Derbi lekt beetje benzine!

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Re: Derbi lekt beetje benzine!

Ongelezen bericht door jurjen27 »

@ Ruben als hij dat toch niet weet :emo:
ik weet niet of jij zulke goede ogen hebt maar ik zie geen schroef zitten hoor..
misschien dat duidelijke fotos duidelijkheid geven.
En die klem aan de kant van het spruitstuk is zo`n klik ding die moet je samenknijpen en die gaat dan los
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

jurjen27 schreef:@ Ruben als hij dat toch niet weet :emo:
ik weet niet of jij zulke goede ogen hebt maar ik zie geen schroef zitten hoor..
En die klem aan de kant van het spruitstuk is zo`n klik ding die moet je samenknijpen en die gaat dan los
Aan de kant van de luchtfilter zit een klem die je in moet knijpen, aan de kant van het spruitstuk moet je schroeven, bij mij tenminste.
Mocht het anders zijn, je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om daar zelf uit te komen.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Origineel zit daar geen slangenklem, wat jij bedoelt met schroeven.

Als je zulke klemmen nog nooit gezien hebt, kunnen ze best tricky zijn om uit te vogelen hoe ze nou precies zitten.

Beetje respect is hier wel op zijn plaats, niet iedereen (en ik zeg niet dat TS dit niet heeft) heeft zulke technische inzicht.

Just saying.
Afbeelding
Racing Gerrit
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 racing

Ongelezen bericht door Racing Gerrit »

Ruben'94
Je hebt volgens mij zelf niet zoveel inzicht, want op die klem zit toch echt GEEN schroef.
Het is geen normale slangenklem he!

Richard250
Je moet gewoon even met een schroevendraaier een clipje omhoog duwen en dan schiet de klem los.
Even goed kijken zou wel handig zijn in het vervolg.
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Ongelezen bericht door jurjen27 »

Ruben'94 schreef:
jurjen27 schreef:@ Ruben als hij dat toch niet weet :emo:
Aan de kant van de luchtfilter zit een klem die je in moet knijpen, aan de kant van het spruitstuk moet je schroeven, bij mij tenminste.
Mocht het anders zijn, je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om daar zelf uit te komen.
Orgineel zitten er dus 2 van die dingen op dus kan je wel grote mond geven tegen de ts maar daar heeft hij niks aan als jij onzin aan het praten bent.

@TS Als je die klemmen er af heb zou ik er gewoon schroefbare slangenklemmen op zetten, met die andere klemmen heb je altijd kans op valse lucht ;)
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
richard250
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM

Ongelezen bericht door richard250 »

Bedankt voor jullie antwoorden ik ben namenlijk erg voorzichtig met mn brommer ik heb m nog maar net en t zou wat jammer zijn dat ik m nu meteen sloop :( . Ik ga de klem eraf halen met de schroevendraaier en daarna zet ik er een schroefbare slangklem op hopenlijk hoeft t zaakje daarna nooit meer los :thumbup:

Topic mag wat mij betreft wel dicht ik heb nu goeie antwoorden gekregen
Ruben'94
Beginnende tuner

Ik zeg dit niet om je te pesten maar...
Een Derbi, en iedere andere schakelbrommer rijden is een hoop rijplezier maar ook sleutelplezier.
Denk aan:
-Ketting spannen, schoonmaken, smeren
-Versnellingsbakolie vervangen
-Koppelingsplaten vervangen
-Keerringen vervangen
-Remblokken vervangen
-Carburateur schoonmaken
-Als je iets verandert afstellen

Dit zijn ongeveer de dingen die je zelf moet kunnen, de rest kan je door je dealer laten doen.
Maar als je voor elk simpel ding je brommer naar de dealer moet brengen, kost dat een vermogen, en zal hij er vaker staan dan dat je erop kunt rijden.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
richard250
Beginnende Derbi fan

Ruben'94 schreef:Ik zeg dit niet om je te pesten maar...
Een Derbi, en iedere andere schakelbrommer rijden is een hoop rijplezier maar ook sleutelplezier.
Denk aan:
-Ketting spannen, schoonmaken, smeren
-Versnellingsbakolie vervangen
-Koppelingsplaten vervangen
-Keerringen vervangen
-Remblokken vervangen
-Carburateur schoonmaken
-Als je iets verandert afstellen

Dit zijn ongeveer de dingen die je zelf moet kunnen, de rest kan je door je dealer laten doen.
Maar als je voor elk simpel ding je brommer naar de dealer moet brengen, kost dat een vermogen, en zal hij er vaker staan dan dat je erop kunt rijden.
Tuurlijk, en dat weet ik ook wel. Maar ik ga er niet van uit dat ik elke week moet sleutelen.
Zo'n lekkende carburateur moet eerst opgelost worden want een stinkende garage en overal benzine heb je ook niks aan...
De rest zien we later wel, maar zoals het er nu uitziet is het blok in topstaat.
Ruben'94
Beginnende tuner

Okay, maar je kan niet te vroeg beginnen met leren.
De eerste week dat ik mijn Derbi had, had ik alles al losgeschroefd om te kijken hoe het in elkaar zat, zolang je goed kijkt en desnoods tekeningen/foto's maakt hoe het in elkaar zit kan er weinig misgaan, en als het niet lukt is er vast wel iemand die je kent, die dat wel kan.
richard250
Beginnende Derbi fan

Ruben'94 schreef:Okay, maar je kan niet te vroeg beginnen met leren.
De eerste week dat ik mijn Derbi had, had ik alles al losgeschroefd om te kijken hoe het in elkaar zat, zolang je goed kijkt en desnoods tekeningen/foto's maakt hoe het in elkaar zit kan er weinig misgaan, en als het niet lukt is er vast wel iemand die je kent, die dat wel kan.
Ja klopt die punten die je opgaf kan ik zelf ook wel.
Het complete motorblok reviseren kan ik niet alleen daar heb ik een goeie vriend voor die daar heel veel verstand van heeft :)
richard250
Beginnende Derbi fan

Het is opgelost vlotter bleef waarschijnlijk hangen. Heb even alles losgemaakt en schoongemaakt in benzine. Nu lekt ie niet meer en is ie weer goed afgesteld :wub:

Kwam er ook nog achter dat mn carburateur begrenzer er nog in zat :emo:
Plaats reactie