Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
anoniemnieuweling
Beginnende tuner
Berichten: 215
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011
Locatie: België

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door anoniemnieuweling »

Ja ik ben Belg waarom? :)
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door garfield »

Omdat jullie echt overal een aparte benaming voor hebben.

Zoals : vijsje = schroef/bout
en nog mooier : vise-platinees = kontaktpuntje.. :happy:
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
anoniemnieuweling
Beginnende tuner
Berichten: 215
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011
Locatie: België

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door anoniemnieuweling »

Ik heb de olie vervangen en hij schakelt nog altijd niet als hij koud staat :wall:
anoniemnieuweling
Beginnende tuner
Berichten: 215
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011
Locatie: België

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door anoniemnieuweling »

Ik heb nog altijd hetzelfde probleem, ik moet 5-10 km rijden voordat ik hem in z'n 3de en hoger krijg, wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb er andere versnellingsbaksolie in gedaan....
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door DaanS »

Heb je geen garantie? :P
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
anoniemnieuweling
Beginnende tuner
Berichten: 215
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011
Locatie: België

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door anoniemnieuweling »

Nee, is verlopen
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door DaanS »

Jammer.

Hoe staat je koppeling? Slipt hij?
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
anoniemnieuweling
Beginnende tuner
Berichten: 215
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011
Locatie: België

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door anoniemnieuweling »

Nee, heeft volgens mij niks met de koppeling te maken
bobx
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 13 apr 2012, 15:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing
Locatie: Valkenswaard

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door bobx »

Dit probleem had ik ook en ze hadden dat as waar jou schakelpook aanzit er verder in gedaan omdat die naar voren was gekomen en niet meer zo goed pakten en nu schakelt die gewoon goed dus misschien daar is kijken.
anoniemnieuweling
Beginnende tuner
Berichten: 215
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011
Locatie: België

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door anoniemnieuweling »

Ok, bedankt, ik doe die morgen binnen bij de garagist. Enkele maanden geleden is er iets kapot gegaan aan mijn schakelas en het heeft me toen 180 euro gekost om dat te laten fixen :palm: . Hopelijk kost het deze keer minder, zou het kunnen zijn dat de garagist het weer verkeerd in elkaar heeft gestoken?
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door aidsaap »

Is het probleem sinds de monteur eraan heeft zitten kloten? Of is het later gekomen? Is wel raar dat het bij een warme motor wel lukt.
anoniemnieuweling
Beginnende tuner
Berichten: 215
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2011
Locatie: België

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door anoniemnieuweling »

Enkele weken later, gaat straks naar de garagist.
SuperSjekkie
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: za 02 feb 2013, 15:27
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2006 NT Airsal 70cc
Locatie: Strijen, Zuid-Holland

Re: Probleem bij het schakelen als motor koud is.

Ongelezen bericht door SuperSjekkie »

Voor iedereen die zijn olie zelf doet het volgende:

1 Draai de bout op de onderkant van je blok los en laat leeg lopen.
2 Draai bout achter je voetrempedaal los en houd de brommer een beetje schuin totdat ook alle olie achter je koppelingsdeksel weg is.
3 Neem een maatbeker en vul deze met 650ml 10W-40 voor NATTE plaat koppelingen, en geen dikke personenauto versnellingsbakolie o.i.d.
4 Neem een trechter met een verlengtuit gemaakt van een stuk tuinslang ofzo.
5 Haal je zadel los en duw de trechter met tuit van bovenaf op de vulopening bij je voortandwiel.
6 Zorg dat alle aftap bouten weer goed vast zitten en giet de 650ml olie met beleid door de trechter in je blok.
7 Dopje weer vast en klaar is kees.

Gewoon het minimum boutje vast laten zitten en zorgen dat zowel onder op je blok en aan de zijkant bij je pedaal alles lekker goed leeg gelekt is. Dan giet je er gewoon 650ml 10W-40 voor natteplaat koppelingen er in, gewoon 650ml dus en niet + een beetje. Die fabrikant heeft goed nagedacht over de hoeveelheid olie die er in moet en dat moet je er dan ook in doen. Dat boutje achter je rempedaal daar hebben een hele hoop mensen nog nooit van gehoord maar die is ook erg belangrijk bij het olie aftappen want als je die laat zitten dan blijft er olie in je koppelingshuis staan waar je vervolgens bij het vullen nog meer bij gooit, en dan heb je dus teveel olie in je blok.
"The power of engine" -Airsal
Plaats reactie