Hee iedereen ,
Even een paar vraagjes .
1 : Mag een Scr Corse samen met de orginele demper van derbi gpr.
2 : Mijn demper wordt behoorlijk heet , daar kan je niet paar tellen je vingers op laten. Hoort dit ?
3 : Na een km of 5 rijden wordt de cilinder warm , hoe warm mag deze zijn ongeveer ?
Kan er wel gewoon aan zitten zonder dat je je vingers verbrand , maar is wel warm.
5 : Wat is beter . Thermostaat eruit of in. Ik weet dat die zonder thermostaat langer moet warm worden.
6 : Wat rijdt beter . Dr50 met Scr corse of met V6 leovince.
Top maakt niet uit , als die maar van stilstand lekker doortrek.
Hitte van Cilinder/Demper/Uitlaat
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: Hitte van Cilinder/Demper/Uitlaat
1. Ja
2. Ja
3. 60/65 graden een prima temperatuur. 100 graden is erg veel.
Vraag 4 bestaat niet?
5. Gewoon erin laten.
6. Dr50 met Corse rijdt harder en trekt harder op.
2. Ja
3. 60/65 graden een prima temperatuur. 100 graden is erg veel.
Vraag 4 bestaat niet?
5. Gewoon erin laten.
6. Dr50 met Corse rijdt harder en trekt harder op.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 18:13
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
Re: Hitte van Cilinder/Demper/Uitlaat
Zal temperatuur van de week is even meten.
Kan er wel gewoon mee rijden , maar vond gewoon zo warm.
Had hiervoor de orginele cilinder die vond ik gewoon koel aanvoelen.
Nu een gietijzer Dr50 , maar voelt wel warmer aan.
En goed gezien van die vraag 4 haha , had zelf nog niet eens gezien
Thanks voor de snelle reactie.
Kan er wel gewoon mee rijden , maar vond gewoon zo warm.
Had hiervoor de orginele cilinder die vond ik gewoon koel aanvoelen.
Nu een gietijzer Dr50 , maar voelt wel warmer aan.
En goed gezien van die vraag 4 haha , had zelf nog niet eens gezien

Thanks voor de snelle reactie.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 18:13
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
Re: Hitte van Cilinder/Demper/Uitlaat
Heb het even gemeten met een thermometer voor de bouw.
Weet niet precies waar die van is.
Maar de temperatuur schiet behoorlijk hoog uit.
5km rijden , toen gemeten
Zag je gemiddelde temp van 75-80.
Maar ook wat langer ritje al gedaan.
Houdt het makkelijk 15km in een stuk uit.
Kvs slangen worden ook wel warm.
Zat te denken om thermostaat eruit te halen en
even opnieuw alles te doen.
Weet niet precies waar die van is.
Maar de temperatuur schiet behoorlijk hoog uit.
5km rijden , toen gemeten
Zag je gemiddelde temp van 75-80.
Maar ook wat langer ritje al gedaan.
Houdt het makkelijk 15km in een stuk uit.
Kvs slangen worden ook wel warm.
Zat te denken om thermostaat eruit te halen en
even opnieuw alles te doen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 20:30
- Vervoersmiddel: TM Racing 125 2t
Sherco HRD 70cc Pro Race (verkocht)
Derbi Senda DRD Black Edition (verkocht)
Derbi GPR Nude (verkocht)
Aprilia RS NM (verkocht)
Lancia Delta - Gallery: Sherco: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10932
GPR Nude: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=13872 - Locatie: Woerden
Re: Hitte van Cilinder/Demper/Uitlaat
is gewoon normaal hoor.
als ik 20 km gereden heb zijn de cilinder en uitlaat ook goed warm.
ik rij ook zonder thermostaat omdat ik ooit is een keer een warmloper heb gehad omdat mijn thermostaat niet open ging
maar dat het dus zo warm wordt is heel normaal.
als ik 20 km gereden heb zijn de cilinder en uitlaat ook goed warm.
ik rij ook zonder thermostaat omdat ik ooit is een keer een warmloper heb gehad omdat mijn thermostaat niet open ging

maar dat het dus zo warm wordt is heel normaal.