloot gehad bij de brommer boer.
ik dacht mijn brommer even weg te brengen om af te laten stellen.
hun gingen kijken en proberen af te stellen, komen ze er mee aan dat er meer aan de hand is. nou prima weet je, los het maar op dan.
hun een nieuwe bobine erop gezet, nee dat is het niet.
dachten hun dus dat het de spoel was. halen ze de spoel eraf en ja hoor, kom er water uit en klopte niks meer van. dus een nieuwe erin. nu zit er een nieuwe spoel in en dachten ze hem nu wel af te kunnen stellen.
helaas weer niet! hij trekt geen worst van tafel dat kreng. telkens als hij balast krijgt bwoapt die, dus drukt die terug de carberateur in! hun zeggen nu dus dat het blok wss gereviceerd moet worden, gewoon splitsen en kijken wat er vervangen moet worden (sowieso de lagers), dat zou mij ff 500 euro kosten bij hun! (ondertussen wel ff 160 euro betalen voor dit gezeik), nu heb ik dus een handige pa die ook wel een blokje kan reviseren.
nu is mijn vraag, welke lagers zijn echt noodzakelijk voor het reviseren van een blok? het gaat hier om een derbi senda sm xtreme.
vandaag een flink gekloot gehad bij de brommer boer.
ik dacht mijn brommer even weg te brengen om af te laten stellen.
hun gingen kijken en proberen af te stellen, komen ze er mee aan dat er meer aan de hand is. nou prima weet je, los het maar op dan.
hun een nieuwe bobine erop gezet, nee dat is het niet.
dachten hun dus dat het de spoel was. halen ze de spoel eraf en ja hoor, kom er water uit en klopte niks meer van. dus een nieuwe erin. nu zit er een nieuwe spoel in en dachten ze hem nu wel af te kunnen stellen.
helaas weer niet! hij trekt geen worst van tafel dat kreng. telkens als hij balast krijgt bwoapt die, dus drukt die terug de carberateur in! hun zeggen nu dus dat het blok wss gereviceerd moet worden, gewoon splitsen en kijken wat er vervangen moet worden (sowieso de lagers), dat zou mij ff 500 euro kosten bij hun! (ondertussen wel ff 160 euro betalen voor dit gezeik), nu heb ik dus een handige pa die ook wel een blokje kan reviseren.
nu is mijn vraag, welke lagers zijn echt noodzakelijk voor het reviseren van een blok? het gaat hier om een derbi senda sm xtreme.
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Re: revisie
Dit klinkt niet als de symptomen van een blok dat gereviseerd moet worden.
-
- Schakelrijder
hun zeggen dat hij bij balast niet goed zuigt ofzo, waardoor hij terug ploft in de carb, hun denken aan een versleten lager of keerring
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Loopt ie hoog in toeren als ie stationair loopt?
-
- Schakelrijder
ze hebben hem toen strak stationar afgesteld en dan loopt die gewoon goed.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
misschien is je carterpakking (nt) dat zou het water kunnen verklaren, misschien is het wel even een idee om hem uit elkaar te halen, en even te checken of alles oke is
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi
Wat is je kilometerstand als ik vragen mag?
En beschik je wel over het materiaal om hem zelf te reviceren?
Luchttol, misschien zuigerstop, poelitrekker en blokkeersleutel?
-
- Schakelrijder
ik heb een tijdje terug het blok ook uit elkaar gehad en alles nagekeken, en meteen nieuwe pakkingen er tussen gegooit, dus dat zal het niet zijn. maar we gaan binnekort het blok splitten en het blok van binnen bekijken, alle lagers en krukas.basserd schreef:misschien is je carterpakking (nt) dat zou het water kunnen verklaren, misschien is het wel even een idee om hem uit elkaar te halen, en even te checken of alles oke is
luchttol kan ik aan komen, zuigerstop heb ik. poelitrekker en blokkersleutel niet.Heavy Fuel schreef:Wat is je kilometerstand als ik vragen mag?
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi
En je km stand?
Dan moet je dus nog even een poelitrekker zien te regelen.
-
- Schakelrijder
sorry vergeten te melden, mn km stand is al heel hoog, 32k, maar de km teller is kapot en trilt ook de getallen verder, dus weet niet precies. rond de 30k, en polietrekker kan ik misschien lenen bij de bromboerHeavy Fuel schreef:En je km stand?