Het ''algemene'' kleine vragen topic
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Is er toevallig een apart topic over verzekeringen?
-
- Tuner
- Berichten: 320
- Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83 - Locatie: Heeze
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
past een conti demper met tailpijp op mijn leovince uitlaat of moet ik dan iets doen met me leovince tailpijp? 

- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Je moet wel opnieuw afstellen, waarschijnlijk een kleinere sproeier maar daar kom je snel genoeg achter.r-guchte schreef:Ik heb vandaag een ori. 17,5 carburateur gekregen en die wil ik op mijn brommer zetten (zit nu 14mm op). Kan ik de sproeier die nu in mijn 14 zit gewoon op die 17,5 zetten zonder verder af te stellen? En je onder de gasschuif door kunnen kijken als je het gas los hebt of niet?
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-
- Pro tuner
- Berichten: 972
- Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:53
- Vervoersmiddel: rieju rr sport limitid(verkocht)
derbi drd 2003 full prorace
derbi drd racing 2010 #85 blauw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8039
- Locatie: budel-dorplein
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
pas heb k je nou al tig keer gezegdRoelah schreef:past een conti demper met tailpijp op mijn leovince uitlaat of moet ik dan iets doen met me leovince tailpijp?

Xrace_supermotard schreef:Zit er een afneembaar stuk tussen bocht en demper?


- r-guchte
- Pro tuner
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr 16 sep 2011, 16:46
- Vervoersmiddel: Puch maxi 70cc (sold)
Derbi senda 2005 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4389
- Locatie: Emmeloord
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Dankje, dan draai ik er op het begin wel gelijk een wat kleinere inBeunhaas321 schreef:Je moet wel opnieuw afstellen, waarschijnlijk een kleinere sproeier maar daar kom je snel genoeg achter.r-guchte schreef:Ik heb vandaag een ori. 17,5 carburateur gekregen en die wil ik op mijn brommer zetten (zit nu 14mm op). Kan ik de sproeier die nu in mijn 14 zit gewoon op die 17,5 zetten zonder verder af te stellen? En je onder de gasschuif door kunnen kijken als je het gas los hebt of niet?


everyone can pis on the floor be a hero and shit on the ceiling
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hoeveel ML olie moet er in elke poot van een Showa USD?

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Schakelrijder
- Berichten: 186
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 20:43
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude '06 (SOLD)
Derbi Senda DRD Pro '07 (SOLD)
Derbi Senda R '01 (SOLD) - Locatie: Noorden van het land
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
kun je als het goed is wel zien toch
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
- Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9750
- Locatie: groningen
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
wat kan er eigenlijk allemaal misgaan bij het verwijderen en het plaatsen van een carburateur? ik heb het laatst gedaan om gewoon even te kijken maar lette niet echt goed op en heb het gevoel dat er wat mis zit. mn brommer start ook niet meer 

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
- r-guchte
- Pro tuner
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr 16 sep 2011, 16:46
- Vervoersmiddel: Puch maxi 70cc (sold)
Derbi senda 2005 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4389
- Locatie: Emmeloord
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Ik wil de choke van mijn oude carburateur in mijn nieuwe zetten maar ik weet niet hoe ik hem er uit moet halen. Ik heb het bovenste halve ringetje er af geschroefd maar ik krijg hem er niet af. Moet je hem draaien ofzo? of is er een andere manier om hem er af te krijgen?

everyone can pis on the floor be a hero and shit on the ceiling
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hard trekken 

Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Goedenmorgen,
Ik heb een vraag omrent een Derbi Senda HYP DRD Evo. Deze geeft op de digitale teller 99999 aan. Nou wil ik graag eens duidelijkheid erover. Is dat nou een storing in de draadboom, of in de teller zelf? Kan het een gesprongen zekering zijn? Nou krijg ik die Evo vanmiddag weer tot mijn beschikking, dus dan kan ik er even naar kijken. Maar als iemand weet wat voor storing/kwaaltje is, dan hoor ik dat dolgraag!
Ik heb een vraag omrent een Derbi Senda HYP DRD Evo. Deze geeft op de digitale teller 99999 aan. Nou wil ik graag eens duidelijkheid erover. Is dat nou een storing in de draadboom, of in de teller zelf? Kan het een gesprongen zekering zijn? Nou krijg ik die Evo vanmiddag weer tot mijn beschikking, dus dan kan ik er even naar kijken. Maar als iemand weet wat voor storing/kwaaltje is, dan hoor ik dat dolgraag!


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- r-guchte
- Pro tuner
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr 16 sep 2011, 16:46
- Vervoersmiddel: Puch maxi 70cc (sold)
Derbi senda 2005 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4389
- Locatie: Emmeloord
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Dat werkt dus nietDaanS schreef:Hard trekken


everyone can pis on the floor be a hero and shit on the ceiling
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
- Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9750
- Locatie: groningen
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
at moet je doen als je brommer hoog stationair loopt zonder choke en de stationair schroef heeft geen invloed? ik heb een volledig ontgrensde derbi sm 50 2007 alles standaard dus. met sproeier honderd? beetje vaag
en wat voor een carburateur zit er eigenlijk op mijn derbi? bij voorbaat dank 


Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Dan blijft je gasschuif waarschijnlijk hangen.
Even je carburateur erafhalen, schoonmaken, en terugplaatsen.
Even je carburateur erafhalen, schoonmaken, en terugplaatsen.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 18:44
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd limited 2008 , Vespa LX 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16517
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8929
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
ik trok me derbi vandaag ff uit de garage maar hij klinkt heel 'rauw' wat kan dit zijn? valse lucht?
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Het lukt mij niet om mijn showa usd uit elkaar te krijgen. Ik heb die grote dop bovenaan eruit, en die kleine imbus onderop het voetje. Maar waarom wil die dop niet uit de poot? Ik krijg die kutvork niet uit elkaar iemand die het wel weet of een werkplaatshandboek heeft?

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- jony
- Pro tuner
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8487
- Locatie: Bemmel > Gelderland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Rikkert, nu je het toch over een voorvork hebt, is het veel/lastig werk een poot te repareren? Die van mij lekt dus dat wordt nieuwe keringen maar heb jij het al eens gedaan?
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Nee. Maar ik krijg die kutpoot niet uit elkaar
Ik heb die bovenste grote imbus doppen losgedraaid, maar ze komen er niet uit, en ik ken slaan trekken duwen op die poten maar hij komt niet los.. Kan iemand met een Showa vork niet eens uitleggen hoe het moet? Begin er van te balen, dat ding moet nu eens knap rijwielgedeelte hebben, maar het komt er zo maar niet van. Je vind ook nergens zon kuthandleiding. Word het gewoon zat.. Je blijft maar wachten en wachten..

Ik heb die bovenste grote imbus doppen losgedraaid, maar ze komen er niet uit, en ik ken slaan trekken duwen op die poten maar hij komt niet los.. Kan iemand met een Showa vork niet eens uitleggen hoe het moet? Begin er van te balen, dat ding moet nu eens knap rijwielgedeelte hebben, maar het komt er zo maar niet van. Je vind ook nergens zon kuthandleiding. Word het gewoon zat.. Je blijft maar wachten en wachten..


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Tuner
- Berichten: 434
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:31
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8543
- Locatie: lier
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
de onderste imbusjes moeten er niet uit,
-poot stevig in de kroonstukken spanen
-zwarte kunstof dop er af langs boven (deze heeft geen functie, dicht gewoon de vork af
-daar onder zit een imbus 14 (is een maat die niet veel wordt gebruikt en veel hebben deze ook niet)
-dan draai je met die imbus de dop los (wil vaak niet gaan, ik heb zelf de imbus verlengt met een buis, daarom ook stevig in kroonstuk spanen)
-als deze bijna los is wil de dop er nog niet uit, je moet de poot hard inveren en ondertussen losdraaien dan komt deze ineens los
-dan kan je de poot uit het kroonstuk halen
-als je dan de buitenpoot in veerd zie je een imbusbout maat 7(dacht ik) met een grote rondel
-je moet een griptang onder de rondel zetten en stevig klemmen, dan kan je de imbusbout los draaien zonder dat alles meedraait
-als de imbusbout los is kan je de buitenpoot eraf halen en is alles los, dan even alle olie verwijderen (de olie zit in de binnepoot dus moet je even pompen
-wip dan de oude keerringen eruit (pas op er zit een ring onder en deze moet erna er terug onder, onthoud de kant die naar bovenzat voor de volgende keerringen) maar hou de stofkeerring bij (even proper maken en kan weer mee)
-spuit dan eerst alles proper met rem reiniger en ga er na er nog eens door met een doek (binnepoot goed proper spuiten langs de binnekant wand hier kan je niet met een doek in)
-als alles proper is doe je de stof keerring over de binnepoot en steek je de nieuwe keerring in de buitenpoten
-zet je alles terug in elkaar
-draai de imbusbout er weer in (met de rondel erin)
-de vork een beetje veren zo dat de imbusbout net aan de bovenkant uitsteekt en je er olie kan in gieten
-ik heb er 250ml olie in gedaan maar dit was een gok van mij die goed was (weet niet hoeveel erin moet, dus een gokje)
-veer de poot uit zodat de rondel onder de schroefdraad zit van de imbusdop
-draai de dop er terug op (dan terug even stevig inspannen in kroonstuk zo dat je deze goed vast kan zetten)
-monteer je vork terug
belangrijk
bij showa is er 1 dempende en 1 verende kant
dus bij 1 poot zit er een veer en bij 1 poot niet
bij de kant met de veer moet je eerst de veer wat naar beneden doen en dan de griptang tussen rondel en veer vastzetten (zorg dat deze goed klemt anders vliegt de boel de lucht in door de veer)
als je de olie er uit doet dan moet deze een vieze mokka kleur drap zijn, dit heb je liever niet er terug in
de onderste imbusboutjes zijn voor de vorkvoetjes
de imbusdop komt heel moeilijk los dus met een buis op je imbus anders komt deze niet los, en op het laatste al verend los draaien, want de O-ring crieert een vacuum en wil dus niet los maar door te veren duw je hem er uit
als je geen lekke keerring had meet dan af hoeveel ollie er in zit, dan heb je zeker de juiste hoeveelheid, zet deze dan ook ergens op het forum vermeld zodat de rest er geen gok voor moet doen
heb het zelf nog deze week gedaan, eens dat de imbusdop eraf is word het vrij logisch
ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en dan andere er iets aan hebben want showa is nu eemaal een lekkend geval
-poot stevig in de kroonstukken spanen
-zwarte kunstof dop er af langs boven (deze heeft geen functie, dicht gewoon de vork af
-daar onder zit een imbus 14 (is een maat die niet veel wordt gebruikt en veel hebben deze ook niet)
-dan draai je met die imbus de dop los (wil vaak niet gaan, ik heb zelf de imbus verlengt met een buis, daarom ook stevig in kroonstuk spanen)
-als deze bijna los is wil de dop er nog niet uit, je moet de poot hard inveren en ondertussen losdraaien dan komt deze ineens los
-dan kan je de poot uit het kroonstuk halen
-als je dan de buitenpoot in veerd zie je een imbusbout maat 7(dacht ik) met een grote rondel
-je moet een griptang onder de rondel zetten en stevig klemmen, dan kan je de imbusbout los draaien zonder dat alles meedraait
-als de imbusbout los is kan je de buitenpoot eraf halen en is alles los, dan even alle olie verwijderen (de olie zit in de binnepoot dus moet je even pompen
-wip dan de oude keerringen eruit (pas op er zit een ring onder en deze moet erna er terug onder, onthoud de kant die naar bovenzat voor de volgende keerringen) maar hou de stofkeerring bij (even proper maken en kan weer mee)
-spuit dan eerst alles proper met rem reiniger en ga er na er nog eens door met een doek (binnepoot goed proper spuiten langs de binnekant wand hier kan je niet met een doek in)
-als alles proper is doe je de stof keerring over de binnepoot en steek je de nieuwe keerring in de buitenpoten
-zet je alles terug in elkaar
-draai de imbusbout er weer in (met de rondel erin)
-de vork een beetje veren zo dat de imbusbout net aan de bovenkant uitsteekt en je er olie kan in gieten
-ik heb er 250ml olie in gedaan maar dit was een gok van mij die goed was (weet niet hoeveel erin moet, dus een gokje)
-veer de poot uit zodat de rondel onder de schroefdraad zit van de imbusdop
-draai de dop er terug op (dan terug even stevig inspannen in kroonstuk zo dat je deze goed vast kan zetten)
-monteer je vork terug
belangrijk
bij showa is er 1 dempende en 1 verende kant
dus bij 1 poot zit er een veer en bij 1 poot niet
bij de kant met de veer moet je eerst de veer wat naar beneden doen en dan de griptang tussen rondel en veer vastzetten (zorg dat deze goed klemt anders vliegt de boel de lucht in door de veer)
als je de olie er uit doet dan moet deze een vieze mokka kleur drap zijn, dit heb je liever niet er terug in
de onderste imbusboutjes zijn voor de vorkvoetjes
de imbusdop komt heel moeilijk los dus met een buis op je imbus anders komt deze niet los, en op het laatste al verend los draaien, want de O-ring crieert een vacuum en wil dus niet los maar door te veren duw je hem er uit
als je geen lekke keerring had meet dan af hoeveel ollie er in zit, dan heb je zeker de juiste hoeveelheid, zet deze dan ook ergens op het forum vermeld zodat de rest er geen gok voor moet doen
heb het zelf nog deze week gedaan, eens dat de imbusdop eraf is word het vrij logisch
ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en dan andere er iets aan hebben want showa is nu eemaal een lekkend geval

-
- Tuner
- Berichten: 434
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:31
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8543
- Locatie: lier
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
de grote tip is de poot inveren als je op het laatste bent van die imbusdoppen, wand de O-ring maakt een vacuum dat alles bij 1 houd maar door het inveren word er langs onder van die dop geduwt waardoor deze er niet uit wil en blijft ronddraaien, bij mij lukte het zo, en het was bij beide poten het geval,
jony, een showa vork is vrij simpel eens je hem open hebt, kan je beter ineens beide poten doen
jony, een showa vork is vrij simpel eens je hem open hebt, kan je beter ineens beide poten doen