Derbi Senda X-race 2010 max 100kmpu met duits kenteken in nl

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Terrorduif
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race 2010

Derbi Senda X-race 2010 max 100kmpu met duits kenteken in nl

Ongelezen bericht door Terrorduif »

Hoi,

Zal me eerst even voorstellen, ben tamelijk ook meteen nieuw op het forum.
Ik ben Stephanie, bijna 19 jaar, en heb al veel derbi's gereden en gehad.
Ik rijd sinds ik hem nieuw kocht op een Derbi senda x-race uit 2010.
Deze heb ik nieuwgekocht omdat ik in die tijd weer bij mijn ouders in duitsland ging wonen,
Mijn toenmalige X-treme uit 2006 had ik de achter stepjes vanaf laten halen, en omdat deze dus niet meer 'origineel' was mocht deze niet ingevoerd worden, deze was voorderest ook totaal niet standaard meer dusja. ik merkte al meteen dat ze heel streng zijn, dus na €4500,- euro lichter had ik mijn nieuwe derbi senda klaar en gekeurd op duits kenteken.
Meteen de kappen en spiegels er af en deze liggen gloednieuw in een doos beneden, haha.
Ik heb toen eerst, nog met originele uitlaat alleen andere tandwielen erop gezet. Hij had toen al een flink fijn gangetje van max 80. Ik wou hem in eerste instantie orgineel houden, maarja het begon gewoon na eerder ook al 80cc malossi gereden te hebben al gauw weer te kriebelen om meer trekkracht en snelheid te hebben.
Ik zat eerst te denken om de dubbele pijp in de bocht, eraf te slijpen, maar denk kan hem beter standaard houden.
Na een ruiltje met iemand voor mijn oude 125cc dirtbike frame heb ik een nieuwe rvs technigas uitlaat gekregen.
Helaas ontdekte ik vandaag een scheur ontdekte bij de bocht (lasnaad uiteraard)!
Maargoed, het is een beetje alles of niets, hij blijft echt ontzettend hangen in de lage toeren, en zodra je beetje met koppeling speelt of terugschakeld gaat die als een gek (whoo-hoo.. :shock: ) en haal ik zo 95 a 100.
Nu vroeg ik me eigenlijk af, hoe het zit.............
Als ik nu in NL op de rollerbank moet of aangehouden wordt met deze derbi en deze snelheid.

Ik ben toevallig 2 maand geleden achtervolgt door een motor agent, hij had me niet betrapt op te hard rijden, maar excuses dat me kenteken 'verdacht' was, en mocht ik hem uiteraard even volgen naar de rollerbank op het bureau.
Hij gebruikte mijn laatste versnelling niet en werd iets van 73 uiteindelijk. En zou een boete van €85,- euro worden.

Ik ben natuurlijk een meisje, en heb me gewoon heel dom gehouden uiteraard, van ; loopt ie zo hard ja oh jeetje ja zo hard zou ik toch nooit durven vind het al eng zat :mrgreen:

Boete nooit thuis gehad, haha.

Als ik nu aan wordt gehouden weer, zou ik voor 2de maal op dit duitse kenteken te hard gaan, maar hoe zit het dan als ik voor de 3de x aangehouden wordt? Mogen ze eigenlijk brommers nog in beslag nemen? En boven welke snelheid zou die in beslag worden genomen of welk vermogen?
Bovendien ben ik ook super nieuwgierig hoe het met de 80cc wet in duitsland zit.
Dus als iemand meer weet!

Afbeelding
Hier had hij nog zn standaard uitlaatje, haha.
Afbeelding
Vrij recent!
DaanS
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x

Re: Derbi Senda X-race 2010 max 100kmpu met duits kenteken i

Ongelezen bericht door DaanS »

Jeej, 3 meisjes op het forum :happy:

Brommers mogen ze niet meer in beslag nemen. Wat ik wel weet, over het nederlandse kenteken weliswaar, is dat ze je kentekenpapieren in mogen nemen als hij te hard loopt.
Dan zou je hem weer opnieuw moeten laten keuren.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
hondafreak1
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door hondafreak1 »

ik zou lekker die orginele uitlaat er weer op zetten, die enox zijn ongelofelijke kut uitlaten vind ik zelf, onderin is die zo dood als wat met 50cc je valt telkens terug met wind tegen, en de powerband is zeer kort en krachtig, waardeloos vond ikzelf
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
Terrorduif
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race 2010

Ongelezen bericht door Terrorduif »

Hij is wel echt extreem dood onderin ja.
Had eerst een Yasuni cross hm gehaald, maar helaas kreeg ik hem zonder bijpassende flens thuisgestuurd, waarschijnlijk gejat ofzo dus,
Had ik nog geprobeerd Flens van Yasuni c16 voor een neos passend te maken maar toen kon ik dus deze uitlaat krijgen. Hoorde er zowiezo al nooit wat goed over maar dacht tsja, mooie rvs bochtje. Met wind tegen heb ie echt heel veel moeite, echt véél lijkt wel. Weeg zelf slechts 52 kg, dus echt zwaar ben ik ook niet.

Las erover dat ze na 3 maals te hard dan kenteken innemen. maar mag nederlandse politie een duitse brommer kenteken innemen? Of is het na bijv 85 kmph dat ze dan meteen het kentekenbewijs innemen.

Ik heb eigenlijk geneens een kenteken bewijs als ik erover nadenk, want in duitsland werken ze eigenlijk nog alleen met verzekeringspapieren en plaatjes zoals eerder in nederland. Dus das ook weer iets anders.
Plaats reactie