Foto staat op zijn kop, maar dit is toch een aansluiting voor een elektrische start?
Ik heb me vliegwiel bekeken en ik heb daar geen 1 tandwielen of dergelijks gezien.
Hoe zou je hierop een elektrische start moeten inbouwen? En is het mogelijk?
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Maar even over die Bendix. Waar zet je deze in vast? hij kan toch niet los in het blok liggen? Of is er ook een opening om die bendix erin te zetten?garfield schreef:Ik heb een OT blok, daar zit alles in de startmotor, hetzelfde als bij een auto dus
(bij NT heb je 3 losse delemn, de startmotor, de bendix en de steunplaat)
Je hebt dus de volgende dingen nodig :
Vliegwiel met tanden (Derbi GPR)
Startmotor (am6 is het goedkoopste)
Startrelais (van een willekeurige chinese scooter)
Schakelaar( simpel ding voor op het stuur)
Alles is besteld, dus kan binnenkort gaan inbouwen.
Aha, nu snap ik het. Ik wist niet dat er een steunplaat aan te pas kwam die gewoon los van het blok te halen is.garfield schreef:De Bendix komt over de as van de startmotor en deze valt dan weer in de steunplaat.
Kan je goed zien op de exploded view :
Als je dit vergelijkt met het OT blok :
Dan zie je dat het bij een OT blok iets minder werk wordt om in te bouwen.
Alleen het gat voor de tandkrans openmaken en bepalen waar de 2 bouten voor de bevestiging moeten komen en die boren.
Ik denk niet dat het zal passen, want op sites verkopen ze zowel NT als OT met als beschrijving dat het past op het nt of ot blok. Maar ik kan er ook naast zitten en dat deze shops gewoon geld troggelaars zijngarfield schreef:Zou me overigens niets verbazen als de OT startmotor ook gewoon op een NT blok past...
Ik heb ook de Ducati ontsteking van een NT blok ingebouwd, dat past ook gewoon zonder aanpassingen.
Begint wel wat op Ford te lijken, daar past ook bijna alles op elkaar
Ah mooi dat het gelukt is. Alleen ben ik een kluns als het om elektra gaat zonder schema.garfield schreef:Kleine update:
Alles is ingebouwd en werkt zoals het hoort.
Je moet inderdaad het gat voor de tandkrans openmaken en met een sjabloon de gaten voor de 2 boutjes aftekenen en boren.
Daarna past de startmotor er zo in(ik heb een nieuwe van een AM6 gekocht, die past dus ook).
Meeste werk was nog het aansluiten van de bedrading.
Je kan de + voor de startknop aftakken van de remlichtschakelaar.
Verder moeten er een paar dikke draden getrokken worden, van de + van de akku naar het relais en van het relais naar de startmotor.
Kan je ook aanraden om een dikke massadraad van je blok naar de - van de akku te trekken.
(anders begint het originele draadje erg snel te roken...)