Te grote of te kleine sproeier ?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Redot
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2010

Te grote of te kleine sproeier ?

Ongelezen bericht door Redot »

Beste leden,

Ik weet dat het een van de vele topics is die over sproeiers geopend wordt. Ik heb op het forum gezocht en op google maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden, of iemand die hetzelfde heeft als mij.

Als ik mijn Derbi stationair laat draaien en ik geef opeens vol gas dan bwoapt die. Dit zou volgens meerdere afsteltopics duiden op een te kleine sproeier. Als geleidelijk steeds meer gasgeef dan doet die het wel goed.

Maar nu is het zo dat mijn bougie zwart is (niet nat). En als ik met choke probeer te starten, of als hij draait de choke open zet dan valt hij uit. Dit zou dan duiden op een te grote sproeier. Als ik gas geef en ik zet dan de choke open dan blijft die stationair rond de 3.000 toeren draaien.

Ik kan met deze informatie niet duidelijk eruit komen of ik een grotere of kleinere sproeier moet omdat sommige symptomen op een te grote sproeier wijzen en sommige op een te kleine sproeier. Ik wil een sproeierkit gaan bestellen maar ik weet dus niet of ik groter of kleiner moet halen.

Ik las ook ergens dat als je een te kleine sproeier hebt dat je weinig kracht onderin hebt maar wel veel toeren kon maken. Ik reed afgelopen vrijdag (even testritje, heb nog geen rijbewijs) en als ik langzamer ging, na het afremmen ofzo kwam hij bijna niet vooruit rond de 20 km/h, als ik van versnelling 3 naar 2 schakelde bleef die zo sloom gaan, na een hele tijd als die iets meer toeren had kreeg die opeens kracht en vloog die vooruit.

Is het dan een mogelijkheid om een te kleine sproeier te hebben maar toch een zwarte bougie ?

De Derbi is een DRD 85 uit 2010
Volledig ontgrenst op het luchtfilter na
Er zit nu sproeier 102 in

Zou iemand mij op een of andere manier kunnen helpen of doorverwijzen naar topics die ik toch over het hoofd heb gezien?
Laatst gewijzigd door Redot op ma 11 mar 2013, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Re: Te grote of te kleine sproeier ?

Ongelezen bericht door Pieke »

Gas open en dan bwoap is te grote sproeier. Ga eens rond de 85 zitten met sproeiers.
Redot
Beginnende Derbi fan

@Pieke raad je me dan aan om een sproeierkit te kopen of eerst losse sproeiers? Een sproeierkit is in verhouding namelijk veel goedkoper en heb niet het geld om steeds verzendkosten te betalen.
Mocht ik voor een sproeierkit gaan dan, raad je dan 80>98 aan of 70>88?
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Ongelezen bericht door Pieke »

Ik raad je aan om gewoon meteen een heel setje te kopen. In dit geval 80>98. Als je een keer wat verandert aan je setup hoef je niet meteen weer opnieuw sproeiers te kopen en in verhouding zijn deze veel goedkoper, zoals je zelf al zegt :thumbup:.
vladje95
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda sm 2007

Ongelezen bericht door vladje95 »

gewoon kijken of je bougie bruin is (koffiekleurig), moet je wel met een schone bougie doen... als hij wit is was hij te klein geloof ik, zwart is te groot
rené
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Ongelezen bericht door rené »

Je kunt ook naar de plaatselijke bromboer gaan, die willen ze nog wel eens omruilen als je de juiste niet hebt.. die bij ons wel igg.. en is geen verzendkosten. :happy:
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Redot
Beginnende Derbi fan

Bedankt iedereen voor de reacties, heb er veel aan gehad, ben nu druk bezig met het afstellen met sproeierkit 80>98.
De plaatselijke bromboer heeft helaas helemaal niks voor derbi of dellorto, heb er meerdere dingen besteld maar ze hebben er niks voor op voorraad helaas :cry:

Maar iedereen die gereageerd heeft bedankt!
Plaats reactie