Derbi Senda Xtreme komt niet in toeren

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Aftertune
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 50

Re: Derbi Senda Xtreme komt niet in toeren

Ongelezen bericht door Aftertune »

Joram schreef:Hoe weet je dat hij daar niet meer lekt, ik heb het over het blok zelf, de 2 helften en niet de deksels;)

Als hij daadwerkelijk ruimte heeft bij krukasholte loopt ie kut ja, en moet je het blok splitsen en kijken hoe het zit met de passing en beschadiging.
Er zit schade tussen de deksel en carterhelft (niet tussen de 2 carter helften zelf die zijn nog nooit gesplitst)

Ik begin inmiddels de hoop wat te verliezen want er is inmiddels al een paar honderd euro aan onderdelen tegenaan gegaan, nieuwe stationschroef, filter, pakkingen, bouten, remklauw, remleiding (70,-), vloeibare pakking, andere uitlaat, van alles voor de schakeling en weet ik veel wat
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Aftertune schreef:
Rikkert schreef:Heb eeen compleet ot blok voor je :)
Okee, ja ik probeer uiteraard eerst dit, maar je woont nou
niet echt dichtbij trouwens, maar mocht dit niet werken
dan kan ik het overwegen natuurlijk, heb je wat gegevens + eventuele prijs?
Doe anders maar via een privebericht ofzo
Ja die heb ik voor je :)

Het is een bruin OT blok, met nieuwe lagers, keerringen en krukas.
Verder zit er een originele 50cc cilinder van Derbi op. :)

Mag weg voor 100,00 eurootjes.
En zelfs, is dat nog een koopje, aangezien er veel meer voor word gevraagd. ;)

Denk erover na!

Groetjes,
Rick
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Aftertune
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 50

Ongelezen bericht door Aftertune »

Hee!

Bedankt allemaal!
Maar de brommer gaat morgen naar de brommerzaak,
zodat ik 100% zeker weet dat het goed gedaan word,
niet om jullie, maar als ik werk aan brommers verricht kan ik er niet 100% op vertrouwen
dat het goed gebeurd, dus mijn ouders hebben toch besloten hem naar de brommerzaak te brengen.

In iedergeval zal ik even een kleine samenvatting geven voor mensen die misschien hetzelfde probleem hebben en op het forum zoeken.

Sammenvatting:

De brommer liep eerst vrij redelijk maar als je naar zijn 3 schakelde dan pakte hij die soms niet en dan moest je
terug naar zijn 1 en dan naar zijn 3 en dan deed die het wel.
De vorige eigenaar had hem ook vrij slecht onderhouden, op wat andere kleine dingen na,
zat amper olie in het blok, remblokken waren bijna op, wiellagers waren op van de achterband,
de remvloeistof was bijna op, RAW LED achterlichten erin gedaan maar geen weerstandjes (niet erg maar wel slordig na mijn mening, als je iets doet, doe het goed), en nog een aantal kleine dingen die ik maar niet ga noemen want hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk "waarom heb ik die brommer gehaald".

Maar goed, de carburateur hebben we doorgespoten, remklauw en remleiding voor vervangen,
wiellagers achter vervangen, andere uitlaat eronder (orginele zat er nog onder met die dunne bocht),
powerfilter erin, knipperlicht relais voor led licht gehaald (paste op de een of andere vreemde manier niet dus toch maar weerstandjes ertussen), nieuwe koppelingskabel houder bij koppelingshevel, nieuw clipje op de gasnaald, de brommer starte amper tot niet en als ie starte kwam ie wel in zijn touren maar tijdens het rijden niet, soms haalde je de 70 (met wind mee) en wind tegen de 40 km/u, ook zat er een kleine scheur of lek (hoe je het wilt noemen) tussen de koppelingsdeksel en de carter.

De oplossing? Die komt hier (hoop ik, als de brommer het weer goed doet) binnenkort,
de brommer gaat morgen naar de brommerzaak.
Plaats reactie