Senda viel uit, en start niet meer

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Bloody9angel
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2007

Re: Senda viel uit, en start niet meer

Ongelezen bericht door Bloody9angel »

Moer er afkrijgen op een beunmanier:
Afbeelding

Gister avond met 2 schroevendraaiers achter het vliegwiel en een hamer, hem er af te krijgen, maar tevergeefs. Vandaag een 2 poullietrekkers (3poot en 2poot) kunnen regelen maar lukt nog steeds niet. Ik hoor van alles kraken in het metaal en durf hem eigenlijk niet verder aan te draaien. Poten zitten goed achter het vliegwiel, niet achter de grondplaat. En heb de punt van de poullietrekker gehad op de moer en op de krukas zelf. Beiden zelfde effect. Als hij onder spanning staat probeer ik hem nog te laten schrikken met een hamer maar :sad: Wat moet ik doen? Hier een foto:
Afbeelding
It ain't much if it ain't Dutch!
garfield
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Contacteer:

Ongelezen bericht door garfield »

Raar,meestal zit het vliegwiel niet zo heel vast.
Heb ze wel eens losgehaald door de moer een paar slagen los te draaien en dan aan het vliegwiel trekken terwijl je een tik op de moer geeft.

Met een 3 poot trekker zou het moeten werken,maar waarschijnlijk ben je nu het vliegwiel aan het kromtrekken (dat gekraak is waarschijnlijk de magneet die beschadigd,want daar zitten nu de poten van je trekker tegenaan ).

Het beste is toch ergens een goede trekker te regelen.
Die schroef je in het vliegwiel en perst deze eraf.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Bloody9angel
Schakelrijder

Ja wat ik zo las zou dat inderdaad wel moeten. Nou ik heb beste tikken uit moeten delen maar :sad: Op de moer, de trekker, de krukas zelf maar echt geen beweging in.

Dan ga ik maar ff een ritje maken naar de dichstbij zijnde dealer, 30km verderop :problem:
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

(Vliegwiel trekker)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Bloody9angel
Schakelrijder

Thanks voor de duidelijkheid, maar ik had het begrepen ;) Zojuist die vliegwiel trekker gehaald, en hij sprong er af alsof hij niet eens vast zat. Ongelovelijk!

Met de dealer afgesproken dat ik daar de ontsteking nog ff kan laten controleren en dan geeft hij me gelijk het juiste onderdeel mee. Top service! Dus gaat helemaal goed komen.

Jullie ook heel erg bedankt voor jullie steun en geduld!
Plaats reactie