Ik heb een andere cilinder op mijn blok gezet. Nu kom ik het volgende probleem tegen: Er druppelt steeds een beetje koelvloeistof tussen mijn cilinder en cilinderkop door. Ik zag het toen ik de kvs bijvulde. Heb daarna eerst gezocht naar het probleem maar kon het niet vinden. Daarna de kvs er weer uit gehaald. Zou de pakking ( nieuw ) eerst warm moeten worden voor het goed afdicht? lijkt mij niet.
Nu is de vraag aan jullie of jullie dit ook eens hebben mee gemaakt en hoe jullie het hebben opgelost.
Of heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Niet goed vast bestaat hier niet. Ik heb de bouten zo vast gedraaid dat ik het niet verder aan durfde.
Zou kruislinks dan veel uitmaken?
En met een beetje vloeibare pakking er tussen zal het ook wel opgelost zijn neem ik aan.
Samen kruislingsaangerdraaid ( hij heeft het op zijn gevoel even vast gedraaid )
Ja maar het is niet dat ik 1 kant eerst helemaal vast zette en toen deandere kant. Gewoon geleidelijk.
Toevallig ervaring met vloeibare pakking?
DerbiGprNude schreef:Ik ben van plan om het om de gewone pakking te leggen.
En hoe lang zou het moeten 'uitharden' tot gebruik? Ik lees verschillende verhalen..
wat bedoel je met uitharden van een gewone koppakking?
nieuwe koppakking erop, kruislings aandraaien tot 13nm, eventueel zonder momentsleutel op gevoel..
als die dan nog lekt nieuwe kop, of je neemt direct 80cc
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
De vloeibare pakking komt er op. Daarna de kop er op en ligt aandraaiem. Na een uurtje goed aandraaien e(zoals gebruiksaanwijzing zegt). Moet ik dan bijv nog 12 uur wachten of zou ik gelijk al kunnen rijden?
mocht dit niet baten! pak het fijnste schuurpapier wat je hebt! leg dit op een vlake tafel en of een spiegel! en leg je cilinderkop daarop! begin nu met heel weinig druk de kop over het papier te schuren en kijk dan of je overal dezelfde slijtage ziet of op 1 plek niet?
is ie overal evenveel geschuurt? dan is je kop vlak!
is ie bijna overal geschuurt maar nog wel wat kleine openingetjes dan is ie gewoon beetje krom:
schuur m lichtelijk todat alles even vlak lijkt! even diepe groeven overal
zie je overduidelijk dat er een verschil is? koop dan een nieuwe kop want als je dat gaat bij schuren moet je hogere pakkingen gaan gebruiken en dat soort gebeun!
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen