Het ''technische'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

SneakyBastard schreef:
nielstheto schreef:Probeer 12/52 dan zou je ongeveer in de buurt moeten komen
Ik rij zo'n 67 met 12/53 ;)
Bedankt, en voor 60-65 te rijden en goed op te trekken?
De mijne trekt voor een 50cc zeker lekker !
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
bastiaan
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:12
Vervoersmiddel: mtx-sh
mtx-r2
Derbi SDR
Aprilia SX

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bastiaan »

Ik heb een vraagje over krukaslagers. Ik ga mijn blokje weer fris maken (lagers, keerringen, krukas & pakkingen),
Nu weet ik niet welke krukaslagers handig zijn.
6204/C3
6204 TN9/C3 (TN9 = glasvezelversterkte polyamide 6.6 kooi)
6204 ETN9/C3 (E=Versterkte kogelset)
Qua prijs maakt het mij niet zoveel uit. Ik als het blokje open is dan moet er goed spul in. Zodra het blokje dicht zit wordt hij weer misbruikt (brommercross).
Iemand hier meningen/theorieën over of ervaringen mee?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Kun je niet beter c4 krukaslagers nemen voor brommercross/sprint etc?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
bastiaan
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:12
Vervoersmiddel: mtx-sh
mtx-r2
Derbi SDR
Aprilia SX

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bastiaan »

Ja dat weet ik dus niet. Voorheen kreeg het blokje gewoon normale C3 lagers. Ik vond dat niet echt nodig. Met een originele ontsteking draaide ik niet zulke extreme toerentallen (better safe than sorry).
Voor de rest was het trouwens 16mm carb, Doppler cilinder en kruk en Yasuni Cross Hm
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Zoals je zegt better safe then sorry..

Gooi er c4 in ;-)
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Gewoon C3 er in, is maar een tamme set-up dus dan heb je niks aan c4.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
bastiaan
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:12
Vervoersmiddel: mtx-sh
mtx-r2
Derbi SDR
Aprilia SX

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bastiaan »

Dat dacht ik ook. Maar dan de tn9, etn9 of de basis lagers dat was een beetje de afweging?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Dat is persoonlijk.

Kunststof kooi richt geen schade aan als die kapot loopt, metalen wel. Echter is metalen weer wat sterker.
tn9 is dus met kunststof kooi ;)
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Job
Schakelrijder
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 25 mar 2013, 15:04
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited Edition
Locatie: Hapert

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Job »

Hoe werkt zo'n killswitch nu eigenlijk?
Stopt het blok nu wanneer die rode knop hier eraf getrokken wordt? en waar dient die kruldraad voor?
En wat is het verschil tussen stuur en frame montage?

Stuur:
Afbeelding

Frame
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Job op wo 15 mei 2013, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rikkert »

Het is de bedoeling dat je het kruldraadje op je mouw of jas klikt met dat klipje. Deze gebruiken ze in de cross. Dat rode knopje kun je eraftrekken. Dan valt de motor stil. Daarom maken ze dat draadje dan ook vast aan zichzelf. Als ze er dan afvallen, dan valt de motor ook meteen stil.

Ik zie dit zelf als de beste killswitchen. Deze kun je dus ook in plaats van je contactslot gebruiken.
Moet je alleen niet dat rode knoppie kwijtraken :emo:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
pieterjan81
Schakelrijder
Berichten: 193
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 00:50
Vervoersmiddel: geen

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door pieterjan81 »

Rikkert schreef:Het is de bedoeling dat je het kruldraadje op je mouw of jas klikt met dat klipje. Deze gebruiken ze in de cross. Dat rode knopje kun je eraftrekken. Dan valt de motor stil. Daarom maken ze dat draadje dan ook vast aan zichzelf. Als ze er dan afvallen, dan valt de motor ook meteen stil.

Ik zie dit zelf als de beste killswitchen. Deze kun je dus ook in plaats van je contactslot gebruiken.
Moet je alleen niet dat rode knoppie kwijtraken :emo:
Hoezo je kunt die gebruiken deze gebruiken ipv een contactslot?
pj
Gebruikersavatar
farmerontour
Tuner
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 21:49
Vervoersmiddel: puch maxi s (crosser)
Derbi DRD pro white 2009
batavus old dutch
Locatie: dalfsen

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door farmerontour »

pieterjan81 schreef:
Rikkert schreef:Het is de bedoeling dat je het kruldraadje op je mouw of jas klikt met dat klipje. Deze gebruiken ze in de cross. Dat rode knopje kun je eraftrekken. Dan valt de motor stil. Daarom maken ze dat draadje dan ook vast aan zichzelf. Als ze er dan afvallen, dan valt de motor ook meteen stil.

Ik zie dit zelf als de beste killswitchen. Deze kun je dus ook in plaats van je contactslot gebruiken.
Moet je alleen niet dat rode knoppie kwijtraken :emo:
Hoezo je kunt die gebruiken deze gebruiken ipv een contactslot?
pj
als dat dodemanskoortje er niet aan zit dan start ie niet.
kleinigheidje hol ie, grootigheid verkoop ie, dan hej weer handel.
gezocht zwart drd pro zadel!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Job
Schakelrijder
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 25 mar 2013, 15:04
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited Edition
Locatie: Hapert

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Job »

farmerontour schreef:als dat dodemanskoortje er niet aan zit dan start ie niet.
Dus als je zon ding koopt moet je altijd dat knopje meenemen als je hem ergens neerzet,
anders ben je genaaid als ze da ding jatte :think:
Gebruikersavatar
farmerontour
Tuner
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 21:49
Vervoersmiddel: puch maxi s (crosser)
Derbi DRD pro white 2009
batavus old dutch
Locatie: dalfsen

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door farmerontour »

ja maar meestal word dit gebruikt voor de cross. en zon knopje heeft iemand wel als die er op uit is om je brom te jatten(; maar als jij je brom niet op stuurslot hebt of ander slot dan rijden ze er ook zo mee weg dmv een draadje door te knippen :thumbdown:
kleinigheidje hol ie, grootigheid verkoop ie, dan hej weer handel.
gezocht zwart drd pro zadel!

Afbeelding
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

farmerontour schreef:ja maar meestal word dit gebruikt voor de cross. en zon knopje heeft iemand wel als die er op uit is om je brom te jatten(; maar als jij je brom niet op stuurslot hebt of ander slot dan rijden ze er ook zo mee weg dmv een draadje door te knippen :thumbdown:
Ga je ook nog even een How-To maken van een Derbi jatten? :emo:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Job
Schakelrijder
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 25 mar 2013, 15:04
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited Edition
Locatie: Hapert

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Job »

derbi-ftw schreef:
farmerontour schreef:ja maar meestal word dit gebruikt voor de cross. en zon knopje heeft iemand wel als die er op uit is om je brom te jatten(; maar als jij je brom niet op stuurslot hebt of ander slot dan rijden ze er ook zo mee weg dmv een draadje door te knippen :thumbdown:
Ga je ook nog even een How-To maken van een Derbi jatten? :emo:
indd :emo:

bedoelde meer dat wanneer je het erop laat zitten en gewoon stuurslot etc gebruikt, en je zouden da knopje jatten da je dan best genaaid bent :emo:
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Je kunt een derbi ook heel makkelijk jatten door t gele kabeltje van de contactslot door midden te knippen ^.^

Nee ik heb nog nooit een derbi gejat!
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

nielstheto schreef:Je kunt een derbi ook heel makkelijk jatten door t gele kabeltje van de contactslot door midden te knippen ^.^

Nee ik heb nog nooit een derbi gejat!
(idk of het werkt) maar als het werkt, KEREL WAAROM VERTEL JE DAT OP EEN FORUM.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Job
Schakelrijder
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 25 mar 2013, 15:04
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited Edition
Locatie: Hapert

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Job »

derbi-ftw schreef:{idk of het werkt) maar als het werkt, KEREL WAAROM VERTEL JE DAT OP EEN FORUM.
indd, die reactie mag weg als je het mij vraagt... :wave:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Is algemeen bekend hoor, maak d'r niet zo'n probleem van :emo:

Of de stekker bij contactslot loshalen, of idd doorknippen.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie