Het ''algemene'' kleine vragen topic
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Ik kan je geen antwoord geven Pog maar ze hebben een contactpagina op hun winkel, misschien kun je daar je vraag stellen
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
ik heb dit document onderhand gevonden.
https://www.polini.com/wp-content/uploa ... SPILLI.pdf
dus alleen de 14/22 en de 12/22 naalden passen in de CP carbs.
Ik weet alleen niet welke ik nodig heb. ik weet niet precies hoe zon gasnaald nou werkt dus misschien dat iemand mij kan vertellen welke ik nodig heb?
hij staat nu in zn bovenste clipje dus ik heb een gasnaald nodig die zorgt voor een armer mengsel.
https://www.polini.com/wp-content/uploa ... SPILLI.pdf
dus alleen de 14/22 en de 12/22 naalden passen in de CP carbs.
Ik weet alleen niet welke ik nodig heb. ik weet niet precies hoe zon gasnaald nou werkt dus misschien dat iemand mij kan vertellen welke ik nodig heb?
hij staat nu in zn bovenste clipje dus ik heb een gasnaald nodig die zorgt voor een armer mengsel.
Ik weet verder niet hoe je eea wilt regelen maar als je graag wat armer gaat met je naald zou ik voor de 343.0600 gaan. Als je kijkt naar de afmetingen zijn beide gelijk maar bij de **600 is de doorsnede van de naald onderaan dikker. En omdat die dikker is zal er minder plaats zitten tussen de opening waar die in zit en de naald zelf wat betekent dat je minder benzine zal aanzuigen in de venturi.
-
- Beginnende tuner
Ik heb beide geprobeerd blijf helaas toch bij kwartgas een stotter houden.
-
- Beginnende tuner
Zal ik met een airsal 70cc een groot verschil merken tussen de stage 6 50-80 uitlaat en een yasuni r3?
- HenkieHans
- Tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161
De stage 6 pijp is een allround uitlaatje, en heeft dus een brede powerband die overal wat vermogen heeft. De R3 is een hoogtoerige pijp met een kortere maar dus ook heftigere powerband. Er zit dus wel degelijk verschil tussen de 2, en het ligt dus echt aan persoonlijke voorkeur wat je zelf lekkerder vind rijden. De airsal 70 is wel een koppel cilindertje, dus vraag me af in hoeverre het een goed idee is daar een hoogtoerige 70/80 pijp op te zetten, maar goed lopen zal het zeker.
PS: ik heb trouwens nog wel een tweedehands stage 6 50/80 pijp liggen voor je

-
- Beginnende tuner
Ik heb er nu juist een 50 80 onderzittenHenkieHans schreef: ↑di 25 jun 2024, 08:53 PS: ik heb trouwens nog wel een tweedehands stage 6 50/80 pijp liggen voor je![]()

Een maatje van me heeft een yasuni r3. Ik zal die eens lenen en testen om te kijken of het de moeite waard is.
Wellicht dat mn binnen rotor onsteking helpt om in de powerband van de r3 te komen
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Wat kan er precies gebeuren met een hoogtoerige uitlaat op een hoogtoerige cilinder? Iemand legte mij ooit uit dat je je setup compatible moet maken. Hoogtoerige cilinder met een hoogtoerige uitlaat of een middeltoerig met een middeltoerige, etc. Is dat dus niet het geval?HenkieHans schreef: ↑di 25 jun 2024, 08:53De stage 6 pijp is een allround uitlaatje, en heeft dus een brede powerband die overal wat vermogen heeft. De R3 is een hoogtoerige pijp met een kortere maar dus ook heftigere powerband. Er zit dus wel degelijk verschil tussen de 2, en het ligt dus echt aan persoonlijke voorkeur wat je zelf lekkerder vind rijden. De airsal 70 is wel een koppel cilindertje, dus vraag me af in hoeverre het een goed idee is daar een hoogtoerige 70/80 pijp op te zetten, maar goed lopen zal het zeker.
PS: ik heb trouwens nog wel een tweedehands stage 6 50/80 pijp liggen voor je![]()
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Nou..dan ga je tyfus hard
Maar zul je ook steeds in het hoge toeren gebied moeten blijven zitten om vooruit te komen, koppel onderin is er een stuk minder.
Om alles uit een hoogtoerige cilinder te halen is een hoogtoerige cilinder het beste.
Net als met laag en middentoerig, en pak je een laag of middentoerige uitlaat, ook al heb je met midden wat meer speling beide kanten op.
Maar je kunt er wel iets vanaf wijken soms, bij een 70 cc cilinder hoort eigenlijk een 70 cc pijp maar ik heb zelf een laagtoerige 75 cc cilinder maar wel nog de ori 50 cc pijp en dat rijdt prima, mn top blijft er wat lager door maar heb wel heel veel koppel.

Maar zul je ook steeds in het hoge toeren gebied moeten blijven zitten om vooruit te komen, koppel onderin is er een stuk minder.
Om alles uit een hoogtoerige cilinder te halen is een hoogtoerige cilinder het beste.
Net als met laag en middentoerig, en pak je een laag of middentoerige uitlaat, ook al heb je met midden wat meer speling beide kanten op.
Maar je kunt er wel iets vanaf wijken soms, bij een 70 cc cilinder hoort eigenlijk een 70 cc pijp maar ik heb zelf een laagtoerige 75 cc cilinder maar wel nog de ori 50 cc pijp en dat rijdt prima, mn top blijft er wat lager door maar heb wel heel veel koppel.
Laatst gewijzigd door 42 op vr 28 jun 2024, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Beginnende tuner
Is het realistisch om een brommer zo perfect af te stellen dat hij altijd start binnen 1 keer kicken warm en koud? Zonder choke nodig te hebben en gas bij te moeten geven?
Bij mijn rieju lukt dit maar bij mijn Aprilia niet. Kan dit bij elke brommer geregeld worden of is dat niet altijd haalbaar?
Bij mijn rieju lukt dit maar bij mijn Aprilia niet. Kan dit bij elke brommer geregeld worden of is dat niet altijd haalbaar?
- HenkieHans
- Tuner
Zolang je voldoende compressie hebt zou dat haalbaar moeten zijn. Niet altijd natuurlijk, als het ijskoud is winters dan is het helemaal niet gek dat je de choke echt nodig hebt, maar rond deze tijd van het jaar is het zeker haalbaar om een brommer zo goed af te stellen dat deze meteen start. Zolang je dus maar niet vergeet dat dat niet alleen aan je afstelling ligt, maar aan de gezondheid van je blokje als geheel.
- HenkieHans
- Tuner
[/quote]
Wat kan er precies gebeuren met een hoogtoerige uitlaat op een hoogtoerige cilinder? Iemand legte mij ooit uit dat je je setup compatible moet maken. Hoogtoerige cilinder met een hoogtoerige uitlaat of een middeltoerig met een middeltoerige, etc. Is dat dus niet het geval?
[/quote]
Precies wat 42 zegt, optimalisering van je performance. Een hoogtoerige pijp op een laag roerige cilinder zal heus wel gaan, maar je haalt absoluut niet eruit wat erin zit.
Wat kan er precies gebeuren met een hoogtoerige uitlaat op een hoogtoerige cilinder? Iemand legte mij ooit uit dat je je setup compatible moet maken. Hoogtoerige cilinder met een hoogtoerige uitlaat of een middeltoerig met een middeltoerige, etc. Is dat dus niet het geval?
[/quote]
Precies wat 42 zegt, optimalisering van je performance. Een hoogtoerige pijp op een laag roerige cilinder zal heus wel gaan, maar je haalt absoluut niet eruit wat erin zit.
-
- Beginnende tuner
Nou het is eindelijk redelijk gelukt. maar de schroef voelt echt mega gevoelig aan. tot op de graad bijna wel.HenkieHans schreef: ↑vr 28 jun 2024, 17:11 Zolang je voldoende compressie hebt zou dat haalbaar moeten zijn. Niet altijd natuurlijk, als het ijskoud is winters dan is het helemaal niet gek dat je de choke echt nodig hebt, maar rond deze tijd van het jaar is het zeker haalbaar om een brommer zo goed af te stellen dat deze meteen start. Zolang je dus maar niet vergeet dat dat niet alleen aan je afstelling ligt, maar aan de gezondheid van je blokje als geheel.
en nog terugkomend op het stotter probleem van een paar berichten eerder, ik heb zojuist vernomen dat dat gewoon normaal is. dus als iemand dat zou kunnen bevestigen?
de overdreven stotter video is 1/8ste / kwart gas.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... drive_link
- HenkieHans
- Tuner
Opzich is dat niet heel gek, zolang je brommer maar niet ook schokkerig aanvoelt bij die hoeveelheid gas. Zolang het toerental wel goed constant is, mag er inderdaad een klein beetje inzitten. Ik vraag me trouwens wel af hoe je gasnaald staat?
-
- Beginnende tuner
Hoogste stand van de gasnaald.
- HenkieHans
- Tuner
Al geprobeerd om die misschien iets hoger te zetten? Het is lastig te horen op het filmpje, maar het heeft volgens mij eerder wat weg van gehaper dan gestotter, wat juist op een te arm mengsel duidt.
Nogmaals, dat is slechts een gok. Het verschil tussen het haperen van iets te arm en het stotteren van iets te rijk is altijd lastig in te schatten via een kort filmpje, maar wellicht is het het proberen waard.
Nogmaals, dat is slechts een gok. Het verschil tussen het haperen van iets te arm en het stotteren van iets te rijk is altijd lastig in te schatten via een kort filmpje, maar wellicht is het het proberen waard.
Derbi welke hoge cilinder
Goeiendag ,
Had eens een vraagje in verband met welke cilinder ik zou kunnen hallen.
Wil graag goeie pk’s behalen maar ook beetje betrouwbare cilinder.
Heb al paar dingen gezien dat je niet boven de 88+ moet gaan omdat deze veel te veel slijten is dit zoo ?(als er hogere zijn die dit niet overdreven hebben hoor ik het graag: )
Als dit zoo is hoor ik het graag .
Welke cilinder zou ik dan hallen voor de meeste pk’s ?(mag slijtage zijn maar je kunt ook overdrijven bij sommige: )
Is een euro 3 blokje
Had eens een vraagje in verband met welke cilinder ik zou kunnen hallen.
Wil graag goeie pk’s behalen maar ook beetje betrouwbare cilinder.
Heb al paar dingen gezien dat je niet boven de 88+ moet gaan omdat deze veel te veel slijten is dit zoo ?(als er hogere zijn die dit niet overdreven hebben hoor ik het graag: )
Als dit zoo is hoor ik het graag .
Welke cilinder zou ik dan hallen voor de meeste pk’s ?(mag slijtage zijn maar je kunt ook overdrijven bij sommige: )
Is een euro 3 blokje
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport
88+ kan prima, maar echt een brommer is het dan niet meer. Als daily zou ik het afraden. Kosten verdubbelen dan ook aangezien je eigenlijk alles moet vervangen, het liefst de verstanding ook.
Maar wat is een beetje je plan? Kompleet nieuwe setup? Budget?
Maar wat is een beetje je plan? Kompleet nieuwe setup? Budget?
-
- Beginnende tuner
Welke voorvork keringen en olie heb ik nodig voor een Aprilia sx 50 (2016)? Ik zie het in de manuals ook niet en ik weet niet hoe ik het op moet meten? en waar de afmetingen voor staan. heeft iemand een duidelijke uitleg ergens over het opmeten? (de zoek functie wil me niet helpen).
-
- Beginnende tuner
Beetje laat. maar ik heb hem terug op het midden gezet. ik merk eigenlijk weinig verschil. hoger voelt net iets beter aan.HenkieHans schreef: ↑zo 30 jun 2024, 11:36 Al geprobeerd om die misschien iets hoger te zetten? Het is lastig te horen op het filmpje, maar het heeft volgens mij eerder wat weg van gehaper dan gestotter, wat juist op een te arm mengsel duidt.