Pagina 1 van 2
Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 20:01
door sendaDRD2012
Hallo, ik heb even een vraagje, welke set up raden jullie aan met de orginele uitlaat?, de prop is er uitgeboord en op het moment zit een iets groter achtertandwiel op en een iets grotere sproeier. de maten weet ik niet precies. Verder is alles nog orgineel. Wat kan ik doen om hem nog wat harder op te laten trekken? De top moet niet hoger zijn als 80 en als ik iets verander heeft dit een groot gevolg voor het benzineverbruik? Moet namelijk erg veel kilometers maken. Hij loopt nu ongeveer 1 op 30 - 35. Alvast bedankt!

Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 20:02
door DaanS
Neem een LeoVince v6
Niet duur
Niet te snel
Zuipt er niet veel meer door
Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 20:48
door sendaDRD2012
Oke zou kunnen maar dan loopt hij waarschijnlijk of harder dan 80 of onder de 80 met overtoeren volgens een kennis en met origineel heb je toch onderin iets meer?
Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 20:51
door derbi-ftw
Gewoon een v6 nemen, en je twv aanpassen.
Meer trekkracht, minder snelheid.
Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 21:19
door sendaDRD2012
Oke en overtoeren heb je dan niet?
Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 22:04
door jony
Nee als je niet te klein vtw neemt, maar je kan makkelijk onder de 80 blijven zonder overtoeren. Vraag des noods je lokale brommer zaak even om meer info.
Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 22:15
door sendaDRD2012
Oke, ja mn dealer zij juist dat hij door een andere uitlaat overtoeren ging draaien of je moest de uitlaat op top snelheid laten lopen en dan niet te veel aan verhoudingen gaan veranderen volgens hem
Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 22:16
door sendaDRD2012
Wat loopt een leovince v6 trouwens met een normale tandwielverhoyding?
Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 22:55
door derbirijder16
wat praten sommige bromboeren toch poep
als je v6 neemt haal jij je prop eruit doe 12-53 of 13-53 en overtoeren ligt ook aan je rechter handje

Re: Set-up
Geplaatst: za 30 mar 2013, 23:55
door sendaDRD2012
Oke, en hoe hoog schat je dan de top in?
Re: Set-up
Geplaatst: zo 31 mar 2013, 00:28
door jony
Als jij 13-53 rijdt met leovince zal het rond de 70-80 liggen ofzo.
Re: Set-up
Geplaatst: zo 31 mar 2013, 01:45
door sendaDRD2012
Oke dat zou mooi zijn!
Re: Set-up
Geplaatst: zo 31 mar 2013, 22:47
door derbirijder16
ja alleen als je toch snel wil optrekken zal ik voor 12-53 zal je toppie iets omlaag gaan maar je trekt sneller let wel op overtoeren anders wel nemen wat jony zegt
Re: Set-up
Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:16
door sendaDRD2012
Oke dus als ik lekker wil optrekken, niet harder als 80 wil en geen overtoeren wil maken moet ik een leovince v6 met tw-verhouding 13-53? Heeft deze tw verhouding trouwens ook ongeveer dezelfde resultaten bij een ontgrensde orginele uitlaat?? (Harder optrekken en top tussen 70 - 80)
Re: Set-up
Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:40
door derbirijder16
als je onbegrenst uitlaat heb met 14-53 haal je ongeveer 80
ik heb ook onbegrenste uitlaat helemaal prop eruit plus tutje eraf geslepen met 12-53 loopt 73 en trekt heerlijk op
Re: Set-up
Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:43
door sendaDRD2012
Oke 73 top zou voor mij een mooie snelheid zijn en hij draait dan met 12-53 geen overtoeren? En is het dan 73 op teller of werkelijke snelheid?
Re: Set-up
Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:56
door derbirijder16
dat is 73 op teller loopt rond de 70 denk ik zoiets op roller en heb wel mijn caberateur begrenzing erin het koperen ringetje maar wel het luchtfilter tutje eraf en nee ik maak geen overtoeren

Re: Set-up
Geplaatst: ma 01 apr 2013, 00:00
door sendaDRD2012
Oke bedankt!

Re: Set-up
Geplaatst: di 02 apr 2013, 19:17
door kristof
gewoon dr70 en de rest ontgrenst met 13-53, heeft een mooi koppel veel trekkracht en je top gaat rond de 75-80 liggen
Re: Set-up
Geplaatst: di 02 apr 2013, 19:51
door derbirijder16
ja maar hij beschrijft nergens in ze verhaal dat die een nieuwe cilinder wil
maar is natuurlijk wel een optie
