dat is onmogelijk te zeggen, een cilinder kan heel lang meegaan, mits juiste onderhoud.
cilinders worden vaak vervangen als de oude kapot is gegaan (slecht onderhoud) of als deze vervangen word ddoor een met betere prestaties. denk aan een grotere cilinder inhoud.
correct me if m wrong!
mvg
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
Danny97 schreef:dat is onmogelijk te zeggen, een cilinder kan heel lang meegaan, mits juiste onderhoud.
cilinders worden vaak vervangen als de oude kapot is gegaan (slecht onderhoud) of als deze vervangen word ddoor een met betere prestaties. denk aan een grotere cilinder inhoud.
correct me if m wrong!
mvg
Wat wil je onderhouden aan een cinder als ik vragen mag?
Je moet gewoon zorgen dat je nooit zonder benzine komt te staan en dat die olie blijft krijgen
Maar dat zie ik niet als onderhoud
nouwja laat ik het zo zeggen, als je je brommer netjes onderhoud,
dus daar zie ik olie wel bij ja,
zorgt dat alle vloeitoffen optijd/juist worden bijgevuld.
dan kan er weinig mis gaan!
(lijkt mij)
crosserke schreef:na hoeveel km's moet je je cilinder vervangen?
als je de heletijd met een originele hebt gereden met ook echt een ori setup is wellicht naar 15 20 duizend KM een keer verstandig om een andere zuiger erin te doen
ik zou gewoon even een zuigertje wisselen, dat is niet zo moeilijk, en dan kan je meteen ook je cilinder checken.
je kan beter even zeker weten dan achteraf zeggen:had ik het toch maar gedaan
nadat mijn brommer er volgas vandoor ging wil ik de carburateur eraf halen en schoonmaken, hopen dat ik het euvel kan vinden, vermoedt zelf de gasnaald. maar zijn er dingen waar ik op letten moet? nog nooit ook maar een sproeier verwisseld.
gaskabel lijkt soepel te lopen, zal er nog eens extra na kijken!
eerder hoorde ik ook altijd een soort klikje uit de carburateur als ik de gashendel vanaf volgas los liet( met motor uit) nu hoor ik deze niet meer. l draait de gashendel goed terug uit zichzelf.
mototje schreef:gaskabel lijkt soepel te lopen, zal er nog eens extra na kijken!
eerder hoorde ik ook altijd een soort klikje uit de carburateur als ik de gashendel vanaf volgas los liet( met motor uit) nu hoor ik deze niet meer. l draait de gashendel goed terug uit zichzelf.
Even de carb openmaken, heb je binnen 10 minuten het probleem gevonden.
hiervoor kan ik gewoon de carb onder de brommer laten zitten, zonder benzine leiding etc los te koppelen?
dus zoals beschreven staat in de howto's, klemmel loshalen, en dan vlotterbak naar je toe draaien?
mototje schreef:hiervoor kan ik gewoon de carb onder de brommer laten zitten, zonder benzine leiding etc los te koppelen?
dus zoals beschreven staat in de howto's, klemmel loshalen, en dan vlotterbak naar je toe draaien?
Topic heet wel afstellen, maar als je nog nooit een carburateur los hebt gehad is deze How-To zeer handig. Mijn excuses als iemand hem al gestuurd had, ik heb niet alles gelezen. http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=470574
dan ga ik morgen even aan de slag. met alle informatie en een gezond verstand moet het wel goedkomen dacht ik. nog een paar dingen;
-als ik de olie leiding los haal, moet ik deze dan nog ontluchten, of komt er zo weinig lucht in dat het niet nodig is?
-moet ik de stationair schroef nog helemaal in, of helemaal uit draaien om te voorkomen dat die na monteren direct in toeren schiet?