Ik heb een Derbi senda extreme sm 50 van bouwjaar 2013. Er staat een standaard digitale teller op met temperatuur toerental moterolie pinker en grootlicht indicator. Maar geen benzine meter. Nu kan ik niet weten wanneer dat ik bijna zonder benzine zit dus moet ik het op reserve. Maar waar is de reserve kraan of tank ? Want kan dat echt niet vinden. En is er een manier om te zien wanneer ik zonder benzine zit ik kan er wel met een zaklamp op schijnen maar ik het niet zo goed. Alsvast bedankt !!
Volgens mij zit er standaard geen reserve op, of is dat tegenwoordig anders bij de nieuwere modellen? En je kan gewoon een beetje op gevoel tanken. Als je je brommer heen en weer beweegt kan je ook vrij goed horen of er nog genoeg inzit.
debeste95 schreef:Volgens mij zit er standaard geen reserve op, of is dat tegenwoordig anders bij de nieuwere modellen? En je kan gewoon een beetje op gevoel tanken. Als je je brommer heen en weer beweegt kan je ook vrij goed horen of er nog genoeg inzit.
Als ik nu heen en weer schud denk ik dat ik de koelvloeistof meer hoor dan de brandstof ..
Rijd zelf ook altijd al zonder benzinemeter, al wel een aantal keer stilgestaan en wil zelf het liefst ook een reservekraan maargoed, misschien ooit een werkende benzinesensor erin, werkt ook
debeste95 schreef:Rijd zelf ook altijd al zonder benzinemeter, al wel een aantal keer stilgestaan en wil zelf het liefst ook een reservekraan maargoed, misschien ooit een werkende benzinesensor erin, werkt ook
debeste95 schreef:Rijd zelf ook altijd al zonder benzinemeter, al wel een aantal keer stilgestaan en wil zelf het liefst ook een reservekraan maargoed, misschien ooit een werkende benzinesensor erin, werkt ook
Wat heb je dan gedaan naar huis geduwt ??
Eenmaal naar huis geduwd en met mijn moeder's Micra een tankje benzine gehaald, tweede keer enorm veel geluk dat ik voor het huis van een ex-brommerfanaat stilstond die nog een gevulde bladblazer had staan die hij nooit gebruikte wat ik zo van hem mee mocht nemen
Als je tank bijna leeg is pinkt er op je display een lampje dat je moet gaan tanken maar weet niet precies hoelang je dan nog kunt rijden ik heb het toch nog 15 km kunnen rijden tot het tankstation.
Courske schreef:Als je tank bijna leeg is pinkt er op je display een lampje dat je moet gaan tanken maar weet niet precies hoelang je dan nog kunt rijden ik heb het toch nog 15 km kunnen rijden tot het tankstation.
Hij geeft toch aan dat hij dit lampje niet ziet/heeft ?
het is niet zo lampje gelijk die van het olie peil of je pinkers het is een klein icoontje net naast de snelheid dat vanaf je tank bijna leeg is constant gaat pinken anders zie je het niet.
Courske schreef:mijn teller is inderdaad van derbi zelf
het is niet zo lampje gelijk die van het olie peil of je pinkers het is een klein icoontje net naast de snelheid dat vanaf je tank bijna leeg is constant gaat pinken anders zie je het niet.
Aah oke ik zal er opletten als mijn brandstof bijna op is of het zal knipperen. Maar neutrale lamp heb jij dat ? Of heeft geen enkel derbi dat ?