Het ''technische'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Adriaan
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Adriaan »

Heb probleempje met mijn nieuwe achterlicht. Heb er nu 1tje op gezet met knipperlichten in het achterlicht maar nu heeft een van de draadjes met een ander draadje contact gemaakt en zag een vonkje. Sinds toen deed mn dashbord verlichtinng het niet meer als je het contact aan doet(zonder te starten).
En als je hem start doet dat het wel weer maar geeft de km teller allerlei snelheden aan=s
Weet iemand welk relaitje of welk zekeringetje door gebrand zou kunnen zijn en waar ik die zal moeten zoeken?

Het is een derbi drd #85
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

rob135 schreef:
Huug schreef:Als ik mijn carburateur ontgrens moet ik er dan ook een grotere sproeier in steken ?
Als jij je carb ontgrenst, maak je van een 14mm een 17.5mm carb. dus dan is het noodzakelijk om deze ook opnieuw aftestellen ook moet de luchttoevoer opnieuw afgesteld worden.
Vraag niet welke maat sproeier erin moet want dat is bij elke brommer helemaal verschillend.
Gr Rob
dat snap ik maar zal er een grotere sproeier in moeten ? ja of nee ? zo ja hoeveel ongeveer :happy:
ik heb hier alleen een sproeier die 2 maatjes groter is (van 82 naar 84). zal dit genoeg zijn of niet ? zo niet hoef ik nu nog niet alles los te gaan trekken maar ga ik eerst achter een setje grotere sproeiers aan ;)
Afbeelding
Royal Club
Pro tuner
Vervoersmiddel: XR600R

Ongelezen bericht door Royal Club »

Huug schreef:
rob135 schreef:
Huug schreef:Als ik mijn carburateur ontgrens moet ik er dan ook een grotere sproeier in steken ?
Als jij je carb ontgrenst, maak je van een 14mm een 17.5mm carb. dus dan is het noodzakelijk om deze ook opnieuw aftestellen ook moet de luchttoevoer opnieuw afgesteld worden.
Vraag niet welke maat sproeier erin moet want dat is bij elke brommer helemaal verschillend.
Gr Rob
dat snap ik maar zal er een grotere sproeier in moeten ? ja of nee ? zo ja hoeveel ongeveer :happy:
ik heb hier alleen een sproeier die 2 maatjes groter is (van 82 naar 84). zal dit genoeg zijn of niet ? zo niet hoef ik nu nog niet alles los te gaan trekken maar ga ik eerst achter een setje grotere sproeiers aan ;)
prutsen met losse sproeiers is waardeloos, schaf gewoon 2setjes sproeiers aan van stage6 en ga daar mee aan het werk.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Royal Club schreef:prutsen met losse sproeiers is waardeloos, schaf gewoon 2setjes sproeiers aan van stage6 en ga daar mee aan het werk.
Ik krijg heel veel van een dealer in de buurt die ik goed ken. hij had alleen 84 liggen dus die kreeg ik mee. als dat de goede kan zijn hoeft hij geen pakketje sproeiers te bestellen. maar als jullie denken dat dat niet de goede is zal ik een setje bestellen. iets van 80 tot 100 ?

maar zou het kwaat kunnen om nu al wel me caberateur begrenzer er uit te halen en dan 84 er in te steken ? :happy:
Afbeelding
Adriaan
Schakelrijder

Adriaan schreef:Heb probleempje met mijn nieuwe achterlicht. Heb er nu 1tje op gezet met knipperlichten in het achterlicht maar nu heeft een van de draadjes met een ander draadje contact gemaakt en zag een vonkje. Sinds toen deed mn dashbord verlichtinng het niet meer als je het contact aan doet(zonder te starten).
En als je hem start doet dat het wel weer maar geeft de km teller allerlei snelheden aan=s
Weet iemand welk relaitje of welk zekeringetje door gebrand zou kunnen zijn en waar ik die zal moeten zoeken?

Het is een derbi drd #85
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Kijk eerst eens naar de zekering onder je zadel.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Adriaan
Schakelrijder

En hoe ziet die er uit ben nooit zo pro geweest in elektrisch van brommers... en waar zouden er nog meer zekeringen/iets wat door kan branden kunne zitten?
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Die zekering zit in een soort zwart doosje. En zit aan je + kabel (de rode kabel vanaf je accu). Van dit doosje open je het klepje en trek je de zekering eruit. Dan kijk je of hij niet doorgebrand is.
Verder weet ik niet of er nog zekeringen zijn, volgens mij niet.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Dat is volgens mij de enigste ja.
Afbeelding
Adriaan
Schakelrijder

Bedankt;) heb even gekeken en die was inderdaad doorgebrand... Nu heb ik er tot morgen een 10 ipv 7.5 in zitten omdat vandaag de bromboer dicht was en we deze nog thuis hadden.
n00n
Pro tuner

Het is nooit verstandig om er een zwaardere zekering erin te doen.

De 7,5 zit er met een reden in, deze is hiervoor berekent.
Als je er een zwaardere in monteert kan het zijn dat je kabels zo heet worden en gaan smelten.
Nu zie ik dat nog niet zo snel gebeuren bij een 10, maar het is wel beter om er weer een 7,5 in te zetten.
Afbeelding
Adriaan
Schakelrijder

bromboer was vandaag dicht dus kon er niet langs... Morgen doe ik er natuurlijk weer gewoon de goede in als hij hem heeft;)
En hij was doorgebrand doordat mijn draadjes contact maakte met elkaar toen ik ander achterlicht er op aant zetten was en aangezien ze nu netjes in getapt zijn zal er niet zo maar weer een te hoge spanning op komen te staan.
n00n
Pro tuner

Adriaan schreef:bromboer was vandaag dicht dus kon er niet langs... Morgen doe ik er natuurlijk weer gewoon de goede in als hij hem heeft;)
En hij was doorgebrand doordat mijn draadjes contact maakte met elkaar toen ik ander achterlicht er op aant zetten was en aangezien ze nu netjes in getapt zijn zal er niet zo maar weer een te hoge spanning op komen te staan.

Maar elk benzine station heeft ook gewoon zo'n zekering?
Afbeelding
Bart
Pro tuner
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie

Ongelezen bericht door Bart »

evenals autogarages
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Adriaan
Schakelrijder

Ja daar had ik ook al aan gedacht maar aangezien ik toch morgen er langs moet omdat ik er velglint heb besteld en nog olie moet halen en nog wat vraagjes heb dacht ik kan ik beter alles in 1 keer doen :thumbup:
Heintje1994
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd racing

Ongelezen bericht door Heintje1994 »

Hee,

Heb een derbi drd racing uit 2009 is geheel ontgrenst loopt 73 op teller.
Maar hij mag iets harder 80 ofzo twv is 11-53, als ik daar nou 13-53 van maak gaat die dan harder? (Uitlaat is orgineel)
Adriaan
Schakelrijder

Ik heb ook 1tje uit 2009 en daar is de prop er uit en de piemel er af. Carbbegrenzing zit er nog in dus. Hij rijd nu met 12-52 76 op de teller (digitaal) Ik heb er ook even een 13 onder gedaan en toen reed hij 85.

Succes
Heintje1994
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd racing

Ongelezen bericht door Heintje1994 »

Die piemel is dat 2 e buisje in die boht toch? Hoe heb je dat gedaan en loopt die nog gewoon lkkr?
Adriaan
Schakelrijder

Heb hem gekocht zonder prop en met de rest van de begrenzing. Hij was toen afgesteld door de brommerboer.
Toen heb ik de piemel er afgehaald(dus dat doodlopende stukje pijp aan je uitlaat) en toen trok hij echt veeeel lekkerder op en was mn top ook 5 km gestegen. Een aanrader dus.
Ik hoefde mijn sproeier niet te veranderen zijn de brommerboer en nu na 300 km is mijn boegie nog steeds melkkoffiebruin.

En 1 tandje groter op je voortandwiel is ongeveer 5/10 km harder licht ook aan je achtertandwiel..

Heb het buisje er afgeslepen toen een hoek uit het pijpje geslepen en dit op het gaatje gelegt wat ontstaan was dit heb ik toen netjes dicht laten lassen door iemand.
Adriaan
Schakelrijder

Weet trouwens iemand hoe je het beste/makkelijkst velglint er op kan en dat hij mooi op de zelfde hoogte overal zit? Iemand ervaring er mee?
Plaats reactie