[HELP] Import 50cc cilinder koelvloeistof probleem
Geplaatst: di 25 dec 2012, 16:16
Hallo,
ik had zondag een vastloper doordat mijn oliepomp er mee stopte en nu heb ik dus een gloednieuwe Import 50cc cilinder gekocht bij josdijkman.
Toen ik deze erop ging zetten ging alles goed, hij loopt ook al dus dat zit allemaal goed. Maar toen ik de koelvloeistof bij ging vullen stroomde het er gewoon weer uit tussen de buitenstekop en de binnenstekop... Ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd, pakking omdraaien binnenkop strakker vast, andere buitenkop, andere bougie, de buitenkop strakker, minder koelvloeistof of het er gewoon uit laten lopen tot het op een gegeven moment zou stoppen.
Maar het stopt dus niet met stromen, op een gegeven moment komt er bij stationair draaien niks meer uit maar zodra ik gas geef stroomt het er weer als een gek uit... Dit was nooit het geval bij mijn orginele cilinder die precies 't zelfde is...
Ik zit te denken aan een slechte koppakking waardoor er compressie van 't blokje weg "lekt" naar het koelkanaal waardoor er teveel druk onstaat en het bij de bougie wegstroomt.
Ik heb echt geen idee wat het nou precies is, misschien heeft iemand dit zelf eerder gehad?
Het ligt niet aan de buiten of binnen kop want heb van beide een nieuwe en oude en beide lekken ze wanneer ze op de nieuwe cilinder zitten.
Stan Swanborn
ik had zondag een vastloper doordat mijn oliepomp er mee stopte en nu heb ik dus een gloednieuwe Import 50cc cilinder gekocht bij josdijkman.
Toen ik deze erop ging zetten ging alles goed, hij loopt ook al dus dat zit allemaal goed. Maar toen ik de koelvloeistof bij ging vullen stroomde het er gewoon weer uit tussen de buitenstekop en de binnenstekop... Ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd, pakking omdraaien binnenkop strakker vast, andere buitenkop, andere bougie, de buitenkop strakker, minder koelvloeistof of het er gewoon uit laten lopen tot het op een gegeven moment zou stoppen.
Maar het stopt dus niet met stromen, op een gegeven moment komt er bij stationair draaien niks meer uit maar zodra ik gas geef stroomt het er weer als een gek uit... Dit was nooit het geval bij mijn orginele cilinder die precies 't zelfde is...
Ik zit te denken aan een slechte koppakking waardoor er compressie van 't blokje weg "lekt" naar het koelkanaal waardoor er teveel druk onstaat en het bij de bougie wegstroomt.
Ik heb echt geen idee wat het nou precies is, misschien heeft iemand dit zelf eerder gehad?
Het ligt niet aan de buiten of binnen kop want heb van beide een nieuwe en oude en beide lekken ze wanneer ze op de nieuwe cilinder zitten.
Stan Swanborn