Opvoeren en gepakt worden

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Xtreme06
Pro tuner

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Ja ik wel dat het vanaf dit jaar met nummerplaten is,maar ik ga er niet vanuit dat je zo dom bent om je te laten flitsen. Dus dan wordt je nogsteeds alleen maar gepakt op de rollen.

ALS ze je rijbewijs echt afnemen dan is dat in zeer erge situaties,de politie tegen 100 voorbij gaan op het achterwiel in een schoolzone fzo (bij wijze van spreken dan) Maar ik vermoed dat je een beetje logisch verstand hebt en dan ook normaal rijdt,want dan hoef je helemaal niet voor je rijbewijs te vrezen.
dreke
Banden plakker

Ongelezen bericht door dreke »

Xtreme06 schreef:de politie tegen 100 voorbij gaan op het achterwiel in een schoolzonefzo
Dju, hahaha, nene mopje :lol:

Je kan wel je brommer kwijtgeraken misschien? Dan toch liever een dax weg dan zo'n peperdure dervi :cry:
Xtreme06
Pro tuner

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Vanaf 53km/u op de rollen kunnen ze dat doen ja (er is 8km/u correctie bijgeteld),dan wordt je brommer tijdelijk in beslag genomen en door een erkende dealer terug naar 45km/u gebracht. Dan moet je die kosten betalen + gerechtskosten en eventueel een boete (er wordt veelal een werkstraf gegeven als je daar om vraagt :emo: ) Voorgoed in beslag nemen en zelfs laten vernietigen heb ik geen ervaring mee,maar dat doen ze ook enkel maar als je brommer technisch niet meer voldoed aan de eisen,los van de snelheid dan.

Maar meestal zijn ze gewoon zo streng niet,al hangt dat vooral af van de agent die je controleert,en laten ze het bij een waarschuwing. Als ze merken dat jij gewoon een vriendelijke jongeman bent die gewoon iets vlotter met het verkeer wil meerijden gaan ze eerder voor een waarschuwing kiezen (niet officieel trouwens) dan de hele papiermolen in gang te zetten.

De boodschap is dus,normaal rijden,controles proberen te ontlopen en wanneer ze je toch staande houden gewoon vriendelijk blijven. (Met ontlopen bedoel ik trouwens niet wegvluchten,maar een weg kiezen waar minder kans op controle is,proberen inschatten wanneer ze gaan controleren etc)
dreke
Banden plakker

Thanks man ! Hier heb ik echt wat aan :)

Nu nog twijfelen tussen derbi en dax, maar kom er wel uit :)

Belangerijke punten en tips zijn altijd welkom... :P
Seppe
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '05

Ongelezen bericht door Seppe »

Ikzelf ben van Antwerpen maar woon in Nederland sinds kort. Ik rijd elke dag met de brommer naar Antwerpen. Ik rij via de industrie en de enige politie die ik tegen kom is wanneer ze vrachtwagens controleren. Dus aan brommers hebben ze geen boodschap.

Nu , ik weet bijvoorbeeld dat er bepaalde buurten (gemeentes) zijn in Groot Antwerpen waar ze echt gefixeerd zijn op brommers.

Dan denk ik aan Merksem, Deurne Noord - Zuid.. Die regio's zijn écht nono voor opgevoerde brommers.

Hoop dat dit iets helpt.
dreke
Banden plakker

Antwerpen-Centraal is geen probleem?
Seppe
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '05

Ongelezen bericht door Seppe »

Ik denk niet dat Centraal een heel erg groot probleem is. Hier zijn ze op andere dingen gefocust. Hangt vooral af van je geluid schat ik en uiteraard je rijgedrag.
Plaats reactie