Zal me eerst even voorstellen, ben tamelijk ook meteen nieuw op het forum.
Ik ben Stephanie, bijna 19 jaar, en heb al veel derbi's gereden en gehad.
Ik rijd sinds ik hem nieuw kocht op een Derbi senda x-race uit 2010.
Deze heb ik nieuwgekocht omdat ik in die tijd weer bij mijn ouders in duitsland ging wonen,
Mijn toenmalige X-treme uit 2006 had ik de achter stepjes vanaf laten halen, en omdat deze dus niet meer 'origineel' was mocht deze niet ingevoerd worden, deze was voorderest ook totaal niet standaard meer dusja. ik merkte al meteen dat ze heel streng zijn, dus na €4500,- euro lichter had ik mijn nieuwe derbi senda klaar en gekeurd op duits kenteken.
Meteen de kappen en spiegels er af en deze liggen gloednieuw in een doos beneden, haha.
Ik heb toen eerst, nog met originele uitlaat alleen andere tandwielen erop gezet. Hij had toen al een flink fijn gangetje van max 80. Ik wou hem in eerste instantie orgineel houden, maarja het begon gewoon na eerder ook al 80cc malossi gereden te hebben al gauw weer te kriebelen om meer trekkracht en snelheid te hebben.
Ik zat eerst te denken om de dubbele pijp in de bocht, eraf te slijpen, maar denk kan hem beter standaard houden.
Na een ruiltje met iemand voor mijn oude 125cc dirtbike frame heb ik een nieuwe rvs technigas uitlaat gekregen.
Helaas ontdekte ik vandaag een scheur ontdekte bij de bocht (lasnaad uiteraard)!
Maargoed, het is een beetje alles of niets, hij blijft echt ontzettend hangen in de lage toeren, en zodra je beetje met koppeling speelt of terugschakeld gaat die als een gek (whoo-hoo..

Nu vroeg ik me eigenlijk af, hoe het zit.............
Als ik nu in NL op de rollerbank moet of aangehouden wordt met deze derbi en deze snelheid.
Ik ben toevallig 2 maand geleden achtervolgt door een motor agent, hij had me niet betrapt op te hard rijden, maar excuses dat me kenteken 'verdacht' was, en mocht ik hem uiteraard even volgen naar de rollerbank op het bureau.
Hij gebruikte mijn laatste versnelling niet en werd iets van 73 uiteindelijk. En zou een boete van €85,- euro worden.
Ik ben natuurlijk een meisje, en heb me gewoon heel dom gehouden uiteraard, van ; loopt ie zo hard ja oh jeetje ja zo hard zou ik toch nooit durven vind het al eng zat

Boete nooit thuis gehad, haha.
Als ik nu aan wordt gehouden weer, zou ik voor 2de maal op dit duitse kenteken te hard gaan, maar hoe zit het dan als ik voor de 3de x aangehouden wordt? Mogen ze eigenlijk brommers nog in beslag nemen? En boven welke snelheid zou die in beslag worden genomen of welk vermogen?
Bovendien ben ik ook super nieuwgierig hoe het met de 80cc wet in duitsland zit.
Dus als iemand meer weet!

Hier had hij nog zn standaard uitlaatje, haha.

Vrij recent!