Voorrem zuigers vervangen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Voorrem zuigers vervangen

Ongelezen bericht door debeste95 »

Ik heb na uren beunwerk, eindelijk de vastzittende zuiger uit m'n voorklauw kunnen pompen, nadat ik hem er drie keer half uit heb kunnen pompen en terug heb geduwd, en nadat mn hele remschijf een keer volledig is vastgelopen op het remblokje. Toen maar besloten die hele klauw weer uit elkaar te halen en allebei de zuigers er koste wat kost uit te halen. Dit kostte veel WD-40, kruipolie en kapotte handen maar het is gelukt. Na zoveel uur werk wil ik de klauw echt volledig schoonmaken en goed reviseren.

De zuigers hebben kleine krasjes aan de zijkant (Niet erg veel, maar met zichtbare diepte) en ik wil niet weer het risico lopen die dingen eruit te moeten beunen dus ik wil er nieuwe zuigertjes inzetten. Ik heb de oude zuigers opgemeten en deze zijn 12mm dik en hebben een diameter van 32mm, ik heb nu deze remzuigerset gevonden: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2629" onclick="window.open(this.href);return false; En volgens de beschrijving zijn die 13x32. Dat betekent dat de diameter goed is, maar zou die extra millimeter dikte veel uitmaken? Of zou ik er desnoods een stuk van de bovenrand af kunnen vijlen als ze toch te hoog blijken? Deze komen namelijk qua diameter en hoogte het meest overeen.

Nog een vraagje, hoe kan het best beste de klauw nu volledig schoonmaken. Even nachtje ergens in laten weken? En zo wat? Heb genoeg spul in huis maar wil ze er weer even als nieuw uit laten zien en voorkomen dat ik die dingen binnenkort weer los moet halen, pleuriswerk :sad:

Thanks!
Thomasbroeze
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,

Re: Voorrem zuigers vervangen

Ongelezen bericht door Thomasbroeze »

Remklauwen gewoon helemaal uit elkaar halen, Zuigers er uit halen, even schoonmaken.
En ik ben bang dat die zuigers niet gaan passen, Dus ligt er aan in welke staat deze zijn,
Je kunt aan een brommer zaak vragen of hun wat vet aan de zuiger doen, Die van mij bleef ook telkens vast zitten, en toen uitelkaar gehaald hebben hun wat 'speciaal' Vet er aan gedaan en niks geen gezeur meer mee gehad
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Re: Voorrem zuigers vervangen

Ongelezen bericht door basserd »

bij dijkman hebben ze hem toen zo voor niks de zuigers erin gedrukt, er zat idd wel vet aan
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie