drd racing inrijden?!

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
iTsme_StevoDRD
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing '07

drd racing inrijden?!

Ongelezen bericht door iTsme_StevoDRD »

Beste mensen, ik heb een drd racing uit 2007 gekocht. Helaas veel onrust mee gehad, en aangezien ik geen top monteur ben zei m'n pa: breng hem naar de scootzaak. Heb m weggebracht en wat denk je, 400 aftikken voor een kleine beurt en een dmp cilinder....
Nu hoor ik verschillende verhalen over het inrijden. De een zegt eerst warm rijden dan toeren maken. De ander zegt, inrijden maakt niet uit op alu cilinder. Gooi er vette olie bij en gewoon de eerste paar honderd km niet jakkeren.
Wie o wie moet ik nou geloven. Ook heb ik nog een vraag. Ik heb nmlk een pro link achterbrug veer, en mij is verteld dat ik die kan stellen met de onderste bout. Het probleem is dat ik die bout met geen mogelijkheid los krijg.

Voor alle duidelijkheid mijn setup: dmp 50, yasuni cross hm kevlar, 17,5mm , vl6 membraam.

Respect voor de gouden tip!
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Re: drd racing inrijden?!

Ongelezen bericht door Pieke »

Aluminium hoeft niet te worden ingereden. Een paar keer goed warmrijden is wel aan te raden, maar je hoeft geen honderden km's het gas dicht te houden. Gietijzer moet je echter wel inrijden. DMP 50 is een gietijzeren cilinder geloof ik, dus die moet je inrijden. (500km rustig rijden, met niet al te lange stukken vol gas dus, geen extra smering of extra olie in je tank, want dat is nergens goed voor).
iTsme_StevoDRD
Banden plakker

Bedankt voor je snelle reactie. De dmp die ik rijd is voor NT, de scootzaak vertelde me dat het alu was. Maar hoef dus ook geen extra smering te gebruiken bij het warm rijden van zo'n cilinder. En excuses ik ben echt nieuw in t vak maart hoe rijd ik hem het beste warm? Gewoon rustig optoeren?
Pieke
Moderator

Als het alu is dan hoef je hem inderdaad alleen maar een paar keer goed warm te rijden. (Hij moet dan uiteraard wel goed afgesteld zijn).

Je geeft gewoon de eerste paar km niet teveel gas en schakelt lekker voor de powerband. Dan wordt ie zo warm en kun je gewoon lekker gas geven.
iTsme_StevoDRD
Banden plakker

Ah zeer bedankt! En heb je mss ook enig idee wat ik moet doen met die vaste bout van m'n pro link veer? :$
Pieke
Moderator

Wat wil je precies stellen? Wil je de derbi ophogen of verlagen? Want dat gaat niet lukken met de stelschroef van de veer.
DaanS
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x

Ongelezen bericht door DaanS »

Dmp is gietijzer
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Daan22
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi

Ongelezen bericht door Daan22 »

warm laten draaien , laten afkoelen , weer laten warm draaien en je kan er volgas mee boeken
iTsme_StevoDRD
Banden plakker

Thanks! Heb vandaag al zo'n 50km gereden, steeds warm gereden en een uur laten staan. Heb m 4x af laten koelen. Cilindertje trekt heel netjes maar laag in z'n 6 houd ie flink in... Helaas
Plaats reactie