Je gebruikt wel een bougie met ingebouwde weerstand,maar in je bougiedop zit ook een weerstand.
Dat geeft een heel zwakke vonk..
Dus : zet er een normale b8es bougie in (dus geen br8es die je nu hebt).
Pas als je een goede vonk hebt kan je de carburateur gaan afstellen.
Derbi GPR 50 stottert heel erg
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Derbi GPR 50 stottert heel erg
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- KevinO
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50R 2005
Bedankt voor jullie reacties.
Of de uitlaat verstopt is weet ik niet maar ik denk van niet, ik zie namelijk allemaal verse zwarte troep in de demper zitten.
Zonder luchtfilter heb ik nog niet geprobeerd. Of er sprake is van valse lucht weet ik niet, dit kan ik ook niet zo makkelijk testen toch? (naast het testen zonder luchtfilter denk ik)
Ik heb op internet wat zitten lezen betreft dit verhaal en ik lees inderdaad meer mensen die dit aanraden.
De brommerboer heeft me een aantal maanden terug verteld dat een dop en bougie met weerstand samen geen probleem zou moeten zijn en dat dit zelfs origineel zo is maar veel mensen op internet zeggen dat het inderdaad beter is om maar één van de twee te doen.
Ik las wel dat je een dop met weerstand moet hebben als er een draad voor de toerenteller om de bougiekabel zit (wat bij Derbi's volgens mij altijd zo is toch?).
Ik weet niet of je het verhaal van me gelezen hebt over de verkeerde hittegraad bougie die ik gebruikte, maar die had ook geen weerstand en werkte een heel stuk beter (waarschijnlijk door de grotere vonk).
Ik ga in ieder geval z.s.m. even een b8es bougie kopen om te testen.
Membraan had ik al gecontroleerd. Iemand hier op het forum heeft dat ook een keer aangeraden. Deze zag er nog prima uit.SilverStryfe schreef:Membraan al gecheckt? als die lekt/kapot is heb je ook stotter. Zit de uitlaat niet verstopt ofzo? Al geprobeerd zonder luchtfilter te starten? Valse lucht ergens?
Of de uitlaat verstopt is weet ik niet maar ik denk van niet, ik zie namelijk allemaal verse zwarte troep in de demper zitten.
Zonder luchtfilter heb ik nog niet geprobeerd. Of er sprake is van valse lucht weet ik niet, dit kan ik ook niet zo makkelijk testen toch? (naast het testen zonder luchtfilter denk ik)
Hmm, dat is interessant.garfield schreef:Je gebruikt wel een bougie met ingebouwde weerstand,maar in je bougiedop zit ook een weerstand.
Dat geeft een heel zwakke vonk..
Dus : zet er een normale b8es bougie in (dus geen br8es die je nu hebt).
Pas als je een goede vonk hebt kan je de carburateur gaan afstellen.
Ik heb op internet wat zitten lezen betreft dit verhaal en ik lees inderdaad meer mensen die dit aanraden.
De brommerboer heeft me een aantal maanden terug verteld dat een dop en bougie met weerstand samen geen probleem zou moeten zijn en dat dit zelfs origineel zo is maar veel mensen op internet zeggen dat het inderdaad beter is om maar één van de twee te doen.
Ik las wel dat je een dop met weerstand moet hebben als er een draad voor de toerenteller om de bougiekabel zit (wat bij Derbi's volgens mij altijd zo is toch?).
Ik weet niet of je het verhaal van me gelezen hebt over de verkeerde hittegraad bougie die ik gebruikte, maar die had ook geen weerstand en werkte een heel stuk beter (waarschijnlijk door de grotere vonk).
Ik ga in ieder geval z.s.m. even een b8es bougie kopen om te testen.

Valse lucht check je door met wd40, remreiniger of deo te spuiten op sommige plaatsen waar je valse lucht zou kunnen hebben. bv bij de cilinder bij de pakking of aan plaatsen met een pakking. als je dan hoger in toeren gaat heb je valse lucht.
Interessant wat garfield zegt. Ik heb een GPR nude en heb ook een BR8ES bougie. Heb ook startproblemen maar bij mij ligt het aan wat anders denk ik. heeft daarvoor wel goed gestart met ook dezelfde bougie.
Interessant wat garfield zegt. Ik heb een GPR nude en heb ook een BR8ES bougie. Heb ook startproblemen maar bij mij ligt het aan wat anders denk ik. heeft daarvoor wel goed gestart met ook dezelfde bougie.
- KevinO
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50R 2005
Oké, heb vanmiddag een nieuwe bougie gekocht (een B9ES i.p.v. B8ES aangezien ik voorheen een BR9ES gebruikte en geen BR8ES).
Bougie erin, bougiedop erop, aanduwen en hij sloeg direct aan!
Hij loopt stationeer echt een heel stuk beter en bij gas geven in zijn vrij stottert hij ook minder.
Ook merk ik dat hij nu feller op het gas reageert (dit lijkt het gedrag te zijn zoals het vroeger was).
Met de oude bougie steeg hij namelijk moeilijk in toeren bij gas geven.
Ik heb net even de proef op de som genomen om er even een kwartietje mee in de buurt te rijden en ik ben verrast.
Hij is één keer uitgevallen toen ik bijna stilstond en hij stottert in de eerste en tweede versnelling nog iets in de hogere toeren.
In de hogere versnellingen heb ik niet veel stotter gemerkt en kon ik hem makkelijk doortrekken tot de 7000/8000 toeren (hoger heb ik niet geprobeerd, de zuiger is nog niet ingereden).
Ik ga in de komende dagen even kijken of ik de carburateur nu kan afstellen met een warme motor en de nieuwe bougie.
Hopelijk krijg ik de laatste stotter er dan nog uit.
In ieder geval hartstikke bedankt garfield voor de tip!
Ik houd jullie op de hoogte.
Bougie erin, bougiedop erop, aanduwen en hij sloeg direct aan!
Hij loopt stationeer echt een heel stuk beter en bij gas geven in zijn vrij stottert hij ook minder.
Ook merk ik dat hij nu feller op het gas reageert (dit lijkt het gedrag te zijn zoals het vroeger was).
Met de oude bougie steeg hij namelijk moeilijk in toeren bij gas geven.
Ik heb net even de proef op de som genomen om er even een kwartietje mee in de buurt te rijden en ik ben verrast.
Hij is één keer uitgevallen toen ik bijna stilstond en hij stottert in de eerste en tweede versnelling nog iets in de hogere toeren.
In de hogere versnellingen heb ik niet veel stotter gemerkt en kon ik hem makkelijk doortrekken tot de 7000/8000 toeren (hoger heb ik niet geprobeerd, de zuiger is nog niet ingereden).
Ik ga in de komende dagen even kijken of ik de carburateur nu kan afstellen met een warme motor en de nieuwe bougie.
Hopelijk krijg ik de laatste stotter er dan nog uit.
In ieder geval hartstikke bedankt garfield voor de tip!

Ik houd jullie op de hoogte.