Pagina 1 van 1

DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 14:13
door M3NN0
Hey!

Helaas deze week een vastloper gehad met mijn originele cilinder. Nu twijfelde ik toch al tussen een 70cc of 80cc dus komt ook wel beetje goed uit (liever werkende ori cilinder gehad maaaarja) ;)
Nu wil ik onderin veel kracht, dus laagtoerige cilinder. Nu heb ik gehoord dat de DMP 70 erg laagtoerig is, mijn vraag is kan deze goed op de standaard uitlaat?

Is dit echt zoals veel zeggen autowheelie, mijn top moet rond de 80-90 liggen maar vooral het wegtrekken mag lekker snel zijn :).
Mijn budget ligt rond de €150, is het verstandiger om een andere cilinder te kiezen of is DMP prima? (op afwerking na dan :yawn: )

Ik hoor het wel! :dry:

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 14:58
door DaanS
Ik heb een mooie DMP voor je liggen :happy:

Die kan prima op een standaard uitlaat, je hebt heel veel koppel en je top gaat niet heel veel omhoog.

Groetjes,
Daan

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:11
door derbi-ftw
Gewoon een 70cc kopen, geen 80cc

Als ik hoor wat je wilt.

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:21
door Frenk
derbi-ftw schreef:Gewoon een 70cc kopen, geen 80cc

Als ik hoor wat je wilt.
Leg uit

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:38
door derbi-ftw
volgens mij wil jij van iedereen een uitleg.

Bij deze voor Frenk weer: 70cc is meer voor trekkracht 80cc heeft eigenlijk meer top EN trekkracht.

TS wil alleen trekkracht en een top van 80-90 ( verder is zijn budget c.a 150,-)

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 22:01
door M3NN0
Bedankt voor jullie antwoorden ;) Verder qua kwaliteit goed te doen?

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 23:08
door Pieke
Ja hoor. Gietijzer en lekker slijtvast.
derbi-ftw schreef:volgens mij wil jij van iedereen een uitleg.

Bij deze voor Frenk weer: 70cc is meer voor trekkracht 80cc heeft eigenlijk meer top EN trekkracht.

TS wil alleen trekkracht en een top van 80-90 ( verder is zijn budget c.a 150,-)
Het is vrij normaal om je argumenten te onderbouwen. Verder ben ik het niet met je eens. Je onderbouwing slaat nergens op. Een Pro Race 70 of een Manston loopt net zo hard of harder als een 80cc.

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: di 12 mar 2013, 23:12
door Timmerman101
derbi-ftw schreef:70cc is meer voor trekkracht 80cc heeft eigenlijk meer top
looooooooooool :emo:

nooit met 70 / 80 cc gereden overduidelijk

net zoals pieke zecht
pro race 70cc loopt harder als mhr team 80cc

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 15:27
door M3NN0
DMP 70 is inmiddels besteld... ;)

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 20:05
door Heavy Fuel
Oke, laat maar horen hoe het voldoet als die er straks onder ligt :thumbup:

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: za 16 mar 2013, 13:35
door Razer
zou je een filmpje kunnen maken en een beetje specs kunnen geven? wil dit in de zomer ook gaan doen en ben erg benieuwd naar je ervaring! :box:

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 10:25
door M3NN0
Mensen.. Hij zit eronder, dmp70 met ori pijp.
Rijdt echt geweldig, maakt niet uit welke versnelling als je gas geeft ga je gewoon! Heeel anders als met 50cc, verder ben ik hem aan het inrijden dus ben ik nog niet boven de 6000-7000 toeren gekomen. Mn top heb ik nog niet kunnen meten maar met inrijden haal ik ongeveer 70-80.
Als hij ingereden is zal dat 90-95 zijn denk ik.

Filmpje zal ik ook uploaden!

Specs:

Dmp70
17.5 carb (std ongrenst) sproeier 92 (moet nog afstellen)
Twv 13-54
Mengsmering
Std uitlaat

Meeste is standaard ;)

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 27 mar 2013, 08:05
door minimansven
ik heb een vraagje. ik heb sinds kort ook een dmp 70cc. maar past hier gewoon de standaard uitlaat flens op? of moet ik een nieuwe flens kopen. want de uitlaat poort is vlak, terwijl de flens bol is.

Sven

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 27 mar 2013, 10:08
door M3NN0
Die bol moet in je cilinder vallen, bij de standaard uitlaat althans.

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 27 mar 2013, 10:11
door minimansven
Oke, dankje

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 27 mar 2013, 10:27
door M3NN0
M3NN0 schreef:Mensen.. Hij zit eronder, dmp70 met ori pijp.
Rijdt echt geweldig, maakt niet uit welke versnelling als je gas geeft ga je gewoon! Heeel anders als met 50cc, verder ben ik hem aan het inrijden dus ben ik nog niet boven de 6000-7000 toeren gekomen. Mn top heb ik nog niet kunnen meten maar met inrijden haal ik ongeveer 70-80.
Als hij ingereden is zal dat 90-95 zijn denk ik.

Filmpje zal ik ook uploaden!

Specs:

Dmp70
17.5 carb (std ongrenst) sproeier 92 (moet nog afstellen)
Twv 13-54
Mengsmering
Std uitlaat

Meeste is standaard ;)
edit:
Cilinder inmiddels ingereden, qua topsnelheid heb ik precies 70 km/u gemeten. (gps en digi-teller)

Specs:
- Tandwiel 12-54
- DMP 70cc
- ori uitlaat
- 17.5 carb (ori ontgrenst)
- NT blok
- mengsmering

Ik post filmpje als ik een GoPro heb! Met telefoon wordt beetje beun...

Re: DMP 70cc met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 27 mar 2013, 16:40
door Rikkert
Doe 13-53