Pagina 1 van 1

Orgineel maken

Geplaatst: za 07 sep 2013, 12:37
door Hanzzel
Hallo ik heb een derbi Senda r 2008, hier zat een 70 cc op maar ik heb de 50 teruggezet met een delorto 17.5 en een 78 sproeier. Ga ik proberen loopt hij nog 90 km. Weet iemand wat de orginele uitlaat en carburateur en sproeiers zijn die ik er op kan zetten zodat ik rond de 60 km kom.?

Re: Orgineel maken

Geplaatst: za 07 sep 2013, 14:19
door derbi-ftw
Wat voor uitlaat zit er nu op dan?

Re: Orgineel maken

Geplaatst: za 07 sep 2013, 14:43
door Hanzzel
Volgens mij een Leonardo's handmade v6 dat staat op de demper

Re: Orgineel maken

Geplaatst: za 07 sep 2013, 14:58
door DaanS
LeoVince V6.

Die zijn net wat sneller dan origineel.

Je moet er een prop in zetten

Re: Orgineel maken

Geplaatst: za 07 sep 2013, 15:09
door Hanzzel
Kan ik dat zelf of moet er dan een andere bocht op?

Re: Orgineel maken

Geplaatst: za 07 sep 2013, 15:13
door Xtreme06
Je kunt dit eventueel zelf,prop bestellen bij Jos Dijkman en dan met inlassen (2 puntjes)
Andere bocht is niet nodig

Re: Orgineel maken

Geplaatst: za 07 sep 2013, 19:40
door Hanzzel
Ok dank je gaan we doen, wel ben ik verbaast dat een orginele zonder prop al 90 km loopt

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 04:57
door derbi-ftw
Hanzzel schreef:Ok dank je gaan we doen, wel ben ik verbaast dat een orginele zonder prop al 90 km loopt
Welkom in de brommer wereld.

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 10:04
door Hanzzel
Kan ik ergens de orginele maten van sproeiers en carburateur vinden, en welke uitlaat en tandwielen voor een Senda r 2008

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 11:58
door derbi-ftw
Originele sproeier is ongeveer 78
Originele NT blok carburateur is 17,5mm
Originele twv is meestal 13/53 of 12/53
Originele uitlaat is een bovenlangs RVS uitlaat van 20kg lol

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 12:33
door Hanzzel
Dank je ik heb er net een dop van een dopsleutelset als prop in gezet en het werkt, nu even de sproeier van 95 naar 78 , en tanden tellen. Ik ben benieuwd waneer de 70 er weer op gaat hihi rijdt wel leuker :D

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 12:48
door debeste95
Hanzzel schreef:Dank je ik heb er net een dop van een dopsleutelset als prop in gezet en het werkt, nu even de sproeier van 95 naar 78 , en tanden tellen. Ik ben benieuwd waneer de 70 er weer op gaat hihi rijdt wel leuker :D
Hahah wat een originele oplossing voor een zelfbedachte prop. Alleen jammer als je net die dop weer nodig hebt :emo:

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 13:20
door Hanzzel
Ja da,s waar, maar morgen laat ik er eentje inlassen en zo,n losse bus zonder prop zal toch wel los te krijgen zijn voor als we weer harder willen?

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 17:54
door kristof
derbi-ftw schreef:Originele sproeier is ongeveer 78
Originele NT blok carburateur is 17,5mm
Originele twv is meestal 13/53 of 12/53
Originele uitlaat is een bovenlangs RVS uitlaat van 20kg lol
origineel voortandwiel was toch 11 dacht ik? :wtf:

Re: Orgineel maken

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 18:07
door DaanS
Originele sproeier is 65-68
Originele tandwielverhouding is 14-53/11-53
Originele carburateur is een 17,5mm, met een koperen plaatje die hem 14mm maakt. (Die kan eruit)

Re: Orgineel maken

Geplaatst: di 10 sep 2013, 17:12
door Hanzzel
Ok waar zit dat kopere plaatje? Er zit bij de lucht inlaat een plaatje met gaatjes is dat hem?

Re: Orgineel maken

Geplaatst: di 10 sep 2013, 17:13
door derbi-ftw
Hanzzel schreef:Ok waar zit dat kopere plaatje? Er zit bij de lucht inlaat een plaatje met gaatjes is dat hem?
Ja dat moet hem zijn.