Pagina 1 van 1
Stationair probleem?
Geplaatst: zo 08 sep 2013, 17:31
door Develop
Hoi allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een vastloper gehad omdat er allemaal prut/oliedrap in het filter van m'n olietankje zat en daardoor niet goed werd gesmeerd. Maar nu ben ik dus een nieuwe krukas en cilinder verder en rijd hij over het algemeen goed.
Alleen als ik hem start loopt ie langzaam in toeren op tot ongv. 3 streepjes(op digitale teller), en als ik een klein beetje gas bij geef gaat ie naar de 4 streepjes en blijft ie daar hangen. Totdat ik de choke er heel eventjes op zet, dan valt ie weer naar het eerste streepje terug en begint het toerental weer langzaam op te lopen.
Mijn luchtschroef staat 1,5 slag uit (zoals velen van jullie aanbevelen), maar als ik aan de luchtschroef of aan de stationair schroef draai terwijl hij loopt gebeurt er weinig.
Zover ik weet is alles ontgrenst. Ik rij met een Barikit 50 cilinder en originele uitlaat en carb.
Kan het zijn dat ik een grotere/kleinere sproeier nodig heb? aangezien deze zuiger geen spoelpoorten had en de originele wel.
Ik hoor graag van jullie
Gr Lars
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: zo 08 sep 2013, 17:51
door kristof
afstellen moet je altijd doen als je iets verandert aan je set-up, dus probeer eens een paar maten groter, maar dit klinkt me eerder als valse lucht denk ik, controleer even het rubbertje tussen je carb en spruitstuk, en probeer eens een grotere sproeier
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: ma 09 sep 2013, 15:18
door Develop
Heb net gecheckt of ie valse lucht zoog, dat was niet zo volgensmij. Maar als ik de choke er half opzet dan loopt ie gewoon prima Ik haal deze week de carb er wel af om te kijken of m'n gasschuif helemaal dicht valt en anders bestel ik wel een paar nieuwe sproeiers
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: ma 09 sep 2013, 17:43
door kristof
probeer dan eens 1 of 2 sproeiermaten groter
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: zo 15 sep 2013, 12:40
door Develop
sorry dat ik een tijdje niks heb laten horen,,
Ik heb net me carb eraf gehaald, schoongemaakt en gekeken of m'n gas schuif helemaal dicht viel.
Ik ga nu een paar grotere sproeiers bestellen
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 19:14
door kreidler
Mag ik vragen hoe je op valse lucht hebt getest?
Remreiniger oid?
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 20:01
door basserd
en als je je stationair gewoon lager draait?
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 20:28
door Develop
kreidler schreef:Mag ik vragen hoe je op valse lucht hebt getest?
Remreiniger oid?
Heb gekeken of ik nergens valse lucht voelde/hoorde. Ik zou geen betere manier weten.
basserd schreef:en als je je stationair gewoon lager draait?
Dat hielp niet.
Maar heb net 2 andere sproeiers geprobeerd (2 maten groter) maar dit hielp ook niet. Had het idee dat het zelfs erger werd.
Sinds ik die vastloper heb gehad, ben gaan rijden op mengsmering (1:50).
Pas een tijdje hierna had ie moeite met het terug vallen in toeren.
Kan het komen dat ie te rijk/te arm loopt en dat ie hierdoor meer toeren maakt?
Want als ik met de choke er half op rijd, valt ie wel normaal helemaal terug in toeren.
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 21:12
door kristof
als hij teveel tijd nodig heeft om terug naar stationair te gaan trek je ergens valse lucht of is je sproeier te klein, of je moet eens proberen om je luchtvijs een beetje toe te draaien
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 21:18
door debeste95
Develop schreef:
Maar heb net 2 andere sproeiers geprobeerd (2 maten groter) maar dit hielp ook niet. Had het idee dat het zelfs erger werd.
Sinds ik die vastloper heb gehad, ben gaan rijden op mengsmering (1:50).
Pas een tijdje hierna had ie moeite met het terug vallen in toeren.
Kan het komen dat ie te rijk/te arm loopt en dat ie hierdoor meer toeren maakt?
Want als ik met de choke er half op rijd, valt ie wel normaal helemaal terug in toeren.
Als jij beweert dat hij met de choke erop beter rijdt, maar met een paar maten grotere sproeier juist slechter, klopt er ergens iets niet. Je choke zorgt voor meer benzine in het mengsel, waar in een grotere sproeier in principe ook voor zorgt. Beter rijden op de choke duidt op een te arm mengsel dus je zou juist een grotere sproeier moeten. Kijk eens naar de kleur van je bougie en test even op valse lucht met deo, luisteren of voelen gaat niet werken

Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 22:06
door kristof
die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 22:23
door debeste95
kristof schreef:die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten
Of je haalt het spruitstukrubber er even af, dan zie je elke scheur direkt
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 22:36
door Develop
debeste95 schreef:kristof schreef:die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten
Of je haalt het spruitstukrubber er even af, dan zie je elke scheur direkt
Ja dat zal morgen wel even doen.
Als ik daar geen scheur in vind maak ik wel een filmpje hoe die loopt en een foto van de bougi
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: do 19 sep 2013, 23:54
door kreidler
Brommer laten lopen en ff met de bus remreiniger spuiten,loopt toerental omhoog heb je valse lucht.
Natuurlijk niet bij je luchtfilter proberen.
Re: Stationair probleem?
Geplaatst: vr 20 sep 2013, 19:50
door kristof
debeste95 schreef:kristof schreef:die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten
Of je haalt het spruitstukrubber er even af, dan zie je elke scheur direkt
dat bedoel ik ook, als hij er nog zou opzitten ga je hem niet veel inkijpen en ga je niet echt goed rondom kunnen kijken

Re: Stationair probleem?
Geplaatst: za 21 sep 2013, 18:09
door Develop
Heb het probleem gevonden, nadat ik wat deo op m'n spruitstuk had gespoten begon het toerental op te lopen. Ik heb toen m'n spruitstuk eruit gehaald en zag daar een scheurtje inzitten. Heb nu een nieuwe besteld en verwacht dat ie het goed moet doen als die erop zit.
Bedankt voor het helpen vinden van mijn probleem en de snelle reacties!
Gr Lars