Het ''algemene'' kleine vragen topic
- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Als het luchtfilter ingeoliëd is wordt ie ook niet nat
, en je moet een schuimfilter altijd inoliën. Maar wat ik mij dan afvraag waarom zou je een powerfilter nemen als je hem in de originele box bouwt? Als je dat klepje voor het originele aanpast of het gat bovenop heb je hetzelfde resultaat.

Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi sdr
Ik heb een vraagje wat betreft het kickstartmechanisme.
Ik heb m'n blok gereviseerd maar nou zit ik met een probleem met m'n kickstart hij kickt wel gewoon maar als je je kickstartpedaal omlaag doet komt er een tandwiel omhoog wat tussen je aandrijftandwiel valt maar bij mij valt hij er maar net tussen.
Mij lijkt als je kickt de tanwielen gelijk aan elkaar moeten staan en niet een mm of 2 het andere tandwiel in gaat wat nu het geval is.
Ik heb 3 ringetjes onder aan m'n kickstart-as bevestigd.
Maar nu vroeg ik me af hoort dat wel en zo niet (want als je op easyparts kijkt zit er 1 ringetje tussen) hoe dik moet dat ringetje dan zijn.
Alvast bedankt.
Ik heb m'n blok gereviseerd maar nou zit ik met een probleem met m'n kickstart hij kickt wel gewoon maar als je je kickstartpedaal omlaag doet komt er een tandwiel omhoog wat tussen je aandrijftandwiel valt maar bij mij valt hij er maar net tussen.
Mij lijkt als je kickt de tanwielen gelijk aan elkaar moeten staan en niet een mm of 2 het andere tandwiel in gaat wat nu het geval is.
Ik heb 3 ringetjes onder aan m'n kickstart-as bevestigd.
Maar nu vroeg ik me af hoort dat wel en zo niet (want als je op easyparts kijkt zit er 1 ringetje tussen) hoe dik moet dat ringetje dan zijn.
Alvast bedankt.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing
hee
heb ff vraag ben nu al weer 2 x op de rollerbank geweest en liep 67 met correctie alles eraf dus 60!
maar als ik nu weer word gepakt worden me kentekenbewijs dan afgepakt of moet je dan harder zijn gegaan?
alvast bedankt!
heb ff vraag ben nu al weer 2 x op de rollerbank geweest en liep 67 met correctie alles eraf dus 60!
maar als ik nu weer word gepakt worden me kentekenbewijs dan afgepakt of moet je dan harder zijn gegaan?
alvast bedankt!
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
3x hoger scoren dan 65 met correctie er al af is inbeslagname. zie voor verdere informatie de boetetabel onder algemeenHeintje1994 schreef:hee
alvast bedankt!

- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Hoihoi,
Ik heb een vliegwiel, met een paar groeven op de magneet. als ik nou alleen een nieuwe ontsteking haal, kan dat vliegwiel er op, en loopt ie dan ook gewoon goed? of kan ik dan ook net zo goed dat vliegwiel ook vervangen?
Ik heb een vliegwiel, met een paar groeven op de magneet. als ik nou alleen een nieuwe ontsteking haal, kan dat vliegwiel er op, en loopt ie dan ook gewoon goed? of kan ik dan ook net zo goed dat vliegwiel ook vervangen?

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
een groef in je vliegwiel maakt niet zoveel uit.
even goed vetvrij maken en daarna weer goed strak monteren.
ontsteking kapot ? Al eens doorgemeten ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Oke, als ik een nieuwe ontsteking heb dan maak ik hem even goed schoon.RaliasR schreef:een groef in je vliegwiel maakt niet zoveel uit.
Enja, mijnes is stuk denk ik, maarja, ik vervang hem lekker, want hij ziet er ook niet goed meer uit, spoelen zijn zwart, en ik kan het er niet afvegen dus :/

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi SM 2008
Beste Derbi rijders
Mijn tandwielen zijn nogal op en moeten dus vervangen worden en uiteraard ook de ketting. Aangezien ik niet technisch ben maar mijn pa gelukkig wel (Was automonteur) vraag ik me af of het verstandig is om dit zelf te doen ipv. 50 euro aan arbeidskosten te betalen. Weet iemand ook een tandwielset die lang meegaat en goed is en waardoor hij eventueel sneller gaat rijden ? Het gaat voor de duidelijkheid om een Derbi SM uit 2008 (kijk evt. op het gallery topic ene laatste pagina volgens mij). Morgen krijg ik mijn loon binnen en dinsdag ben ik vrij en ga ik kijken of ik het met mijn pa kan vervangen, weet iemand een winkel in de omgeving Ede waar ik ze kan kopen of eventueel in Arnhem ? Bestellen wil ik ook wel doen maar dan moet ik ze dinsdag of eventueel donderdag binnen hebben.
Alvast bedankt, cheers
Mijn tandwielen zijn nogal op en moeten dus vervangen worden en uiteraard ook de ketting. Aangezien ik niet technisch ben maar mijn pa gelukkig wel (Was automonteur) vraag ik me af of het verstandig is om dit zelf te doen ipv. 50 euro aan arbeidskosten te betalen. Weet iemand ook een tandwielset die lang meegaat en goed is en waardoor hij eventueel sneller gaat rijden ? Het gaat voor de duidelijkheid om een Derbi SM uit 2008 (kijk evt. op het gallery topic ene laatste pagina volgens mij). Morgen krijg ik mijn loon binnen en dinsdag ben ik vrij en ga ik kijken of ik het met mijn pa kan vervangen, weet iemand een winkel in de omgeving Ede waar ik ze kan kopen of eventueel in Arnhem ? Bestellen wil ik ook wel doen maar dan moet ik ze dinsdag of eventueel donderdag binnen hebben.
Alvast bedankt, cheers
- harvik
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2620
bestellen ga je denk ik niet meer halen, als je pa automonteur is dan moet een ketting vervangen niet z'n probleem zijn. Je kan eventueel sneller gaan maar dan moet je een andere tandwiel verhouding nemen dan als die je nu hebt.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Jos dijkman heeft wel complete tandwiel-en-ketting sets te koop (Eur 30) en levert vaak ook snel.
Je zult wel eerst moeten kijken wat voor type tandwielen je hebt en met welke verhouding je wilt rijden.
Je zult wel eerst moeten kijken wat voor type tandwielen je hebt en met welke verhouding je wilt rijden.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Beginnende Derbi fan
Is er ook een groot verschil in kwaliteit ? Ik rij zometeen langs een winkel in Ede en ik ga kijken wat ze daar te bieden hebben.
- harvik
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2620
Ja nogal
,een goedkoper setje slijt sneller en je moet de ketting dan vaker spannen. Je kan het beste gewoon een Regina ketting halen.

- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Bij de plus draad van mijn kabelboom zit geeen zwart kastje waar een zekering in moet. zijn die ook los verkrijgbaar? kneem aan dat als je alles heel wilt houden dat ik wel een zekering nodig hebt :p

- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
EDIT:
er is iets misgegaan
Je kan bij elke derbi zaak een origineel kastje halen, maar je kan ook wel ergens een universele halen. (motorzaak ofzo)
er is iets misgegaan

Je kan bij elke derbi zaak een origineel kastje halen, maar je kan ook wel ergens een universele halen. (motorzaak ofzo)
Laatst gewijzigd door royvi op wo 29 jun 2011, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Airsal cilinder te koop:
-
- Beginnende Derbi fan
Heb een RK Takasago Chain gekcoht 420 SO.. dure grap (64,50) maar schijnt heel goed te zijn ... verlengt het levensduur van de tandwielen.. tandwielen kan ik als het goed is donderdag ophalen 

Hoeveel verbruikt een derbi senda met deze setup, met andere woorden hoeveel km kan ik rijden met deze setup??
Welke bougie heb ik nodig voor deze setup??
Malossi mhr 50MM(80cc)
Malossi vl6 membraam
Dellorto phbg 21mm
Spruitstuk 19-21mm
Luchtfilter(twin air)
Polini koppelingsplaten set
Malossi drukveer set
doppler krukas
polini ontsteking
Scr corse racing line uitlaat
Welke bougie heb ik nodig voor deze setup??
Malossi mhr 50MM(80cc)
Malossi vl6 membraam
Dellorto phbg 21mm
Spruitstuk 19-21mm
Luchtfilter(twin air)
Polini koppelingsplaten set
Malossi drukveer set
doppler krukas
polini ontsteking
Scr corse racing line uitlaat
Hittegraad 9.
En reken maar dat hij dan wel een slokje lust. Zuinig rijden zal er niet in zitten.
En reken maar dat hij dan wel een slokje lust. Zuinig rijden zal er niet in zitten.

De vraag is hoeveel km ik zou kunnen rijden?
ligt eraan hoe goed die is afgesteld, hoe jij ermee rijdt en denk als je 1 op 14 haalt dat je blij mag zijn
Wat bedoel je met 1op 14? Dat ik met 1tank 14km kan ofzo??