ik weet niet of jij zulke goede ogen hebt maar ik zie geen schroef zitten hoor..
misschien dat duidelijke fotos duidelijkheid geven.
En die klem aan de kant van het spruitstuk is zo`n klik ding die moet je samenknijpen en die gaat dan los
Aan de kant van de luchtfilter zit een klem die je in moet knijpen, aan de kant van het spruitstuk moet je schroeven, bij mij tenminste.jurjen27 schreef:@ Ruben als hij dat toch niet weet![]()
ik weet niet of jij zulke goede ogen hebt maar ik zie geen schroef zitten hoor..
En die klem aan de kant van het spruitstuk is zo`n klik ding die moet je samenknijpen en die gaat dan los
Orgineel zitten er dus 2 van die dingen op dus kan je wel grote mond geven tegen de ts maar daar heeft hij niks aan als jij onzin aan het praten bent.Ruben'94 schreef:Aan de kant van de luchtfilter zit een klem die je in moet knijpen, aan de kant van het spruitstuk moet je schroeven, bij mij tenminste.jurjen27 schreef:@ Ruben als hij dat toch niet weet![]()
Mocht het anders zijn, je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om daar zelf uit te komen.
Tuurlijk, en dat weet ik ook wel. Maar ik ga er niet van uit dat ik elke week moet sleutelen.Ruben'94 schreef:Ik zeg dit niet om je te pesten maar...
Een Derbi, en iedere andere schakelbrommer rijden is een hoop rijplezier maar ook sleutelplezier.
Denk aan:
-Ketting spannen, schoonmaken, smeren
-Versnellingsbakolie vervangen
-Koppelingsplaten vervangen
-Keerringen vervangen
-Remblokken vervangen
-Carburateur schoonmaken
-Als je iets verandert afstellen
Dit zijn ongeveer de dingen die je zelf moet kunnen, de rest kan je door je dealer laten doen.
Maar als je voor elk simpel ding je brommer naar de dealer moet brengen, kost dat een vermogen, en zal hij er vaker staan dan dat je erop kunt rijden.
Ja klopt die punten die je opgaf kan ik zelf ook wel.Ruben'94 schreef:Okay, maar je kan niet te vroeg beginnen met leren.
De eerste week dat ik mijn Derbi had, had ik alles al losgeschroefd om te kijken hoe het in elkaar zat, zolang je goed kijkt en desnoods tekeningen/foto's maakt hoe het in elkaar zit kan er weinig misgaan, en als het niet lukt is er vast wel iemand die je kent, die dat wel kan.